پارک های شهر آنکارا

پارک ها و مناطق طبیعی شهر آنکارا

آنکارا ، تعداد زیادی پارک و مناطق طبیعی داردکه بیشتر آنهادر اوایل تاسیس جمهوری ترکیه تاسیس شده و گسترش یافته اند و مهم ترین آنها عبارتند از :

پارک آلتین (Altinpark)

با مساحت 64 هکتار از بزرگ ترین پارک های آنکاراست و در منطقه آلتین داگ (Altindag) و در مسیر فرودگاه آنکارا قرار دارد و در سال 1985 به طور رسمی افتتاح شد. این پارک میزبان نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی متنوعی است. علاوه براین ، سالن ورزش سرپوشیده ای با ظرفیت هزار نفر تماشاچی دارد که مسابقات بسکتبال ، والیبال و هندبال در آن برگزار یم شود. استخر شنای سرپوشیده استاندارد آن با طول 50 متر بسیار معروف است. آمفی تئاتر داخل پارک ، ظرفیت پنج هزار نفر را دارد. این پارک ، چندین رستوران ، باغ گیاه شناسی ، باغ پرندگان ، شهر بازی ، محل هایی برای پیک نیک و ماشین های کوچک دارد . مرکز علوم فزا گورسی (Feza Gursey Science Center) ، به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که با کار کردن با وسایل بازی الکتریکی در مورد اعضای بدن و فضا اطلاعات کسب کنند.

جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک آلتین آنکارا کلیک کنید.

Altinpark_ankara_shabavizparvaz_02

مزرعه جنگلی و باغ وحش آتاتورک (Ataturk Forest Farm and Zoo)

منطقه زراعی احیا شده وسیعی است که شامل باغ وحش ، چندین زمین کشاورزی کوچک، گلخانه ، مزرعه محصولات لبنی و رستوران است . بازدید کنندگان از مزرعه می توانند از محصولات آن از جمله : محصولات لبنی تازه ، بستنی ، رولت گوشت و کبابی که بر روی زغال چوب پخته می شود ، استفاده کنند. این مزرعه را آتاتورک در سال 1925 ایجاد کرده است. باغ وحش 32 هکتاری آن در سال 1933 رسما افتتاح شد که انواع پرندگان ،میمون ها ، مار ، شتر و چندین نمونه از گربه های بزرگ و یک آکواریوم دارد.

جهت مشاهده تصاویر بیشتر مزرعه جنگلی و باغ وحش آنکارا کلیک کنید.

ataturk_forest_farm_and_zoo_ankara_shabavizparvaz_07

جنکلیک پارک (Genclik Park)

قدیمی ترین پارک آنکاراس که در سال 1943 ساخته شده و آبگیری 42 هزار متری ، گلخانه و پارک تفریحی دارد. این پارک 27/5 هکتاری ، در منطقه یولوس قرار دارد. شهربازی این پارک ، در گذشته تنها شهربازی آنکارا بود. همچنین این پارک قهوه خانه ، رستوران ، کافی شاپ ، محل اجرای تئاتر در فضای باز نیز دارد.

جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک جنگلیک و شهر بازی آنکارا کلیک کنید.

genclik_park_ankara_shabavizparvaz_04

کوگلوپارک (Kugulu Park)

نام این پارک از نام قوهای زیبای دریاچه آن گرفته شده است . این پارک در منطقه کانکایا (Cankaya) قرار دارد و در سال 1958 با مساحتی در حدود  یک هکتار افتتاح شد.

جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک قوها کلیک کنید.

kugulu_park_ankara_shabavizparvaz_09

 سرزمین عجایب هریکالار دیاری (Kalar Diyari Hari)

از بزرگ ترین پارک های شهری در بین کشورهای اروپایی است که در سینکان (Sincan) قرار دارد. این پارک در سال 2004 افتتاح شد و وسعت آن 120 هکتار است. حدود 92 هزار مترمربع از این پارک برکه های مصنوعی ، 650 هزار مترمربع آن نواحی سرسبز و 330 هزار مترمربع آن مختص نواحی پیاده روی است. حدود 47،360 درخت در این منطقه وجود دارد. این پارک دو زمین بازی بزرگ و هشت زمین بازی کوچک ، مجموعه های ورزشی از جمله زمین های فوتبال ، والیبال ، هندبال ، زمین تنیس و استخرهای سرپوشیده و روباز دارد.

پارک گوسکو (Gosku Park)

از مهم ترین نواحی تفریحی شهر است که در سال 2003 ، طی یکصد روز در زمینی به مساحت 508 هزار متر مربع ساخته شد. این پارک برکه ای به وسعت 141 متر مربع دارد که از مهم ترین دیدنی های آن به شمار می آید. گوکسو در منطقه آریامان (Eryaman)  قرار دارد.

جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک گوسکو کلیک کنید.

goksu_park_ankara_shabavizparvaz_05

پارک کورتولوس (Kurtulus Prk)

با مساحت یازده هکتار در میدان کورتولوس واقع شده و به خاطر داشتن چای خانه ها ، پیست اسکیت ، شهربازی و مسیر آموزش رانندگی برای بچه ها ، بسیار جذاب است.

جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک کورتولوس کلیک کنید.

kurtulus_park_ankara_shabavizparvaz_05

پارک سگمنلر (Segmenler Park)

با وسعت 67 هزار مترمربع در سال 1983 افتتاح شد. این پارک در منطقه کانکایا قرار داشته و آمفی تئاتری بزرگ ، استخرهای شنا ، زمین بازی کودکان و چمنزاری وسیع دارد. شهرداری و دیگر موسسات در آمفی تئاتر آن ، کنسرت و برنامه های فرهنگی برگزار می کنند.

جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک سگمنلر کلیک کنید.

segmenler_park_ankara_turkey_shabavizparvaz_05

پارک عبدی ایپکچی (Abdi Ipekci Park)

این پارک در میدان سیحیه قرار دارد و در سال 1981 به یاد روزنامه نگار عبدی ایپکچی ساخته شد. این پارک با مساحت 36،800 متر مربع ، چمنزاری وسیع ، استخر ، چای خانه و زمین بازی برای کودکان دارد.

چشمه های گرم آب معدنی کیزیلجا حامام کاپلیج در سمت شمال ، هایمانا کاپلیجا (Haymana Kaplica) در سمت جنوب و آیاش کاپلیجا (Yash Kaplyja) ، دوتلوکاپلیجا (Dvtv Kapija) و ملیک شاه (Malik Shah) در سمت شمال غرب آنکارا قرار دارند. این چشمه های آب گرم با شهر آنکارا  فاصله دارند ، اما از جمله مکان های دیدنی این شهر و ترکیه هستند. همچنین کو ه الماداغ (Elmadag)، با ارتفاع 1855 متر ، در 23 کیلومتری شرق آنکارا قرار دارد و از جمله مکان های زیبای آن است . این مکان در فصل زمستان برای ورزش اسکی بسیار مناسب است.

abdi_ipekci_park_ankara_shabavizparvaz_02

پارک عبدی ایپکچی (Abdi Ipekci Park)

abdi_ipekci_park_ankara_shabavizparvaz_03 abdi_ipekci_park_ankara_shabavizparvaz_04

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR