فیلم شهر انتالیا

 شرکت خدمات مسافر شباویز پرواز ارائه دهنده تورهای آنتالیا با برترین ایرلاینها

موقعیت جغرافیایی :

آنتالیا در منطقه مدیترانه و درغرب ترکیه واقع شده است . این شهر از سمت شمال با شهر بوردور ، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک ، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده است. تنها رودخانه این منطقه رودآکسو می باشد که در انتهای به آبشار دودن اطلاق می شود.

آب و هوا :

آب و هوای شهر آنتالیا مدیترانه ای می باشد و در فصل زمستان و پاییز معتدل و بارانی و در بهار و تابستان گرم وخشک می باشد. میانگین دما در تابستان بین 30 تا 35 درجه است. در زمستان ماه ژانویه دمای هوا بطور متوسط بین 9 تا 15 درجه می باشد. تا اکنون برف و یخبندان در این شهر بندرت دیده شده است.

آنتالیا نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می گردد دارای جاذبه های فراوان می باشد . در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها خود نمائی می کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه ایچی قرار دارد.

شهر قدیمی در مرکز آنتالیا:

شهر قدیمی آنتالیا توسط رومی ها بنا گردید و با دیوارهایی بلند که به دریا ختم شده محاصره و تحت حفاظت بوده است از این رو امروزه بنام قلعه معروف می باشد.این شهر که در دوره سلجوقی توسعه یافته و به بندر گاهی تبدیل گردیده از آثار مهم تاریخی منطقه بحساب می آید و پیوند زیبای گذشته و حال یکی از جاذبه های ویژه این قلعه می باشد.

Antalya_logo_922B08E262_seeklogo.com

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR