آب و هوای مارماریس

آب و هوای مارماریس

مارماریس آب وهوای مدیترانه ای دارد: تابستان های آن گرم و مرطوب و زمستان های آن سرد و بارانی است . بین ماه های می و اکتبر احتمال بارش کم است.

weather_MARMARIS_CHARTS

در تابستان ها ممکن است درجه حرارت به بالای 40 درجه سانتی گراد برسد. با توجه به بارش باران درماه اکتبر ، باز هم هوا گرم و آفتابی است و اغلب گردشگرها ترجیح می دهند که در اوایل پائیز به این منطقه بیایند، زیرا این موقع از سال هوا خیلی گرم نیست. زمستان های این شهر معتدل است و به ندرت یخبندان می شود. زمستان ، فصلی بارانی است و اغلب این بارش ها بعد از ماه نوامبر می باشد . روزهای معدودی از زمستان ممکن است رگبار پدید آید که در مناطق سیل خیز منجر به سیلاب های شدید شود. بهترین زمان برای سفر به مارماریس ماه های می و اکتبر است. در این ماه ها، درجه متوسط هوا 25 درجه سانتی گراد است.

جمعیت شهر مارماریس

در سال 2010 جمعیت مارماریس 33،731 نفر بوده است . در فصل های مسافرتی جمعیت شهر و مناطق اطراف چند برابر می شود.

تاریخچه شهر مارماریس

اگرچه زمان دقیق پیدایش مارماریس مشخص نیست، اما شواهد گواه بر این است کهدر قرن ششم قبل ازمیلاد ، این شهر فیسکوس (Physkos)  نامیده می شد و بخشی از سرزمین کاریا (Caria) در کرانه دریای اژه به حساب می آمد.

طبق نوشته های هرودوت تاریخ نویس (Herodotus) ، قلعه ای در مارماریس وجود  دارد که متعلق به 3000 سال پیش است. اسکندر مقدونی به کاریا هجوم برد و این قلعه را محاصره کرد . 600 سکنه شهر متوجه شدندکه هیچ شانسی در برابر نیروی متجاوز ندارند ، بنابراین ، قبل از این که با همسر و فرزندانشان به کوه ها فرار کنند ، تمامی وسایل با ارزشی که در قلعه داشتند را به آتش کشیدند.

رویداد مهم دیگر در طول تاریخ مارماریس، تقریبا ً 2000 سال بعد ، در نیمه قرن پانزدهم اتفاق افتاد ، زمانی که با تلاش سلطان محمود دوم که در فتوحات و متحد کردن قبایل و قلمروهای آناتولی پیروز شده بود ، امپراتوری عثمانی در حال شکل گیری بود. قلعه مارماریس در سال های 1522 و 1979 مرمت و بازسازی شد.

منبع : کتاب آشنایی با کشورهای جهان (ترکیه)

tour_marmaris_shabavizparvaz


لینک های مرتبط شهر مارماریس :

building_marmaris festival_marmaris holy_marmaris island_marmaris

ساختمان های مارماریس | جشنواره های مارماریس | مکان های فرهنگی مارماریس | سواحل و جزایر مارماریس


park_marmaris weather_marmarisHOTELS_marmaris

پارک های مارماریس | آب و هوای شهر مارماریس| هتل های مارماریس | جاذبه های مارماریس



6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR