جشنواره های شهر آدانا

جشنواره های شهر آدانا

جشنواره بین المللی تئاتر سابانکی (International Sabanci Theater)

از سال 1999 هر سال در آوریل برگزار می شود. این جشنواره تا سال 2005 فقط در آدانا برگزار می شد؛ اما پس از آن بعضی از نمایش هایش در شهر استانبول هم روی صحنه می آید.

روزهای هنر چوکوروا (Cukurova Art Days)

جشنواره ای منطقه ای است که از 2007، در آوریل برگزار می شود. در این جشنواره ، هنرمندان مختلف از جمه موسیقی دان ، شاعران و نقاشان از کشورهای مختلف با هم رقابت می کنند.

جشنواره ادبیات آدانا (Adana Literature Festival)

آوریل هر سال در مرکز فرهنگ و هنر آدانا برگزار می شود. حدود یکصد نویسنده ، شاعر و منتقد در این جشنواره شرکت می کنند و مذاکرات ، میز گردها و سخنرانی های متعددی برگزار می شود.

جشنواره بین المللی فیلم آلتین کوزا (Altin Koza International Film Festival ) یا گولدن بول (Golden Boll)

از بهترین جشنواره های فیلم ترکیه است که از سال 1969، هر سال در جون برگزار می شود. از سال 2006 ، این جشنواره بین المللی شده است.

جشنواره هنری 13 میدانی (Kare Arts  Festival 13)

جشنواره عکسی است که از سال 1999 شروع به کار کرده است و سپس با اجرای هنرهای دیگر گسترش یافت. این جشنواره در ارتباط با سیزده عکاس از آداناست که در طول سفر (AFAD)(Adana Photography Amateurs Association) انجمن عکاسی غیر حرفه ای آدانا کشته شدند. این جشنواره هر سال در دسامبر برگزار می شود و شامل نمایش هایی از طبیعت ، دنیا زیر آب ، عکس ، خیمه شب بازی ،تئاتر و کنسرت های متعدد است.

برنامه های فرهنگی سیحان (Seyhan Cultural Events)

در طول ماه رمضان برگزار می شود و شامل انواع تئاتر ، موسیقی های عرفانی ، برنامه های محلی و سرگرمی برای بچه ها در مرکز فرهنگ  هنر سیحان اجرا می شود .

جشنواره بین المللی سازهای موسیقی چوکوروا (International Cukuroval Instrumental Music Festival)

جشنواره ای دو هفته ای است که هر سال در آدانا ، آنتاکیا (Antakya) و قاضی آنتپ برگزار می شود.

نمایشگاه کشاورزی آدانا (Adana Agriculture Fair)

هر سال در اکتبر ، در زمینی به وسعت 3/5 هکتار و در مرکز نمایشگاه تیواپ (TUYAP) برگزار می شود.  این نمایشگاه ، بزرگ ترین نمایشگاه منطقه است و از 20 کشور مختلف در آن حاضر می شوند.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR