فرودگاه شهر قونیه

فرودگاه شهر قونیه 

موقعیت جغرافیایی شهر قونیه در جنوب ترکیه ، مزیتی برای این شهر محسوب می شود. از راه های ارتباطی این شهر می توان موارد زیر را نام برد:

هوایی : خط هوایی ترکیش (Turkish Airline) ، آنادولوجت (Anadolu Jet) و خط هوایی پگاسوس (Pegasus) از استانبول به فرودگاه قونیه ، حدود هجده کیلومتری شهر ، پرواز دارند. در فصل تابستان از کشورهای مختلف اروپایی نظیر هلند ، آلمان ، نروژ و دانمارک پروازهایی به قونیه وجود دارد. اتوبوس های خطی شرکت هواز (Havas) آسان ترین و ارزانترین راه برای رفتن به مرکز شهر از فرودگاه است.

قطار : در گذشته سفر با قطار بسیار وقت گیرتر از سفر با ماشین یا اتوبوس بود؛ اما در حال حاضر ، با راه اندازی قطارهای پرسرعت (YHT) این زمان بسیار کوتاه تر شده است. قطار شب رو از استانبول به قونیه ، بسیار راحت است و شام را در واگن رستوران آن می خورید و منظره ای تماشایی از غروب آفتاب را هم خواهید دید. راه آهن قونیه در حومه مرام (Meram) قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر کم است.

اتوبوس : تعداد زیادی آژانس مسافرتی در مولانا کادسی (Mevlana Caddesi) ، خیابان اصلی قونیه ، وجود دارد که می توانید از آنها بلیط اتوبوس تهیه کنید. مقصدهای اتوبوس بر پشت شیشه نوشته شده اند.

اتوگار (Otogar) ، ترمینال قونیه ، در حدود 7 کیلومتری مرکز شهر واقع است و به خیلی از شهرهای ترکیه اتوبوس دارد. پس از گرفتن بلیط ، افرادی شما را راهنمایی می کنند که از کدام خروجی بروید تا سوار اتوبوس مورد نظرتان شوید.

با ماشین از قونیه تا آنکارا سه ساعت و تا استانبول ده ساعت فاصله است. از ازمیر تا قونیه نیز هفت ساعت طول می کشد و آنتالیا تا قونیه سه ساعت فاصله دارد.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR