باغ گیاه شناسی باتومی

 موقعیت جغرافیایی باغ گیاه شناسی باتومی :

فاصله باغ باتومی تا بندر باتومی 10 کیلومتر می باشد . باغ باتومی در منطقه ای به نام دماغه سبز قرار دارد .مساحت باغ 111 هکتار است و در سال 1912  به طور رسمی افتتاح شد. البته گیاه شناس روس آندری نیکلاویچ کراسنوف آن را در 1880 بنیان گذاشت

تنوع گیاهی این منطقه مثال زدنی است مثلا به طور کلی 5000 گونه گیاهی دارد که تنها 1200 گونه ی آن گل رز است. تنوع گیاهی این باغ از نخل های جزایر قناری شروع می شود تا درخت های گیلاس ژاپنی...

این باغ زیبا توسط آکادمی علوم گرجستان اداره و مدیریت می شود که در هر گوشه و کنار این باغ هزاران نوع گیاه پرورش می دهند.

park_GEORGIA002

باغ به گونه ای طراحی شده که به 9 بخش تقسیم می شود  و در آن نمونه هایی از گل های مناطق هیمالیا ، غرب آسیا ، نیوزلند ، آفریقای جنوبی ، آمریکای جنوبی ، مکزیک ، استرالیا و مدیترانه به چشم می خورد. اکنون باید بتوانید تصور کنید که انواع گلهای کشورهای متفاوت در کنار یکدیگر بهشتی مثال زدنی را به وجود می آورند. نکته حائز اهمیت این است که به دلیل رویش گیاهان در این منطقه می توان نتیجه گرفت که آب و هوای این منطقه معتدل ، حاصلخیز و همراه با بارندگی می باشد. 

در این منطقه ساحلی برای گردشگران قرار داده اند ، پس حتما ً در آن جا وقت بگذرانید و از زیبایی های طبیعی لذت ببرید.

park_GEORGIA004

 باغ گیاه شناسی به سه قسمت تقسیم شده است : 1. پارک بالایی   2. پارک پایینی   3. پارک ساحلی  

باغ گیاه شناسی دارای کلکسیون می باشد ، کلکسیون باغ شامل گونه هایی از میوه های کمیاب و در حال انقراض گرجستان است . پرورش این گونه ها بسیار ارزشمند است . باغ گیاهی باتومی تعطیلی ندارد .


park_GEORGIA003

مرداب های نیمه حاره ای ، مناطق نیمه بیابانی ، مناطق آلپاین و قله های پوشیده شده با برف در باغ شناسی به فاصله صد کیلومتری از هم دیده می شوند . در گرجستان 14 محوطه طبیعی حفاظت شده ، 8 پارک ملی (برای مثال پارک ملی بورجومی ، خاراگاولی که بزرگترین پارک اروپا بوده و عضو شبکه پارک های پن می باشد.)، 12 محوطه طبیعی حفاظت شده با مدیریت ، 14 بنای طبیعی و 2 باغ حفاظت شده وجود دارد.

park_GEORGIA001

آدرس باغ گیاه شناسی باتومی در گرجستان : Mtsvane Kontskhi (Green Cape),, Batumi, Georgia

park_GEORGIA005

پارک باتومی

park_GEORGIA006

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR