مراکز خرید شهر قاضی آنتپ

خرید در شهر قاضی آنتپ

از آنجایی که قاضی آنتپ ، منطقه مهم تولید پسته است، مغازه های زیادی را خواهید دید که پسته محلی را عرضه می کنند و در زبان ترکی به آن انتپ فستیقی (Antep Fistigi) ، یعنی پسته آنتپ ، می گویند. نام قبلی این پسته ، سام فیستیقی (Sam Fistigi) یعنی پسته داماسکوس (Damascus) بوده است که در دوره عثمانی به کار می رفته است. هر دو نوع پسته ، تازه و تفت داده شده این شهر لذیذ هستند. البته برای مسافران ایرانی که از مرکز پسته جهان می آیند ، پسته جذابیتی برای خرید ندارد.

باکیرسیلار کارسیسی (Bakircilar Carsisi)

بازار سنتی مرکز شهر است و در آن انواع کالای محلی و تولیدات و مایحتاج روزانه عرضه می شود. مهم ترین محصولی که در این بازار عرضه می شود ، ظروف مسی است . این بازار مشابه بازارهای سنتی ایران است.

زین کیرلی بدستان (Zincirli Bdestan)

بازار سرپوشیده عصر عثمانی است و حسین پاشا (Huseyin Pasha) آن را در سال 1781 ساخته. اکنون از این بازار برای فروش گوشت و میوه و سبزیجات استفاده می شود.

مراکز خرید شهر قاضی آنتپ

قاضی انتپ مراکز خرید مدرن و امروزی نیز دارد و انواع کالا را می توان در آنها یافت. از مهم ترین این مراکز می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سانکو پارک (Sanko Park)

بزرگ ترین مرکز خرید در آناتولی شرقی و جنوب شرقی ترکیه است. این مرکز سرپوشیده با مساحت 55 هزار مترمربع در سال 2009 در غرب شهر افتتاح شد. دراین مرکز ، فروشگاه هایی نظیر کرفور و مارک های معروف وجود دارد.

مرکز خرید ام وان آنتپ تپه (M1 Tepe Antep)

با مساحت 68،500 متر مربع در سال 1998 افتتاح شده و کالاهای مختلفی را ارائه می دهد.

مرکز خرید بدستن (Bedesten)

این مرکز خرید در مرکز شهر واقع شده و درسال 1998 افتتاح شده است.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR