مکان های مذهبی قیصریه

مکان های مذهبی قیصریه

مجمموعه هونات خاتون (Hunat Hatun Complex)

همسر هونات خاتون ، وی را که دختر کر فورد (Kir Ford) ، حاکم مسیحی آلانیا بود ، ماه پری می نامید. زمانی که سلطان علاءالدین کیقباد سلجوقی ، شهر آلانیا را فتح کرد ، ازدواج با دختر وی جزء معاهده بود. بنای هونات خاتون کلیادی (Kulliyedi) در سال 1237 در تکریم وی ساخته شد و اولین مجموعه مسجدی بود که سلجوقیان در آناتولی ساختند. این مجموعه شامل مسجد ، مدرسه ، آرامگاه و حمام عمومی می باشد. هدف سلجوقیان از ساخت مدرسه علمیه ، حفظ مذهب سنی بود. نمونه های زیادی از مدرسه سلجوقیان در قیصریه موجود است. شاید این مدرسه ، قبل از مسجد و به دستور خود سلطان و نه همسرش ساخته شده باشد.

در ورودی این عمارت ، درب باشکوه تاریخی کنده کاری شده ای قرار دارد و محوطه ای روباز با دو کفشداری در هر سمت و شانزده اتاق شبیه به هم دارد که همگی به حیاط باز می شوند. بالای مدرسه ، در راه پله ای تاریک ، مقبره هشت گوشه بانو ماه پری خاتون قرار دارد که در جوار قبر نوه اش و قبرهای ناشناس دیگر به خاک سپرده شده است. این مجموعه در خیابان سید برهان الدین (Seyyid Burhanedding Street) قرار دارد.

Hunat_Hatun_K__lliyesi_shabavizparvaz_01

مسجد و مدرسه حاجی کلیک (Haci Kilic)

در شمال میدان شهر قرار دارد و به سبک سلجوقی ساخته شده است . قدمت این بنا به سال 1249 بر می گردد.

hac_kl_camii_ve_medresesi_Kayseri_shabavizparvaz

مسجد اعظم (Great Mosque)

کار ساخت این مدرسه در سال 1142 در جنوب شهر آغاز شد و در سال 1205 توسط سلجوقیان به پایان رسید. این بنا با وجود بازسازی ، هنوز هم سمبلی از معماری اوایل سلجوقی است . این مسجد سالنی چهارضلعی و ستون دار دارد.

great_mosque_Kayseri_shabavizparvaz

کلیسای سنت گریگوری (Church of Saint Gregory)

در سال 1856 ساخته شده و در ساخت آن از اصول به کار رفته در کلیساهای ارمنی استفاده شده است. نقاشی هایی که در محراب شمالی این کلیسا قرار دارد ، بسیار درخور توجه است.

church_Kayseri_shabavizparvaz

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR