دبی مال

از دبی مال می توان به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز خرید یاد کرد که در دل مرکز شهر زیبای دبی قرار گرفته است . در سال ۲۰۱۴ رقمی که برای بازدید از این مرکز خرید به ثبت رسید بسیار حیرت آور بود . بیشتر از ۸۰ میلیون نفر به این مرکز خرید مراجعه کرده بودند .

در ساخت این مرکز خرید که بخشی از پروژه ی ساخت برج الخلیفه ی دبی است سعی شده همه چیز در بهترین حالت و کیفیت ممکن باشد. شرکت سازنده اِمار نام دارد و شرکتی بین المللی است و در حوزه ی مشاورین املاک نیز فعالیت می کنند .

ساخت این مرکز خرید حدود ۴ سال طول کشید یعنی از سال ۲۰۰۴ تا اواخر ۲۰۰۸ و به نظر مدت زمان کوتاهی برای ساخت اینچنین بنای عظیمی به نظر می رسد.

1

مرکز خرید دبی مال | The Dubai Mall| بزرگترین مرکز خرید دنیا

2_1

دبی مال مساحتی برابر با ۵۰ زمین فوتبال، یعنی چیزی در حدود ۱،۱۲۴،۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و از این نظر توانسته لقب بزرگترین مرکز خرید دنیا را بعد از مرکز خریدی در پکن با ۶۸۰.۰۰۰ متر مربع مساحت از آن خود کند.

البته این تنها افتخار این مرکز خرید نیست بلکه توانسته ششمین مرکز خرید بزرگ در دنیا از نظر بیشترین مساحت قابل استفاده برای تجارت را نیز، از آن خود کند. مساحت قابل استفاده ی تجاری این مرکز خرید در حدود ۳۵۰.۰۰۰ متر مربع است .

این ابر مرکز خرید در خود یک هتل لوکس جای داده است که ۲۵۰ اتاق دارد. ۲۲ عدد سینمای اسکرین پلاس و ۱۲۰ رستوران و کافه که یکی از جذابیت های این مرکز خرید به حساب می آیند .

۳ پارکینگ بزرگ در قسمت های مختلف این مرکز خرید ساخته شده است که گنجایش بیش از ۱۴۰۰۰ ماشین را دارند و همگی به سیستم بلیت هوشمند مجهز هستند .

3

حدود ۱۲۰۰ مغازه از برند های مختلف بین المللی در این مرکز خرید فعالیت می کنند و تمام برند ها را در این مکان می توانید ببینید  طبق بررسی هایی که در مورد این مرکز خرید انجام شده مشخص شده که دوبی مال توانسته گوی رقابت را از هم نوعان خودش در شهرهایی مثل نیویورک و لس آنجلس برباید و بازدیدکنندگان بیشتری در مقایسه با مراکز خرید این شهر ها داشته باشد .

به همین دلیل انگار باید در آینده ای نزدیک به اولین شعبه از فروشگاه اپل در دبی مال به عنوان اولین شعبه ی اپل در خاورمیانه برویم.

این مرکز خرید ۴ طبقه دارد که هرکدام ویژگی ها و فروشگاه های مختلفی را در خود جای داده اند.

وارد بزرگترین مرکز خرید دبی شوید

همه چیز در بهترین حالت خود قرار دارد. از زمانی که شما می خواهید وارد این مرکز خرید شوید تا زمانی که بعد از یک روز کامل که به گردش و تفریح پرداختید از آن خارج می شوید .

اولین چیزی که در ورودی دبی مال نظرتان را جلب خواهد کرد فضای دلنشین بیرونی است که در کنار دریاچه ی مصنوعی دبی مال قرار گرفته.

یک محل مناسب برای کسانی که از خرید خسته شده اند و می خواهند کمی استراحت کنند و از کافه ها و رستوران های موجود در این محوطه استفاده کنند.

4

زمانی که به این مرکز خرید وارد می شوید برای چند لحظه فکر می کنید که در یک دنیای دیگر هستید . همه چیز آن قدر چشم نواز است که چشمان شما را به سمت خود می کشاند و شما نمی دانید کدام یک را نگاه کنید .

سقف های بلند , نورپردازی های بی نظیر , مغازه هایی یکی از یکی لوکس تر و ... همه ی این ها به بهترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته اند.

6

در طراحی داخلی دبی مال از عناصر شرقی و غربی الهم گرفته شده است تا بتواند هر سلیقه ای را راضی کند. در کنار تمام این زیبایی ها شاید دو چیز بیشتر از همه به چشم بیاید :

7

در سالن ستاره ها شاید برای چند لحظه آن قدر ستاره ها به شما نزدیکند حس کنید که در فضا هستید. یک طراحی بی نظیر که در آن تعداد زیادی ستاره از سقف یکی از سالن های دبی مال اویزان شده است و جلوه ی خاصی به این مرکز خرید بخشیده است .

در سالن دیگری یک آبشار بزرگ می بینید که از جنس فایبرگلاس ساخته شده و با مجمسه های کوچکی که روی آن نصب شده حس جالبی را به مخاطب انتقال می دهد.

8

یکی دیگر از " ترین ها " در دبی مال، مربوط به بزرگترین فروشگاه شیرینی فروشی جهان با نام Candylicious با مساحت ۱۰.۰۰۰ متر مربع است . این جا یک شیرینی فروشی ساده نیست، دنیایی است از آب نبات های مختلف تا کیک و شیرینی ...

9

هیچ چیز نمی توانید این حس را توصیف کند که در جایی باشید که همه نوع شیرینی , شکلات و آبنبات وجود دارد. تنها کافی است دستتان را دراز کنید تا به خواسته ی دلتان برسید.

۱) آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

در این آکواریوم زیبا ۳۳۰۰۰ ماهی وجود دارد که در ۱۰ میلیون لیتر آب، کنار انواع کوسه ها در حال زندگی هستند. تونلی از میان آکواریوم می گذرد و شما با عبور از میان آن حس می کنید که در کنار ماهی ها در حال شنا کردن هستید. طراح و سازنده ی این آکواریم یک شرکت استرالیایی بوده است.

در ساخت این آکواریوم از بزرگترین پنل اکریلیک جهان با عرض ۳۲.۸۸ متر ,  ارتفاع ۸٫۳ متر ، ضخامت۷۵۰ میلی‌متر  و  وزن ۲۴۵ تُن استفاده شده و از این نظر در کتاب  گینس رکورد دار است .

12

بعد از دیدن دنیای زیر آب به دنیای وحش، روی زمین می رویم. در بخش زیرین این آکواریوم وارد یک باغ وحش زیبا و دیدنی می شوید، جایی که با بالاترین سطح کیفیت و استانداردهای ممکن طراحی شده و فضای بسیار مناسبی است برای کودکانی که قصد خرید در دبی مال را ندارند  و می توانند در این مکان وقت بگذرانند.

منبع : کارناوال


6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR