مکان های فرهنگی بورسا

مکان های فرهنگی بورسا

موزه باستان شناسی بورسا (Bursa Archaeology Museum)

 در سال 1904 افتتاح شد و از سال 1972 داخل پارک فرهنگ قرار دارد. اشیا به نمایش گذاشته شده در این موزه متعلق به قرن سوم قبل از میلاد تا آخر دوره بیزانس است و شامل لوح های تاریخی ، سکه ها و سرامیک های گوناگون ، گلدان های شیشه ای و برنز می باشد. موزه باستان شناسی چهار سالن مجزا و یک کتابخانه دارد.

موزه آتاتورک (Ataturk Museum)

 در خیابان سکیرگ (Cekirge) قرار دارد. آتاتورک هنگام سفر به بورسا در این ساختمان اقامت می کرد. در سال 1968 این ساختمان به موزه تبدیل شد و بیشتر لوازم و اشیا به نمایش گذاشته شده در آن متعلق به وی است.

موزه هنرهای اسلامی و ترکی (Museum of Turkish and Islamic Art)

در سال 1974 در مدرسه سبز ، اولین مدرسه مذهبی عثمانی ، افتتاح شد و در یک کیلومتری شرق مرکز بورسا قرار دارد . این موزه تحقیقات جامعی از هنر دوره عثمانی را ارائه می دهد و در آن آثاری مانند مروارید ها و عاج ها ، منبت کاری ، دست نوشته ها ، جلدهای کتاب مزین ، پرده های سینما ، سقف های چوبی آراسته و زیبا ، اسلحه ها ، کاشی ، قلاب دوزی ، زیور آلات ، منسوجات مرغوب ، اشیائی پرکار از صومعه درویشان ، خطاطی ها و نمونه هایی از سنگ قبرها در آن به نمایش گذاشته شده است.

موزه آتش بس مودانیا (Mudanya Armistice)

 در سال 1937 افتتاح شد و در شهر ساحلی مجاور بورسا ، مودانیا ، قرار دارد. با ماشین از بورسا تا این شهر حدود 30 دقیقه راه است. این موزه در ساختمانی واقع شده که معاهده آتش بس معروف مودانیا ، در اکتبر 1922 ، در آن امضا شد. در بیرون درب ورودی این موزه ، مجسمه کبوتر سفید بزرگی قرار دارد که نماد صلح و اتحاد است. تعدادی از اسناد و وساییل مربوط به جنگ استقلال در موزه آتش بس به نمایش گذاشته شده است.

موزه شهر بورسا (Bursa CIty Museum)

تاریخ ترکی غنی منطقه مرمره را نشان می دهد و شامل آثار هنری با مضمون رسوم سنتی و محلی است. در طی سال آثار هنری هنرمندان منطقه در این موزه به نمایش گذاشته می شود که عالی ترین نوع کنده کاری های چوبی و فرش های ترک بافت در زمره آنان می باشد.

نگارخانه هنر بورسا (Bursa Art Gallery)

در مرکز میدان جمهوری و درون ساختمان تئاتر احمد وفیک پاشا (Ahmed Vefik Pasha) قرار دارد. در این نگارخانه نقاشی ها و مجسمه هایی به نمایش گذاشته شده که توسط هنرمندانی از سرتاسر ترکیه خلق شده اند. علاوه بر آن ، مقر نمایشگاه موقت و دیگر رویدادهای مربوط به هنر در همین محل است.

موزه خانه عثمانی (Ottoman House)

متعلق به قرن هفدهم است و در بخش تاریخی مرادیه قرار دارد. این خانه چوبی از قدیمی ترین و زیبا ترین خانه های بورسا است و نمونه ای از طراحی و معماری قرن هفدهم است.

موزه جنگلداری (Forestry Museum)

در سال 1989 افتتاح شد و اولین و تنها موزه جنگلداری ترکیه است. این موزه فسیل هایی از حیوانات و گیاهان ، ابزارهای ارتباطی و جنگلداری ، نقشه ها ،  عکس ها و اسنادی مربوط به تاریخچه جنگلداری دارد.

مشاوره رایگان