پارک ها شهر کوش آداسی

پارک ها و مناطق طبیعی شهر کوش آداسی

سه پارک آبی با استخرهای مواج و سرسره های آبی در نزدیکی شهر وجود دارند که دو تا از آنها در میان بزرگ ترین ها در اروپا هستند :

  • پارک آبی آدالند (Adaland) در چهار کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد.
  • پارک آبی آکوا فانتسی (Aquafantasy) در بیست کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد.
  • پارک آبی آکو آ ریزورت (Aquaresort) در پنج کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد (ولی به بزرگی دو پارک دیگر نیست).

آکو آفنتسی و آکو آریزورت ، جزو مجموعه هتل های خود هستند ، ولی آدالند در هتل واقع نیست و فقط پارک است.

park_kusadasi_shabavizparvaz پارک ملی شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula National Park)

در 23 کیلومتری جنوب شهر در شهرک قوزل کاملی (Guzelcamli) قرار دارد و در هفت ماه از سال از آوریل تا نوامبر ، مکان مناسبی برای تفریح و پیک نیک می باشد. در اینجا انواع گیاهان ، پرندگان و حیوانات وحشی مختص آب و هوای مدیترانه ای وجود دارند. وسعت این پارک 28.000 هکتار با طول 20 کیلومتر و عرض 6 کیلومتر است. مهم ترین سواحل در اطراف این پارک ، ایچملر (Icmeler) ، کاواکلی (Kavakli) و کاراپینار (Karapinar) نام دارند. ایچملر تنها ساحل ماسه ای منطقه است. نام دیگر آن ، پارک میلی (Milli Park) است. جهت مشاهده تصاویر پارک ملی شبه جزیره دیلک کلیک کنید.


park_kusadasi_shabavizparvaz پارک ملی ساحل کالاماکی (National Park Kalamaki)

در سی کیلومتری جنوب کوش آداسی ، به سمت انتهای خلیج کوش آداسی ، بر روی شبه جزیره دیلک قرار گرفته است. این پارک ملی ، یکی از مکان های محافظت شده این کشور می باشد.جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک ملی ساحل کالاماکی کلیک کنید.


park_kusadasi_shabavizparvaz پارک آبی آدالند (Adaland)

در چهار کیلومتری شهر قرار دارد و یکی از ده پارک آبی معروف در دنیاست. این پارک دنیایی از هیجان و بازی است و حدود 100.000 متر مربع وسعت با بیش از 20 وسیله سواری فوق العاده و جالب دارد. همچنین آدالند ، پارک دلفین و یک پارک با مجموعه های زیر آبی نیز دارد. جهت مشاهده تصاویر پارک آبی آدالند کلیک کنید.


village_shabavizparvaz دهکده کیرازلی (Kirazli Village)

این دهکده سنتی و قدیمی ترکیه با مناظر طبیعی بسیار زیبا در دوازده کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. در این روستا درختان گیلاس و بادام به وفور دیده می شود.


village_shabavizparvaz دهکده سرینس (Sirince Village)

این دهکده زیبای مسیحیان ارتودکس در دوازده کیلومتری افسس و سی کیلومتری کوش آداسی واقع شده است. زمانی نام این دهکده سیرکینس (Cirkince) به معنای زشت بود. در واقع ساکنین این دهکده به دلیل اینکه نمی خواهستندخارجی ها برایشان مزاحمتی ایجاد کنند و یا در زیبایی این دهکده تاثیر بگذارند این نام را بر روی دهکده گذاشته بودند. در این روستا بیش از هشتصد خانه قدیمی وجود دارد . این روستا بیانگر فرهنگ ترکی و یونانی دهه 1920 ، بعد از جنگ استقلال ترکیه است.


دریاچه بافا (Bafa Lake)

در 50 کیلومتری جنوب شرقی کوش آداسی ، در پایه کوه لاتموس (Mount Latmus) قرار دارد. وسعت این دریاچه 700 هکتار ، با عمق متوسط 25 متر است.

این دریاچه با فضای جذابی که دارد ، مکانی ایده آل برای استراحت و آرامش است. در این دریاچه بیش از 250 گونه پرنده وجود دارد . دریاچه بافا در 2000 سال پیش ، خلیجی در دریای اژه بود که با رسوب رودخانه های اطراف ، این خلیج کم کم از دریا جدا و به دریاچه تبدیل شد.


منطقه پاموکال (Pamokkale)

پاموکال به معنای قلعه پنبه ای سفید است. این منطقه تاریخی ، طبیعتی زیبا و جالب دارد. قلعه های آهکی خیره کننده این منطقه با چشمه های آب گرم انباشته از سنگ آهک شکل گرفته اند که شکل های باورنکردنی از آویزهایی مانند قندیل ، چال آب یا غار و آبشار را به وجود آورده اند. آب این منطقه فوایدی برای پوست و چشم ها دارد و برای بیماری آسم و روماتیسم نیز مفید است.


 شهر باستانی افس (Ephesus)

 شهر افسوس ، شهری باستانی و یونانی است که آن را با عنوان شهر بزرگ روم در سواحل غربی آسیای صغیر نیز می شناسند. این شهر در ایالت ازمیر و در نزدیکی شهر کوش آداسی قرار دارد. در دوره روم ، این شهر بیش از 250.000 نفر جمعیت داشت. در گذشته ، به خاطر موقعیت استراتزیکی اش ، تبدیل به مهم ترین مرکز تجاری شد و اکنون ، یکی از مهم ترین مراکز گردشگری در ترکیه است. شهرت اصلی این شهر به خاطر وجود یکی از عجایب هفتگانه ، معبد آرتمیس (Artemis)  ، در آن است.

معبد آرتمیس 100 ستون مرمری زیبا داشت که ارتفاع هر کدام بیش از 15 متر بود. این معبد در سال 550 قبل از میلاد، ساخته و سه بار به طور کامل بازسازی شد تا اینکه سرانجام در سال 401 میلادی ویران گردید. این معبد در سال 1869 ، در طول حفاری های باستان شناسی موزه بریتانیا کاوش شد و بعضی از قطعات زینتی و سایر یافته های آن به لندن و دیگر موزه های باستان شناسی از جمله استانبول منتقل شد.

افسوس بزرگ ترین مجموعه معماری رومی در شرق مدیترانه را دارد؛ اما تنها 15 درصد از آن کاوش شده است.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید .

تور کوش آداسی_تورهای کوش آداسی_تور کوش آداسی تابستان _تورهای کوش آداسی نوروز _تورهای کوش آداسی بهار_شباویز پرواز مجری مستقیم تورهای کوش آداسی: 88610830

منبع : کتاب آشنایی با کشورهای جهان ،ترکیه

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR