فرودگاه شهر قیصریه

فرودگاه شهر قیصریه (Kayseri Airport)

فرودگاه بین المللی ارکیلت (Erkilet International Airport)  در پنج کیلومتری شمال شهر واقع است. از این فرودگاه روزانه پروازهای متعددی به استانبول و شهرهای دیگر انجام می شود. با افتتاح ترمینال جدیدی در سال 2007 ، ظرفیت جابه جایی این فرودگاه به یک میلیون نفر در سال رسیده است. در سال 2011 ، تعداد مسافران خارجی این فرودگاه به 250،129 نفر رسید.این مقدار در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

راه آهن قیصریه ، این شهر را به نقاط دیگر کشور متصل می کند و روزانه چند قطار به آنکارا دارد . در سمت شرق ، خط آهن به دو قسمت منشعب می شود : یکی به کارس (Kars) و دوغاکاپی (Dogukapi) به سمت ارمنستان و دیگری به تاتوان (Tatvan) در ساحل غربی دریاچه وان (Van).

از آنجایی که قیصریه درمرکز ترکیه قرارگرفته ، ماشین و اتوبوس بسیاری به آن تردد می کنند. این شهر حدودا ً 3 ساعت تا آنکارا ، 3  ساعت تا سواحل مدیترانه و 45 دقیقه تا کاپادوسیه (Cappadocia) فاصله دارد. کوه ارجیس (Erciyes) نماد قیصریه است و مرکز معروف اسکی در زمستان ها وییلاقی پرطرفدار برای مسافرت در تابستان ها می باشد و تا مرکز شهر حدود 30 دقیقه فاصله دارد.

تردد درون شهری اغلب با اتوبوس ، تاکسی هایی به نام دالموس (Dolmus) و وسایل نقلیه شخصی صورت می گیرد.

پروژه قطار شهری قیصریه (Light Rail Transit) ، در سال 2006 آغاز و در سال 2009 راه اندازی شد. مسیر آن 17/5 کیلومتر طول و 28 ایستگاه دارد.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR