واید وادی دبی

فکرش را بکنید آب بازی همیشه یکی از لذت بخش ترین تفریحات دنیاست و آن هم لذت آب بازی در گرمای صحرای دبی بیش از 30 میلیون تن آب به همراه وسایل بازی لذتی تکرار نشدنی در واید وادی است .واید وادی یا رودخانه وحشی نام پارک آبی است در کشور امارات متحده ی عربی ، شهر دبی و خیابان جمیرا در کنار هتل برج العرب ، این پارک روباز  با امکان سرد و گرم سازی آب در فصول مختلف و داشتن بزرگترین سرسره ی آبی در خاورمیانه به شهرت رسیده است .یکی از ویژگی های این پارک داشتن آبشار 18 متری جلوی درب ورودی این پارک آبی است این پارک  دارای 2 فروشگاه و 3 رستوران هست سرسره ی آبی انفجاری و دو بخش موج سواری در این پارک هیجان این پارک را چندبن برابر کرده است .

 یکی از وسایلی که می توانید اوج هیجان را در آنجا تجربه کنید حالت بی وزنی در قسمت سرسره سرعت در حالت سر خوردن با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت از ارتفاع 33 متری شما از یک لوله عبور می کنید اما مطمئن باشید کو چکترین آسیبی نمی بینید تمامی وسایل پارک تست شده توسط کارشناسان اروپایی هستند  .

1

پارک آبی واید وادی براساس افسانه ی قدیمی سندباد طراحی شده است .

چرا واید وادی ؟

واید وادی جایزه طراحی بهترین پارک آبی را از طرف انجمن نوآوری در ساخت پارک های آبی را به خود اختصاص می دهد .

بعد از یک پارک آبی در ایالت متحده که دارای سرسره ی آبی با ارتفاع 33 متر است واید وادی بزرگترین سرسره با ارتفاع 32 متر را دارد .

محل بازی کودکان در واید وادی دارای بیش از 100 نوع بازی آبی است .

بزرگترین استخر موج در خاورمیانه که موج هایی با ارتفاع 1مترو نیم و در 5 شکل مختلف ایجاد می کند .

رودخانه ای به طول 360 متر در دبی که کردم میتوانند در اوج آرامش با تیوپ های مخصوص روی آب شناور باشند .

منحصر به فرد ترین پارک در خاورمیانه است چون وسایل بازی ان در هیچ کجا یافت نمی شود .

فاصله ی واید وادی تا مرکز شهر 20 دقیقه است .

درست در روبه روی برج العرب قرار گرفته است .

5

2

در ادامه به معرفی انواع سرسره های واید وادی می پردازیم .

برج سرج BURJ SURJL

در حالی که روی تیوپ مستقر می شوبد خود را برای سقوط از یک سراشیبی تند آماده کنید .

برج سرج مانند سورتمه ی آبی است که بعد از گذراندن مسیرهای دایره ای آن شما را به داخل گودال پرتاب می کند جای نگرانی نیست چون در آن از پمپ آب استفاده نشده سرعت زیادی را تجربه نخواهید کرد .

6


4

ترن غول پیکر :

مسیری که با سراشیبی های تند و تیز طراحی شده است . سرعت شما با فشار آبی که پمپاژ می شود افزایش میابد پس تیوپ را بگیرید تا از تیوپ جدا نشوید تجربه ی ترن غول پیکر خیلی هیجان انگیز است چون از میان درختهای نخل عبور خواهید کرد .

7

گردباد آبی :

اول از یک سرسرهی آبی عبور می کنید ، تا رسیدن به مرکز طوفان باید از دو مرحله چرخش دیوانه وار عبور کنید و بعد از رسیدن به گودالی بزرگتر به داخل استخر پرتاب خواهید شد .

9

سرسره رودخانه درخشان :

رو دخانه امواجی مصنوعی ایجاد میکند که طول این امواج تا 1 مترو نیم هم میرسد می توانید یک تخته بردارید و لذت موج سواری را روی موج های مصنوعی تجربه کنید .

12

رودخانه آرام :

لذت آرامش بعد از هیجان شما برروی تیوپ سوار شده و به آرامی بروری رودخانه ای با طول 360 کیلومتر که از میان درختهای نخل عبور کرده به آرامی گذر می کنید شما می توانید این قسمت را با کوچکترها یا مسن تر ها ی خانواده تجربه کنید .

10


خدمات خاص پارک آبی :

استخری مخصوص درون  وجود دارک که پر از ماهی های خاصی است که به محض اینکه پای خود را به داخل آب گرم این استخر  کنید ماهی های دور پای شما جمع می شوند و منافذ پوست شما را باز می کنند وباعث افزایش گردش خون می شوند . البته استفاده از این استخر فقط با پرداخت شارژ امکان پذیر است .

Untitled_2





6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR