شهر ازمیر

شهر زیبای ازمیر 

جغرافیای طبیعی

ازمیر که در تاریخ به نام اسمیرنا (Smyrna)  ثبت شده است ، سومین شهر پرجمعیت ترکیه ، بعد از استانبول و آنکارا و مرکز ایالت ازمیر است و به عنوان بندری تجاری و صنعتی موقعیت ویژه ای دارد. همچنین ، این شهر جزء جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب می شود. ازمیر ، دومین بندر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. این شهر در کنار خلیج ازمیر ، در کنار دریای اژه و در 38 درجه شمالی و 27 درجه شرقی و در غرب کشور ترکیه قرار دارد. ارتفاع متوسط این شهر از سطح دریا سی متر است و مساحت آن در حدود 855 کیلومتر مربع و فاصله این شهر با استانبول 328 کیلومتر و با آنکارا 520 کیلومتر است.

آب و هوای شهر ازمیر

ازمیر آب وهوای مدیترانه ای دارد. مشخصه این نوع آب و هوا تابستان های طولانی ، گرم و خشک و زمستان های معتدل ، خنک و بارانی است. اغلب بارش ها در طول ماه های نوامبر تا مارس صورت می گیرد. در طول تابستان معمولا باران نمی بارد و در زمستان برف به میزان بسیار کم می بارد.

نمودار

جمعیت شهر ازمیر

در سال 2011، جمعیت ازمیر و حومه 3،366،947 نفر بوده است. این شهر طی 50 سال گذشته رشد و توسعه بسیاری داشته به طوری که ، طی این مدت جمعیت آن تقریبا 10 برابر شده است.

01_about_izmir_antalya_turkey

تاریخچه شهر ازمیر

ازمیر شهری باستانی است و تاریخی پرفراز ونشیب دارد. این شهر قدیمی ، در منطقه فعلی بورنووا (Bornova) واقع بوده و براساس حفاری های باستان شناسی اخیر ، تاریخ سکونت در این شهر به 6500 سال قبل از میلاد و دوران قبل از تمدن تروی می رسد. در 1500 سال قبل از میلاد ، با حضور تمدن هیتایتی ها در این منطقه و تا زمان تمدن تروی ، یعنی تا 1200 سال قبل از میلاد ،  خط و کتابت در آن وجود داشت. اما با هجوم اقوام بالکانی به این منطقه و منسوخ شدن خط ، سراسر آناتولی مرکزی و غربی بار دیگر در ورطه تاریکی فرو رفت. این وضعیت تا زمان روی کارآمدن شاهان محلی فریگیه (Frigya) در 730 سال قبل از میلاد ادامه یافت. در سال 688 قبل از میلاد ، آیونی ها (Ionins) این شهر را تصرف کردند. سپس در قرن هفتم قبل از میلاد ، مردم آسیای صغیر ازمیر (Smayrna) را ویران کردند.

بعدها کوروش کبیر ، امپراتور هخامنشی ، در اواسط قرن ششم قبل از میلاد این شهر را فتح کرد. اسکندر مقدونی در چندین نبرد با پادشاهان ایرانی ، بالاخره در 333 قبل از میلاد آنها را شکست داد. از آن پس ، ازمیر جزو قلمرو یونان و سپس روم شد. طی قرن ها ، جمعیت ازمیر افزایش یافت و شهر بزرگ تر شد. پس از پایان دوران امپراتوری روم ، عصر بیزانس آغاز شد. در اوایل این دوره ، عرب ها و سلجوقیان و سایر ملل برای فتح ازمیر با یکدیگر جنگیدند و در نهایت ، در سال 672 میلادی اعراب ، ازمیر را فتح کردند تا آن را تبدیل به پایگاهی برای حمله به استانبول کنند. بین سال های 1076 تا 1398 ، ازمیر صحنه قدرت نمایی سلجوقیان ، شوالیه های رودوس (Rhodes) و مغول ها بوده است.

در طول قرن چهارم پس از میلاد ،ازمیر بخشی از امپراتوری بیزانس شد و از قرن 11 تا 15 به طور متناوب توسط بیزانس و ترک ها اداره می شد. در سال 1402 ، ازمیر توسط امیر تیمور مورد تاخت و تاز قرار گرفت و پس از سال 1424 تا اوایل قرن بیستم ، جزیی از سرزمین های امپراتوری عثمانی بود. یونانی ها پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی ، مدعی مالکیت ازمیر شدند و بر طبق قرار داد سورس (Sevres) که در سال 1920 تنظیم شد، اداره شهر به مدت پنج سال به یونانی ها واگذار شد. اشغال شهر توسط یونانی ها منجر به نزاع آنها با یک میلیون ترک شد که ازمیر را در سال 1922 تصرف کردند. ازمیر از سال 1923 دوباره جزیی از ترکیه شد.

کرانه های دریای اژه در ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای این کشور می باشند. خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می کند، مملو است از کرانه های قدیمی که توسط باغهای زیتون، پرتگاههای سنگی و جنگلهای کاج احاطه شده اند.اگر شما اسکله های ماهیگیری زیبا، روستاهای تفریحی پرطرفدار و یا بقایای تمدنهای باستانی را که گواهی بر ۵۰۰۰ سال تاریخ، فرهنگ و اسطوره می باشند ترجیح دهید، این منطقه تعطیلاتی برای همه، از دوستداران طبیعت و خورشید گرفته تا عکاسان ، مشتاقان ورزش ، قایقرانان و باستانشناسان ، فراهم می کند. در تمام طول ساحل، اقامتگاههایی را می توان یافت که هر سلیقه و قیمتی را در بر میگیرند.شهر ازمیر با نام قدیمی اسپیرنا جزو شهرهای مهم و صنعتی کشور ترکیه محسوب می شود هتلهای زیبا . شهری مدرن . مراکز خرید بسیار زیبا .دریایی بسار جذاب و رستورانهای متعدد فضایی را برای مسافرین ایجاد کرده که در هنگام ترک ازمیر این جمله را در ذهن هر کس می سازد دوباره برمیگردم.....


جهت مشاهده پکیج تور ازمیر لطفا همین جا کلیک کنید


02_about_izmir_antalya_turkey

03_about_izmir_antalya_turkey

04_about_izmir_antalya_turkey

05_about_izmir_antalya_turkey

06_about_izmir_antalya_turkey

07_about_izmir_antalya_turkey

08_about_izmir_antalya_turkey

09_about_izmir_antalya_turkey

10_about_izmir_antalya_turkey

11_about_izmir_antalya_turkey

12_about_izmir_antalya_turkey

13_about_izmir_antalya_turkey

14_about_izmir_antalya_turkey

15_about_izmir_antalya_turkey

izmir02_about_izmir_antalya_turkey

izmir1_about_izmir_antalya_turkey





مشاوره رایگان