فرودگاه شهر آنتالیا

فرودگاه شهر آنتالیا

بندر آنتالیا از راه های گوناگون هوایی ، زمینی و دریایی با مناطق مختلف ترکیه و جهان ارتباط دارد. عمده حمل و نقل به آنتالیا از راه زمینی یا هوایی است و مسیرهای دریایی هنوز توسعه زیادی پیدا نکرده اند. این شهر یک بندر اصلی در جنوب کونیالتی (Konyaalti) دارد.

Antalya_shabavizparvaz_01

فرودگاه آنتالیا در حدود 13 کیلومتری شمال شرقی مرکز آن واقع شده است. با توجه به رشد بسیار سریع شهر و ورود میلیون ها گردشگر به آنتالیا ، به ویژه در تابستان ، فرودگاه این شهر نیز توسعه سریعی داشته ؛ به طوری که در کمتر از 10 سال تردد در این فرودگاه دوبرابر شده است. همچنین ، در سال 2010 تعداد مسافرین این فرودگاه از مرز 22 میلیون مسافر فراتر رفته که حدود 90 درصد آن را مسافرین خارجی تشکیل می دهند. فرودگاه آنتالیا ، پس از استانیول ، پرتردد ترین فرودگاه ترکیه و چهاردهمین فرودگاه پرتردد اروپاست. ده ها شرکت هوایی به فرودگاه آنتالیا پرواز دارند و این شهر را به شهرهای مختلف ترکیه و اغلب شهرهای بزرگ اروپا و برخی شهرهای آسیا و آفریقا مرتبط می کنند. از ایران پرواز مستقیمی به آنتالیا انجامی نمی شود و مسافران ایرانی که تعداد آنها هم نسبتا زیاد است  از طریق فرودگاه های واسطه به این شهر تردد می کنند. فرودگاه آنتالیا امکانات مناسب و مدرنی دارد و در سال 2011 به عنوان بهترین فرودگاه اروپا در کلاس 10 تا 25 میلیون مسافر شناخته شد.

Antalya_shabavizparvaz_03

Antalya_shabavizparvaz_02

ظرفیت فعلی فرودگاه حداکثر 30 میلیون مسافر است. کشور ترکیه برای کنترل ترافیک و پیش بینی آینده ، فرودگاه قاضی پاشا (Gazipasa Airport) را در حدود 110 کیلومتری شرق آنتالیا احداث کرده و در حال توسعه آن می باشد.

ghazipasa_shabavizparvaz_04

جاده های مختلفی ، آنتالیا را به شهرهای اطراف و شهرهای آن سوی رشته کوه های ناهموار تارسوس در سمت شمال متصل می کند.

اغلب مسافران دریایی از یونان و رودز (Rhodes) جزیره بزرگ یونانی ها در دریای اژه ، به مارماریس می آیند و سپس از آنجا سوار اتوبوس می شوند. همچنین ، می توانید از کاستلوریزو (Kastellorizo) ، جزیره کوچک یونانی ها در خارج از دهکده ماهیگیری کاس (Kas)، قایق موتوری بگیرید.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR