فرودگاه شهر آدانا

فرودگاه شهر آدانا

آدانا پل ارتباطی اروپا با خاورمیانه است؛ در نتیجه امکانات متعدد حمل و نقل در این شهر وجود دارد. تا قرن شانزدهم ، آدانا شهری بندری بود و کشتی ها بر روی رودخانه سیحان به سمت بندر تاسکپرو (Taskopru)  حرکت می کردند.

فرودگاه بین المللی شاکیرپاشا آدانا (Adana Sakirpasa) ، فرودگاه اصلی شهر است و در 3/5 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه در سال 1937 برای خدمات نظامی و غیر نظامی افتتاح شد؛ گرچه بخش خدمات غیر نظامی آن از سال 1956 راه اندازی شد. در حال حاضر فرودگاه شاکیرپاشا از نظر ترافیک مسافر ، ششمین رتبه را در کشور دارد و به طور کلی هشتمین فرودگاه پرتردد ترکیه است. از این فرودگاه پروازهای مستقیمی به شهرهای متعدد ترکیه و دیگر شهرهای جهان از جمله برلین ، هامبورگ ، هانوفر ، فرانکفورت ، اشتوتگارت ، مونیخ و دوسلدورف در آلمان، جده و ریاض در عربستان و نیکوزیا (Nicosia) در قبرس از طریق خطوط هوایی مختلف انجام می شود.

خط راه آهن دولتی ترکیه (TCDD) ، خدمات ریلی را از طریق راه آهن آدانا به اغلب شهرهای ترکیه ارائه می دهد. این خطوط در دهه 1910 ، با همکاری شرکتی آلمانی ساخته شد. قطار مرسین آلپو (Mersin - Aleppo) ، آدانا و دیگر نقاط چوکوروا را به شهر حلب در سوریه متصل می کند. قطار رفت و برگشت مرسین آدانا ، روزانه چند مرتبه بین مرسین ، تارسوس و آدانا تردد می کند.

مترو آدانا (Adana Metro) ، در حال حاضر یک خط به طول 14 کیلومتر و 13 ایستگاه دارد و کار خود را از سال 2010 شروع کرده است. مترو آدانا توان جابه جایی 21،600 مسافر را در هر ساعت دارد و قرار است که مسیر آن به 23/5 کیلومتر و 20 ایستگاه افزایش یابد.

شرکت های اتوبوسرانی متعددی ، خدمات منطقه ای را انجام می دهند. آدانا دو ایستگاه اصلی اتوبوس دارد. شرکت هایی که به شهر های غرب ایالت آدانا می روند ، از ترمینال مرکزی (Central Coach Terminal) و آنهایی که به شهرهای شرقی این ایالت می روند ، از ترمینال یورگیر (Yuregir Coach Terminal) حرکت می کنند.

شبکه اتوبوس رانی شهرداری آدانا (ABBO) با بیش از 230 اتوبوس ، مشغول به خدمت است.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR