مراکز خرید شهر مارماریس

خرید در شهر مارماریس

در مارماریس بازارها و مراکز خرید متعددی وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از :

مرکز خرید تانساس (Tansas center)

اصلی ترین مرکز خرید مارماریس است که در خیابان اصلی شهر قرار دارد . در اولین طبقه این مرکز ، مواد غذایی و در طبقه دوم وسایل خانه فروخته می شود.

مرکز خرید گیما (Gima Mall)

در خیابان اصلی شهر قرار دارد و مواد غذایی ، وسایل خانه ، پوشاک و سایر لوازم در آن به فروش می رسد.

مرکز خرید کاراکان (Karacan Center)

در نزدیکی مرکز خرید گیما قرار دارد و انواع کالا در آن به فروش می رسد.

مرکز خرید مگا (Mega Center)

مرکز خریدی کوچک در خیابان اصلی شهر است. در این مرکز ، وسایل خانه ، پوشاک و دیگر کالاهای فروخته می شود.

مرکز خرید نتسل مارینا (Netsel Marina Shopping Center )

مرکز خرید کوچکی است.

بازار مارماریس (Marmaris Bazaar)

این بازار سرپوشیده بوده و مغاره های متعددی دارد.

shabavizparvaz_marmaris_city_film_click_شباویز پرواز مجری مستقیم تور مارماریس

بهتر است لباس‌های سبک همراه خودتان بیاورید، چون آب و هوای مارماریس در تمام فصل‌های سال گرم است و تنها در روزهای زمستان ممکن است به کم‌تر از ١٥ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد. همین ویژگی باعث شده که دریای این‌جا در تمام طول سال برای شنا و دیگر ورزش‌های آبی مناسب باشد و گشت و گذار در شهر مسافران را اذیت نکند، ولی بهترین وقت سفر به مارماریس از اوایل بهار تا اواسط تابستان است. این وقت سال، تعداد توریست‌ها خیلی زیاد است، پس بهتر است از قبل به فکر رزرو هتل موردعلاقه‌تان باشید؛ از بین هتل‌های مختلف با ستاره‌های متفاوت و یا ویلاهای ساحلی، همانی را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید. سرویس‌های هتل‌ها با هم متفاوت است و یک هتل با چهار ستاره، امکانات و پذیرایی خوب می‌تواند از ٦٠-٧٠ هزار تومان به بالا هزینه داشته باشد.

اصلی‌ترین خیابان شهر، بلوار اگمنلیک است که به مجسمه‌ی آتاتورک در جوار ساحل ختم می‌شود: ساحل اصلی مارماریس که یک پارک ساحلی زیبا نیز در خودش دارد. برای این طرف و آن طرف رفتن در شهر، به جز تاکسی‌های زردرنگی که به تاکسی‌متر مجهز هستند، می‌توانید دولموش یا همان ون‌ها را که جا برای یازده مسافر دارند، سوار شوید. دولموش‌ها مانند مینی‌بوس‌ها در مسیرهای مشخصی رفت و آمد می‌کنند و هزینه‌ی زیادی ندارند.

shabavizparvaz_marmaris_شباویز پرواز مجری مستقیم تور مارماریس

وسوسه‌انگیزترین بخش سفر به یک شهر ساحلی، دریاست. این‌جا هم تا دل‌تان بخواهد تفریحات و سرگرمی‌های دریایی برپا شده، مثل شنا و غواصی در آب‌های شفاف مدیترانه و دریای اژه، موج سواری، قایق‌سواری و از همه زیباتر سفر با کشتی به سواحل هم‌جوار ایچیملر و یا تونوک. در بیشتر تورهای کشتی، موسیقی زنده اجرا می‌شود و با نوشیدنی و ناهار از مسافران پذیرایی می‌کنند. کشتی‌ها در اسکله‌ی زیبای ایچملر توقف می‌کند و می‌شود تا وقت برگشتن به مارماریس در بازار ساحلی آن‌جا خرید کرد. تور غواصی هم تقریباً به همین شکل اجرا می‌شود، با این تفاوت که تجهیزات غواصی را در اختیار مسافر می‌گذارند و به او یاد می‌دهند چگونه از روی عرشه‌ی کشتی به اعماق دریای آبی شیرجه بزند. البته هر دوی این تورها را می‌توان با صرف هزینه‌ی بیشتر و در قایق‌های کروز به صورت خصوصی‌تر تجربه کرد.

یکی از کارهای به یاد ماندنی در مارماریس، تور جیپ سافاری است؛ توری یک روزه که از جلوی هتل خودتان شروع می‌شود و با دیدن درختی ١٨٠٠ ساله در روستای بوزبورون و آبشار تارگوت ادامه پیدا می‌کند. عسل کاج و آویشن این منطقه خیلی معروف است و بهتر است بعد از صرف ناهار در رستورانی جنگلی، دسر شیربرنج ترکی را به همراه عسل امتحان کنید. بعدازظهر، جیپ‌ها به تنگه‌ی یالانجی می‌روند، تنگه‌ای با آب‌های کم‌عمق که منظره‌ای زیبا و فراموش‌نشدنی‌ دارد. در انتها هم جیپ‌سواری جلوی هتل تمام می‌شود. سرگرمی هیجان‌انگیز بچه‌ها در مارماریس، پارک آبی آکوا دریم است که وسایل بازی خیلی زیادی دارد و بالای یک تپه قرار گرفته. منظره‌ی زیبای شهر با کاج‌ها و چنارهای سبزرنگش، از آن‌جا تماشایی است.


مراکز خرید شهر مارماریس:

بازار بزرگ یا بازار کارسی مارماریس:

بازار بزرگ مارماریس در مرکز شهر مارماریس واقع شده است و برای تمام بازدیدکنندگان از شهر مارماریس نامی آشنا می باشد. این بازار سرپوشیده پر از مغازه های مختلف می باشد. مغازه های جواهر فروشی ، قالی فروشی ، البسه فروشی ، رستوران های ترکی در این بازار قرار گرفته اند. اگر برای خرید سوغاتی به این بازار مراجعه کنید مطمئن باشید دست خالی برنمی گردید.

مرکز خرید میگروس  (Migros - marmaris) :

میگروس یه فروشگاه زنجیره ای سوئیسی است که از میگروس می توانید انواع پوشاک برند و غیر برند و لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید.

مرکز خرید تانساش :

"تانساش سنتر" معروفترین مرکز خرید مارماریس به حساب میاد که طبقه اول آن مربوط به مواد غذایی و طبقه دوم آن به لوازم خانگی ، پوشاک و کفش ، لوازم الکترونیک و لوازم آرایشی اختصاص دارد.

مرکز خرید مارینا مارماریس :

مرکز خرید مارینا در نزدیکی سواحل دریای مدیترانه واقع شده و علاوه بر مرکز خرید ، یکی از تفریحات مارماریس نیز به شمار می آید چرا که در آن امکانات متنوعی برای تفریح مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است. در این مرکز اجناسی از قبیل کیف ، کفش ، پوشاک ، جواهرات ، اسباب بازی ، انواع تجهیرات قایقرانی ، لباس های مارک دار و سوغاتی به فروش می رسد که گردشگران می توانند به آن مراجعه کرده و اقلام مورد نظر خود را خریداری کنند. وجود رستوران های لوکس از دیگر امکانات مرکز خرید است در رستوران های آن انواع غذاهای ترکی و بین المللی طبخ می شود.

مرکز خرید پوینت مارماریس :

مرکز خرید پوینت مارماریس در خیابان اصلی شهر مارماریس واقع شده است. در این مرکز خرید حدود 40 مغازه قرار دارد و می توانید برای خرید از مغازه ها دیدن کنید. تعدادی از مارک ها معروف در این مرکز خرید شعبه دارند. تعدادی رستوران نیز در این مرکز خرید قرار گرفته اند که می توانید برای صرف غذا به آنها مراجعه کنید. اگر مایل به خرید در مارماریس هستید حتما سری به مرکز خرید پوینت در مارماریس بزنید.

پنج شنبه و جمعه بازار ایچملر:

بازارهای روز و هفتگی که در روزهای خاصی برگزار می گردند میوه ها و سبزیجات تازه ، پارچه ، انواع کیف و کفش ، لباس و صنایع دستی عرضه می کنند که قیمت آن ها نسبت به سایر نقاط ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد. پنجشنبه بازار و جمعه بازار ایچملر (Icmeler) از محبوب ترین بازارهای خیابانی و هفتگی در مارماریس می باشند.

Karacan_Point_Centre_Marmaris_1

Marmaris Mall

the_grand_bazaar_in_marmaris_town_centre_shabavizparvaz_marmaris

Marketing marmaris

the_grand_bazaar_in_marmaris_town_centre_shabavizparvaz_marmaris02

Marmaris mall

the_grand_bazaar_in_marmaris_town_centre_shabavizparvaz_marmaris_03


با این که رستوران‌های مارماریس تنوع غذایی زیادی دارند، ولی انتخاب غذا در آن‌جا کار سختی نیست، غذاهای دریایی، کوفته و کباب‌های لذیذ با بهترین کیفیت در همه‌ی رستوران‌ها به خوبی سرو می‌شوند و در مقایسه با مشابه‌شان در ایران حداقل نصف قیمت را دارند. برای گیاه‌خوارها هم دلمه‌های گیاهی جورواور پیشنهاد خوبی است. در کنار بیشتر غذاها زیتون‌های مختلفی می‌گذارند که گاهی از غذای اصلی خوشمزه‌تر هستند. مجموعه‌ای از غذاها و نوشیدنی‌های ترکی را می‌شود با تور شب ترکی تجربه کرد،شبی مملو از موسیقی و آتش‌بازی و نمایش‌های سنتی که با ترانسفر از هتل حدود صد لیر هزینه دارد.

شب‌های گرم مارماریس را می‌توان با جنب‌وجوش نیمه‌ی شرقی شهر، بازار و کافه‌های همان حوالی گذراند. معروف‌ترین مراکز خرید این‌جا تانساش و میگروس هستند که فروشگاه‌هایی از برند‌های جهانی دارند، ولی اگر به دنبال سوغاتی‌های خاص ترکی هستید، فروشگاه‌های تابلو فرش و لباس‌های چرمی را در تمام شهر می‌توانید پیدا کنید، فقط باید چانه‌زدن بلد باشید؛ معمولاً می‌توانید با نصف همان قیمت اولیه، فروشنده را راضی کنید به هر حال هیچ‌کس بدش نمی‌آید یک خرید خوب و مناسب هم در برنامه‌ی سفرش داشته باشد.

shabaviz_parvaz_marmaris_turkey_شباویز پرواز مجری تورهای مارماریس ترکیه


اگر وقت به شما اجازه داد، این‌ها را هم امتحان کنید:
- پاراسیلینگ که همان پرواز بر فراز دریاست. باید از قبل این تور را رزرو کنید.
- هر چه باشد، ترکیه یکی از مشهورترین منابع مُد در آسیاست. این قضیه در مورد آرایش مو و صورت هم درست است. می‌توانید یکی از سالن‌های آرایش بزرگ یا کوچک مارماریس را انتخاب کنید، شاید این‌جا بهترین مدل مو را برای شما بلد باشند.

معرفی هتل های مارماریس :

هتل د گرند آزور | هتل کلاب پینتا | هتل الگانس |هتل گرین نیچر | هتل ایده ال پریم |هتل مارتی ریزورت | هتل مارماریس پالاس | هتل توربان پالاس |هتل گلدن راک |هتل گرین نیچر دیاموند | هتل کایا ماریس |هتل مارس | هتل کاساد ماریس | هتل هیلتون دالامان | هتل ایده آل پریمیوم | هتل سنتیدو اورکا لوتوس | هتل بلو بی پلاتینیوم | هتل کاسموپولیتن |هتل دی ماریس بی |

کلمات کلیدی : هتلهای مارماریس ترکیه|مراکز خرید مارماریس|قیمت تور مارماریس|مارماریس یا بدروم|جاذبه های گردشگری مارماریس|جزایر مارماریس کجاست؟|مارماریس مناطق دیدنی |مارماریس تور |پارک آبی مارماریس | تور مارماریس یا سفر رویایی|فرودگاه مارماریس|فرودگاه دالامان|آب و هوای مارماریس

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR