فرودگاه شهر ازمیر

فرودگاه شهر ازمیر

ازمیر امکانات حمل و نقل درون شهری و برون شهری متنوع و تقریبا کاملی دارد. در این شهر بلیط پیش پرداخت شده به نام کنت کارت یا کارت شهری (Kentkart)  وجود دارد که می توان برای مترو ، اتوبوس ها، قایق های سفری و دیگر امکانات شهری از آن استفاده کرد. این کارت ها قابل شارژ مجدد نیز هستند.

فرودگاه بین المللی عدنان مندرس (Adnan Menderes Airport) یا ای دی بی (ADB) در 18 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار دارد و نام خود را از عدنان مندرس ، نخست وزیر سابقه ترکیه ، گرفته است.خط تابان ایر پروازمستقیمی از فرودگاه امام خمینی تهران به این فرودگاه دارد. عدنان مندرس در سال 2009 حدود 6،201،764 مسافر را جابه جا کرده است که از این تعداد 4،534،339 نفر مسافر داخلی و 1،667،455 نفر مسافر بین المللی بودند. در همین سال ، ار لحاظ تعداد مسافر داخلی در رده سوم فرودگاه های ترکیه قرار گرفت.

adnan_menderes_airport_izmir_shabavizparvaz_01

در مرکز شهر دو ترمینال قطار تاریخی و قدیمی وجود دارد ، پایانه آلسانکاک (Alsancak) که در سال 1858 ساخته شده و دومین ایستگاه قطار ترکیه است و ترمینال بیسمین (Basmane) که در سال 1866 ساخته شد. خطوط راه آهن دولتی ترکیش (Turkish State Railways) نیز خدماتی را به شهرهای دور و نزدیک انجام می دهد. روزانه قطارهای متعددی بین ازمیر و سایر شهرهای ترکیه تردد می کند. خطوط ریلی ایزبان (IZBAN) ، به طول 80 کیلومتر ، مسئول خدمات ریلی داخل شهر و حومه است که در سال 2006 ایجاد شد و کار خود را با 2 خط و سی و یک ایستگاه از سال 2010 شروع کرد و روزانه حدود 150 هزار مسافر را جابه جا می کند. این خطوط از سریع ترین خطوط ریلی در دنیا هستند و به سرعت توسعه یافته اند. نیمی از مالکیت آن در اختیار خطوط راه آهن دولتی ترکیش و نیمی دیگر متعلق به شهرداری است.

مترو ازمیر (Izmir Metro) کار خود را از سال 2000 شروع کرده و با راه اندازی ایستگاه های جدید ، در حال توسعه است. این مترو شامل یک خط و ده ایستگاه است که از ایستگاه اوکیول (Ucyol) در حتای (Hatay) در قسمت جنوبی شهر آغاز و به سمت شمال شرقی تا انتهای بورنوا (Bornova) ادامه دارد. طول این خط 11/6 کیلومتر است.

اخیرا یک پایانه بزرگ اتوبوس بین شهری ، اوتوگار (Otogar) ، در شش کیلومتری شرق شهر ساخته شده و به شهرهای مختلف ترکیه در رفت و آمد است. تمام مناطق اصلی شهر نیز ، تحت پوشش شبکه اتوبوس شهر ی با نام اشات (ESHOT) می باشند.

قایق های شهری از سال 2000 در اختیار شهرداری ازمیر درآمده اند. خدمات قایق شهری ، بخش عمده ای از تردد ساکنینی را تشکیل می دهد که در امتداد خلیج زندگی می کنند . قایق های متعددی به طور مداوم در اسکله های شهر تردد می کنند.

adnan_menderes_airport_izmir_shabavizparvaz_02

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

adnan_menderes_airport_izmir_shabavizparvaz_03

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

adnan_menderes_airport_izmir_shabavizparvaz_04

مشاوره رایگان