پارک های شهر استانبول

پارک ها و مناطق طبیعی شهر استانبول

شباویز اطلاعات کاملی در مورد پارک و مناطق طبیعی شهر استانبول تهیه کرده است، شما عزیزان می توانید در مورد  پارک امیگران (Emigran Park)، پارک گلهانه (Galhane Park)، پارک ییلدیز (Yildiz Park)، پارک فتحی پاشا (Fetih Pasa) و جنگل بلگراد (Belgrade Forest) مطالب در این صفحه اطلاعات مفیدی کسب کنید.

پارک امیگران (Emigran Park)

با وسعت 470 هزار متر مربع ، یکی از بزرگ ترین پارک های استانبول است که در بخش اروپایی و در منطقه ساحلی ساریر (Sariyer) قرار دارد و در حال حاضر توسط شهرداری استانبول اداره می شود ، ولی در دوران عثمانی مالکیت خصوصی داشته است. وجود بیش از 120 گونه گیاهی ، این پارک را به محلی مناسب برای پیک نیک های خانوادگی تبدیل کرده است. این پارک در تعطیلات و آخر هفته ها بسیار شلوغ می شود. جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک امیگران کلیک کنید .

emirgan_park_istanbul_shabavizparvaz_20

پارک گلهانه (Galhane Park)

قدیمی ترین و از بزرگ ترین پارک های شهر است و نام آن از کلمه فارسی گلخانه گرفته شده است. در زمان عثمانی پارک گلهانه قسمتی از باغ های محوطه قصر توپکاپی بوده است. گل های رز و لاله این پارک بسیار زیبا هستند و نام گلخانه نیز به این علت به این پارک داده شده است. اولین مجسمه آتاتورک در سال 1925 ، ستون گاتس و موزه تاریخ علم و تکنولوژی در اسلام (History of Science and Technology in Islam) در این پارک قرار دارند. این موزه در سال 2008 توسط نخست وزیر ترکیه افتتاح شد و تعداد 140 مدل از اختراعات دانشمندان  اسلامی در زمینه علوم مختلف در آن به نمایش گذاشته شده است. جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک گلهانه کلیک کنید.

Gulhane_Park_istanbul_shabavizparvaz_01


پارک ییلدیز (Yildiz Park)

بین دو قصر ییلدیز و چیراگان ، در منطقه بشیکتاش ، قرار دارد و در گذشته قسمتی از قصر ییلدیز بوده است . دو ساختمان تاریخی چادر (Cadir) و مالتا (Malta) که اکنون به رستوران تبدیل شده اند و کارگاه تولید ظروف چینی ییلدیز ، در این پارک قرار دارند. دو دریاچه مصنوعی و گل های زیبای ماگنولیا ، درخت های ارغوان ، کاج ، چدار ، بلوط و سرخدار این پارک ، محیطی زیبا و آرام را برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ایجاد کرده است. جهت مشاهده تصاویر بیشتر پارک ییلدیز کلیک کنید.

yildiz_park_istanbul_shabavizparvaz_04

جنگل بلگراد (Belgrade Forest)

د رمنطقه ساری یر (Sariyer) در بیست کیلومتری شمال بخش اروپایی شهر قرار دارد و در دوران عثمانی به خاطر داشتن چشمه های فراوان ، منبع تامین آب شهر بوده است. اکنون نیز بقایای آبراه هایی که آب چشمه ها را به شهر منتقل می کرده اند، در جنگل به چشم می خورند . درختان جنگل بلگراد از نوع برگ ریز هستند و 71 گونه پرنده و 18 گونه پستاندار در آن زندگی می کنند. هفت منطقه پیک نیک ، رستوران ها ، وسایل ورزشی و همین طور طبیعت بسیار زیبا ، این جنگل را به یکی از تفرجگاه های خانوادگی شهر تبدیل کرده است.

belgrade_forest_istanbul_shabavizparvaz_05

جنگل بلگراد (Belgrade Forest)

belgrade_forest_istanbul_shabavizparvaz_01

جنگل بلگراد (Belgrade Forest)

belgrade_forest_istanbul_shabavizparvaz_03

جنگل بلگراد (Belgrade Forest)

belgrade_forest_istanbul_shabavizparvaz_04

پارک فتحی پاشا (Fetih Pasa)

در بخش آسیایی در منطقه اسکودر قرار گرفته و منظره بسیار زیبایی از پل بسفر و قسمت اروپایی شهر دارد. نام پارک از نام وزیر عثمانی ، فاتح احمد پاشا اقتباس شده است. این پارک اخیرا ً بازسازی شده و به عنوان مکانی برای تفریح و سرگرمی به روی مردم افتتاح شد.

fetih_park_istanbul_shabavizparvaz_01

پارک فتحی پاشا (Fetih Pasa)

fetih_park_istanbul_shabavizparvaz_02

پارک فتحی پاشا (Fetih Pasa)

fetih_park_istanbul_shabavizparvaz_03

پارک فتحی پاشا (Fetih Pasa)

fetih_park_istanbul_shabavizparvaz_04


مشاوره رایگان