مراکز خرید شهر بورسا

مراکز خرید شهر بورسا

بازار بورسا یا آتپازار (Bazaar Quarter)  (Atpazar)

ابتدا در قرن چهاردهم ساخته شد اما طی زلزله سال 1855 و آتش سوزی سال 1957 ویران شد. این دو پدیده به شدت به ساختار اولیه آن صدمه وارد کردند؛ گرچه به سرعت مرمت شدند. این بازار شبستانی با چهارده گنبد دارد که در آن انواع کالا فروخته می شود و برای گردشگران جذاب است.

ظفر پلازا (Zafer Plaza)

130 فروشگاه ، سینما و پارک بازی کودکان دارد و در خیابان کمال نادر (Cemal Nadir) واقع شده است. بخشی از این مرکز خرید به شکل هرم و از جنس شیشه است. این مجموعه در سال 1999 و در 3 طبقه ساخته شد و وسعت آن 9،622 مترمربع است.

مرکز خرید کنت میدانی (Kent Meydani)

در اسکی سانترال گاراگی عثمانگازی (Eski Santral Garagi Osmangazi) در شمال شهر واقع شده و فروشگاه هایی با انواع کالا ها دارد.

کوزا هان (Koza Han) یا بازار ابریشم (Silk Bazaar)

بازار سرپوشیده ای است که در مرکز شهر قرار دارد و در سال 1491 بایزید دوم (Beyazit II) آن را به عنوان کاروانسرا ساخت و در همان سال در حیاط اصلی آن مسجدی احداث شد. اغلب تاجران ، انواع پارچه و منسوجات را دراین بازار می فروشند . دوازده کاروانسرا در کوچه های تنگ و باریک بازار قرار دارد، کارگاه های قدیمی عثمانی و مجموعه انبارها نیز در اطراف محوطه حیاط واقع شده اند.

اوزدیلک (Ozdilek)

کار خود را از سال 1983 در زمینی به مساحت 400 متر مربع آغاز کرد و در 4 کیلومتری شمال غربی بورسا قرار دارد. این مکان مرکز اصلی فروش لباس های ورزشی و منسوجات است .

آس مرکز (As Merkez)

مرکز فروش وسیع و زیبایی در 8 کیلومتری شمال مرکز بورسا قرار دارد و در سال 2003 احداث شده. انواع کالا از برندهای معروف و با قیمت مناسب در این مکان فروخته می شود.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR