شهربازی فراری ورلد

دبی یکی از شیخ نشین های امارات در سال های اخیر پیشرفت بسیاری داشته  و به یکی از قطب های گردشگری جهان تبدیل شده است دبی جاذبه های زیادی دارد که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند یکی از جاذبه های دبی شهربازی فراری ورلد است که یکی از مهیج ترین و جذاب ترین شهربازی های دنیاست  .
ساخت این شهربازی از سال 2007 آغاز شد و پس از سه سال در سال 2010 در های آن به سوی مسافران و گردشگران گشوده شد  جالب است بدانید برای ساخت این شهربازی از 370 / 12 تن فولاد استفاده شده  دقیقا دوبرابر مقداری که برای ساخت برج ایفل استفاده شده  است .



این شهربازی جاویز وامتیازات زیادی را از آن خود کرده است که  مهمترین آن ها جایزه موسسه برترو و معتبر ورلد تراول اواردز در سال 2016 بود که با آن جایزه مقصد برتر و نوظهور گردشگری آسیای میانه را از آن خود کرد .

1


در مجموعه شهربازی 20 بازی و وسواری ، سالن تئاتر ، نمایش سه بعدی ، تاپ گردان در زمین مخصوص کودکان از امکانات مجموعه است هم چنین چندین رستوران ایتالیایی در مجموعه وجود دارد که می توانید غذای خود را آنجا میل کنید .

نکته جالب فراری ورلد آن است که بزرگترین آرم شرکت فراری که تاکنون دیده اید روی ست فراری قرار گرفته و ابعاد آن 65 در 48/5 می باشد ، از جمله امکانات شهربازی می توان چند موزه فراری ،شبیه ساز رانندگی با ماشین های ساخت شرکت فراری و وسایلی با برند فراری است تمام وسایل را به شکل و شمایل آلبالویی و جذاب فراری خواهید دید .سریعترین ترن هوایی دنیا پیش روی شماست  در کسری از ثانیه به سریعتزرین سرعت ممکن دست خواهید یافت . در ادامه به دو نمونه از مهیج ترین وسایل شهربازی اشاره می کنیم .

2


در ابتدا می رویم سراغ بازی های هیجان انگیز فرارری ورلد و از نزدیک با آن ها آشنا می شویم:

۱) ترن هوایی فرمولا روسا | Formula Rossa

فرمولا روسا سریع ترین ترن هوایی دنیاست که تنها در عرض ۲ ثانیه شما را به سرعت ۱۰۰ و تنها کمی بعد به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می رساند و این افزایش سرعت سرسام آور تنها ۴٫۹ ثانیه طول می کشد. جالب آن که کل مسیر فرمولا روسا ۲.۷ کیلومتر است که شما آن را در ۱:۳۰ ثانیه طی می کنید.

3



2) چالش فیورانو جی تی | Fiorano GT Challenge

فیورانو جی تی دیگر ترن هوایی در دنیای فراری است که گرچه به سرعت فرمولا روسا نمی رسد، اما در هیجان دست کمی از سریع ترین ترن هوایی دنیا ندارد. جایگاه های این ترن به شکل ماشین F۴۳۰ فراری است که در مسیری مشابه مسیرهای واقعی مسابقه GT و در دو خط موازی به حرکت در می آید. پس خود را برای پیچ های تند و سقوط های پرشیبی با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت آماده کنید.

نهایت سرعت: ۹۵ کیلومتر بر ساعت

محدودیت قد: ۱.۳ تا ۱.۹۵ متر

FIO



۳) ترن هوایی فلایینگ ایس | Flying Aces

در این ترن هوایی هیجان را به گونه ای دیگر لمس می کنید چرا که فلایینگ ایس بزرگ ترین حلقه ترن هوایی دنیا را پیش روی شما قرار می دهد!

با ترن هوایی فلایینگ ایس با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تا ارتفاع ۶۳ متری بالا می روید، شیبی ۵۱ درجه را خواهید فهمید و با دور زدن در حلقه ای ۵۲ متری، برای لحظه ای فراموش نشدنی دنیا را وارونه تجربه می کنید.

نهایت سرعت: ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت

محدودیت قد: ۱.۳ تا ۱.۹۶ متر


5

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR