دانشگاه های شهر آنکارا

دانشگاه های شهر آنکارا_university of ankara turkey

پس از اینکه آنکارا پایتخت شد، دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعددی در این شهر ایجاد شد. در آنکارا موسسات و مراکز تحقیقاتی متعددی وجود دارد. اغلب دانشگاه های این شهر جزء مشهورترین دانشگاه های کشور می باشند. در ادامه مطلب به معرفی چند تا از مهمترین هتل های آنکارا می پردازیم.

Ankara_University_Logo_shabavizparvaz_01دانشگاه آنکارا (Ankara )

این دانشگاه دولتی در سال 1946 اولین موسسه ای بود که در زمان جمهوری ترکیه تاسیس شد. دانشگاه آنکارا چندین دانشکده دارد ، از جمله پزشکی ، دندانپزشکی ، بهداشت ، علوم سیاسی ، علوم ، مهندسی ، ارتباطات ، تاریخ ، زبان شناسی و جغرافیا . در سال 2010 ، تعداد دانشجویان این دانشگاه 44،906 نفر و اعضای هیئت علمی آن 1،765 نفر بوده است.

ankara_university_shabavizparvaz_02

ankara_university_shabavizparvaz_01

Atilim_University_Logo_shabavizparvazدانشگاه آتیلیم (Atilim)

این دانشگه خصوصی در سال 1996  تاسیس شد، دانشکده های متعددی مانند مهندسی ، مدیریت ، هنر ، طراحی ، علوم و معماری دارد. تمام واحدهای درسی آتیلیم به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

atilim_universitesi_shabavizparvaz_02

atilim_universitesi_shabavizparvaz_03

atilim_universitesi_shabavizparvaz_01

atilim_universitesi_shabavizparvaz_04

baskent_university_shabavizparvaz_03دانشگاه باشکنت (Baskent)

در سال 1994 توسط محمد هابرال (Mehmet Haberal) که جراح بود، تاسیس شد و نخستین دانشگاه خصوصی در زمینه تدریس علم بهداشت در کشور است. این دانشگاه دانشکده های مختلفی مانند پزشکی ، پرستاری ، علوم پایه و اقتصاد دارد.

baskent_university_shabavizparvaz_02

baskent_university_shabavizparvaz_01

logo_bilkent_shabavizparvazدانشگاه بیلکنت (Bilkent)

 این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه خصوصی ترکیه در سال 1984 تاسیس شد و در رده بندی دانشگاه سال 2011 تا 2012 در رتبه کشور و در رتبه دویست و یکمین دانشگاه برتر در جهان قرار گرفته است. نام آن از کلمه ترکی بیلیم کنتی (Bilim Kenti)، به معنی شهر علوم ، گرفته شده است. دانشگاه بیلکنت ، دانشکده های مختلفی مانند هنر ، طراحی ، معماری ، روابط بین الملل ، اقتصاد ، زبان شناسی کاربردی ، آموزش ، مهندسی و علوم و بیش از سیزده هزار دانشجو دارد.

bilkent_aerial_view_shabavizparvaz_03

bilkent_aerial_view_shabavizparvaz_02

bilkent_aerial_view_shabavizparvaz_01

university_logo_gazi_shabavizparvaz_01دانشگاه غازی (Gazi)

این دانشگاه را آتاتورک در سال 1926 ، به عنوان دانشگاه تربیت معلم تاسیس کرد. در حال حاضر 15 دانشکده ، 9 مدرسه حرفه ای تحصیلات عالیه ، 26 مرکز پژوهشی و 6 موسسه تحصیلات تکمیلی دارد. از جمله دانشکده های آن می توان به دانشکده دندانپزشکی ، ارتباطات ، مهندسی و معماری اشاره کرد.

university_gazi_shabavizparvaz_01

از دیگر دانشگاه های مهم آنکارا می توان دانشگاه خصوصی کانکایا (Cankaya)، دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe)، دانشگاه فنی خاورمیانه (Middle East Technical)(METU) ، دانشگاه خصوصی اقتصاد و فن آوری تاب (TOBB) ، دانشگاه آفیک (Ufuk)، آکادمی نظامی ترکیه و آکادمی پلیس ملی را نام برد.

مشاوره رایگان