مناسبت های شهر استانبول

مناسبت های شهر استانبول

جشنواره بین المللی فیلم استانبول (Istanbul International Film)

قدیمی ترین و اولین جشنواره بین المللی فیلم در ترکیه است که توسط موسسه فرهنگی هنری (IKSV)(Fundation for Culture and Arts) سازماندهی می شود. این جشنواره هر سال در آوریل برگزار می شود و هدف از برگزاری آن ، پیشرفت سینما و ارتقا ء کیفیت فیلم های ترکیه در بازار سینماست. برترین فیلم سال در این جشنواره جایزه لاله طلایی (Golden Tulip ) را دریافت می کند و جوایزی نیز به بهترین کارگردان ، هنر پیشه نقش اول زن و مرد ، فیلم نامه برتر و ... اهدا می شود.

international_film_festival_istanbul_01

جشنواره هنرهای زیبا (Fine Art Festival)

بزرگ ترین جشنواره مدارس متوسطه ترکیه است که هر سال در می ، در کالج رابرت (Robert Collage) استانبول برگزار می شود. شورای دانش آموزان کالج رابرت از سال 1982 ، هر سال متصدی برگزاری این جشنواره هستند. هر سال حدود یک هزار نفر در این جشنواره شرکت می کنند.

fine_art_festival_istanbul_shabavizparvaz_01

جشنواره بین المللی جاز استانبول (Istanbul International Jazz Festival)

رقابتی فرهنگی است که هر ساله در ماه جولای برگزار می شود . این برنامه ، گزیده ای از اجراهای موسیقی جاز را با شرکت معروف ترین هنرمندان از سرتاسر جهان ارائه می دهد. این جشنواره برای اولین بار در سال 1986 برگزار شد و موسسه فرهنگ و هنر استانبول آن را سازماندهی کرد.

Istanbul_International_Jazz_Festival_shabavizparvaz

جشنواره فیلم مستقل بین المللی ای . اف . ام (AFM  International Independent Film Festival)

که بیشتر به اف.استانبول (F Istanbul) معروف است ، یک جشنواره فیلم سالانه است ، که به فیلم های مستقل تمام نقاط دنیا اختصاص دارد. این جشنواره هر سال در اواسط فوریه در تالار تئاتر ای . اف . ام برگزار می شود.

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول (Istanbul International Music Festival)

رقابتی فرهنگی است که هر جون و جولای برگزار می شود. در این جشنواره ، گزیده ای از موسیقی کلاسیک اروپا ، باله ، اپرا و موسیقی سنتی با شرکت هنرمندان معروف از سرتاسر دنیا ارائه می شود. این جشنواره ، اولین بار در 1973  برگزار شد.

جشنواره دو سالانه استانبول (International Istanbul Biennial)

نمایشگاه هنر معاصر است که از سال 1987 ه ردو سال یک بار در سپتامبر تا نوامبر برگزار می شود. موسسه فرهنگ و هنر استانبول این جشنواره را سازماندهی می کند. هدف از برگزاری این جشنواره ، گفتگو و ارتباط بین هنرمندانی از فرهنگ های متفاوت و حضار در زمینه هنرهای تجسمی است.

جشنواره ادبی تانپینار استانبول (Istanbul Tanpina Literature Festival)

هر سال در اکتبر به مدت چهار روز برگزار می شود. نام این چشنواره از نام شاعر ، رمان نویس ، مقاله نویس  و منتقد نوین گرای ترک ، احمد حمدی تانپینار (Ahmet Hamid Tanpinar) اقتباس شده است و نویسندگان ، ناشران ، مترجمان ادبی ، منتقدان و روزنامه نگاران را برای یک سری از ملاقات های جالب دورهم جمع می کند.

جشنواره کتاب استانبول (Istanbul Bokk Fair)

بزرگترین رویداد در زمینه کتاب در ترکیه است که از سال 1982 شروع شده و هر سال در نوامبر برگزار می شود.

جشنواره انیمیشن استانبول (Istanbul Animation Festival)

جشنواره فیلم های تبدیل به انیمیشن شده است که از سال 2003 شروع شده و هر سال در نوامبر برگزار می شود.

مشاوره رایگان