فرودگاه شهر بورسا

حمل و نقل شهر بورسا

هوایی 

در بورسا پروازهای داخلی از فرودگاه ینی شهر (Yenisehir) انجام می شود. برای تردد به بورسا از کشوری دیگر مثل ایران ، از پرواز ترانزیت یکی از فر ودگاه های بین المللی ترکیه استفاده می کنند. با توجه به نزدیکی بورسا به استانبول، فرودگاه های آن بهترین گزینه برای دسترسی بین المللی هوایی به بورسا است؛ به خصوص فرودگاه آتاتورک استانبول که پروازهای متعددی به اکثر نقاط جهان از جمله چند شهر در ایران دارد.

قطار

در حال حاضر سیستم راه آهن بین شهری ترکیه ، از بورسا نمی گذرد. با این حال ، برای رفتن به این شهر می توان قطار به اسکی شهر (Eskisehir) یا استانبول را سوار شد و از نیمه راه سوار اتوبوس هایی شد که به بورسا می روند.

اتوبوس

از استانبول به بورسا ، با اتوبوس حدود دو ساعت طول می کشد. از تمام شهرهای اصلی از جمله استانبول ، آنکارا ، ازمیر و آنتالیا به بورسا اتوبوس وجود دارد. این شهر دو سیستم اتوبوس رانی دارد. سیستم یوآ (BIO) که مختص اتوبوس های عمومی است و سیستم اوهو (OHO) که مختص اتوبوس های بخش خصوصی است. علاوه بر این ، شبکه وسیع اتوبوس دالموش (Dolmus) در این شهر فعالیت دارد. دالموش های بورسا ، برخلاف مینی بوس های زرد رنگ استانبول ، ماشین های سفید رنگ معمولی هستند که روی سقفشان علامت دارند.

قایق

یکی از سریع ترین راه ها برای رفتن به بورسا ، از بخش اروپایی استانبول است. قایق های سفری ینیکاپی بورسا (Yenikapi-Bursa) از ترمینال ینیکاپی استانبول ، در بخش اروپایی و نزدیک سلطان احمد ، به قزلیالی (Guzelyah) رفت و آمد می کنند که 80 دقیقه طول می کشد. قزلیالی ، حدودا در 20 کیلومتری بورسا واقع شده است. بنابراین اتوبوس هایی برای حمل مسافران قایق به ایستگاه مترو سنایی (Sanayi) در حومه شهر مهیا هستند.

مترو

مترو بورسا ، بورسارا (Bursara) نامیده می شود و در سال 2000 ساخته شد. در حال حاضر این مترو یک خط با یک انشعاب دارد که مرکز بورسا را به حومه شمال غربی شهر متصل می کند.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR