پارک الممرز

دبی یکی از مکان هایی است که دیدنی های آن بیشتر به طبیعت های خود ساخته یا جاذبه های طبیعی ختم می شود اما یکی دیگر از پارک هایی که شاید تا کنون در مورد آن در دبی کمتر شنیده باشید را امروز برای بحث خود در نظر گرفته ایم.

پارک الممرز که بهتر است آن را به نام پارک ساحلی بخوانیم یکی از جاذبه های دبی است که در لیست دیدنی ترین های دبی و امارات است. مساحت ۱۰۶ هکتاری این پارک که در محلی به نام الحمریه ساخته شده است انقدر ها وسیع است که نمی توانید همه قسمت های آن را ببینید.

در این پارک ساحلی و زیبا می توانید امکانات وسیعی برای خوش گذرانی و تفریح در کنار عرب ها ببینید به عنوان مثال می توانید از ۴ ساحل در این پارک، یا دو استخر بزرگی که برای شنا در نظر گرفته اند استفاده کنید. برای بچه ها و کودکان هم نگران محیط بازی نباشید چرا که زمین مخصوص کودکان برای بازی در این پارک تدارک دیده شده که می تواند حسابی سرشان را گرم کند.

16

در این پارک می توانید سر سبزی با طبیعت زیبا را از نزدیک حس کنید. انواع درخت ها و درختچه ها، بوته زارهای بسیار وسیع و … همه باعث می شود چشم شما با این ترکیبات سبز آرامش پیدا شود.

17

این پارک همیشه شلوغ است اما بهترین و بیشترین زمانی که مسافران داخل و خارج دبی به آن روی می آورند همین جمعه ها ست. اما چون پارک بزرگ است ازدحام را حس نخواهید کرد.  برای دوست داران تئاتر یک آمفی تئاتر در این پارک قرار داده شده است که می توانید از آن دیدن کنید.


20

ساحل ها به دلیل ازدحام دارای سر پناه و اتاقک های موقت زیستی هستند و می توانید برای شنا لباس خود را عوض کنید یا اینکه دوش بگیرید. نگران نباشید که شنا برایتان خطرناک باشد افرادی که نجات غریق هستند در طول ساحل در حال رصد شما هستند تا برایتان مشکلی پیش نیاید و این از ویژگی های عالی این منطقه محسوب می شود.


در کنار ساحل می توانید از غذا و نوشیدنی های کیوسک ها هم خریداری کنید. یک سری آلاچیق هم هستند که می توانید آن ها را کرایه کنید و در آن هرچه می خواهید با استفاده از امکانات بپزید. البته می توانید با اتومبییل شخصی هم وارد این مکان شوید.

 پارک الممرز دبی، یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی و یکی از پارک‌های دبی است. این پارک با وسعتی حدود ۱۰۶ هکتار می باشد که در منطقهٔ الحمریة بعد از اسکله الحمریه قرار دارد.

این پارک وسیع شامل چهار ساحل، دو استخر، زمین بازی ویژه کودکان، چمنزارهای گسترده و درختان و بوته زارهای فراوان می‌باشد که تفرجگاه آرامی را بوجود آورده‌اند. این پارک بویژه در روزهای جمعه بسیار شلوغ می‌باشد ولی ازدحام جمعیت به دلیل وسعت زیاد پارک به چشم نمی‌آید. یک آمفی تاتر بزرگ نیز در این پارک وجود دارد.

سواحل این پارک مجهز به سرپناه، اطاق‌های مخصوص تعویض لباس و دوش می‌باشند. افراد نجات غریق نیز در تمامی طول ساحل و در کنار استخرها حضور دارند. کیوسک‌هایی در کنار سواحل، غذا، نوشیدنی و برخی دیگر از مایحتاج زایرین را وجود دارد.


آلاچیق هایی مجهز به ابزار و وسایل پخت غذا می باشند که بصورت اجاره در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۱۰٫۳۰ شب (روزهای تعطیل: ۸ صبح تا ۱۱٫۳۰ شب)

استخر: بزرگسالان ۱۰ درهم، کودکان ۵ درهم (کودکان می‌بایست همراه یک بزگتر باشند)

اجاره آلاچیق: ۱۵۰ تا ۲۰۰ درهم روزهای چهارشنبه مخصوص خانمها و کودکان (زیر ۸ سال) می‌باشد.
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR