مراکز خرید شهر بانکوک

مراکز خرید شهر بانکوک 

بانکوک ، مکان های تجاری و بازارهای خیابانی متنوعی دارد. مراکز خرید در بانکوک به یک یا دو خیابان اصلی محدود نمی شود و مناطق بسیاری را در سرتاسر شهر می توان برای خرید انتخاب کرد و دسترسی به آنها نیز آسان است. برخی مراکز اصلی خرید این شهر عبارتند از :

پلوئنچیت - راتچاپراسونگ (Ploenchit - Ratchaprasong)  :

این منطقه ، فروشگاه های بزرگ درجه ی یک و پاساژهای بسیار شیکی دارد که از آن میان می توان به سنترال (Central) ،میدان گایسورن (Gaysorn Plaza)، ایستان (Isetan) ، زن (Zen) ،اراوان بانکوک (Erawan) و میدان شبه جزیره  (Peninsula) اشاره کردکه مجموعاً بزرگ ترین مرکز تفریحی و خرید بانکوک را تشکیل داده اند. علاوه بر این ها ، میدان مرکزی جهان (Central World) و نمایشگاه نارایانا فاند (Narayana Phand Pavilion) ، مرکز هنرهای دستی رسمی است که اجناسی از همه ی قسمت های کشور در آن جا به فروش می رسد.

چهار راه راتچاپراسونگ نیز محل ورود به چند منطقه ی خرید دیگر از قبیل پلوئنچیت (Ploenchit - Ratchaprasong) - ساخومویت (Sukhumvit) ، میدان سیام مهبونکرانگ (Siam Square - Mahboonkrong) ، سیلوم (Silom) و پراچنام - پتچابوری (Pratunam - Phetchaburi) است. این مرکز خرید پنج طبقه ، فروشگاه های تزیینات منزل ، مبلمان ، جواهرات ، وسایل برقی ، صنایع دستی و بسیاری دیگر با کیفیت بالا و آخرین مد روز دارد. رستوران های خوب و آبگرم آمارین محلی مناسب برای استراحت پس از یک روز طولانی در این شهر گرم است. سیام پاراگون (Siam Paragon) یکی از بزرگترین بازارها در تایلند است که در سال 2005 افتتاح شده است . این بازار شامل طیف وسیعی از فروشگاه های تخصصی ، رستوران ها ، یک مجموعه تئاتر با یکی از بزرگترین پرده های نمایش و ظرفیت صندلی در آسیا و یک آکواریوم (Siam Ocean World) و یک سالن نمایشگاهی و گالری هنر و همچنین سالن اپرا است.

سیلوم - سوراوونگ - پاتپونگ

(Si Lom - Surawong - Patpong)

سیلوم ، خیابان اصلی مرکز تجاری است که به موازات خیابان سوراوونگ قرار دارد و خیابان پاتپونگ به طور ضربدری ، از این دو خیابان عبور می کند. این خیابان ها ، غلاوه بر مغازه ها و بوتیک های بسیار ، خرده فروشی های مشهور ، خیاطی و چند میدان خرید دارند که از مشهورترین آنها ، مرکز خرید مونتین (Montien Plaza) است. غرفه های خیابانی نیز در این منطقه بسیار است که مهم ترین آنها ، بازار شب پاتپونگ، است.

ماهساک - خیابان چاروئن کرانگ

(Mahesak - Charoen Krung Road)

شامل مراکز خرید بسیاری است که فروشگاه های طلا و جواهر ، میدان اوریینتال (Oriental) و مرکز خرید رودخانه شهر (River City) میان آنها هستند.

ساخومویت (Sukhumvit Road Area)

یکی از اصلی ترین شاهراه های بانکوک است که خیابانی طولانی است با فروشگاه ها، بوتیک ها و میدان های خرید مدرن و شیک .

پراچونام - پتجابوری (Pratunam - Phetchaburi)

بازار پراچونام که در منطقه ی پراچونام واقع شده ، یکی از بزرگترین مراکز خرید پوشاک در بانکوک است. برج بایوک (Baiyoke Tower) نیز در کنار بلندترین هتل بانکوک در همین منطقه ، یکی از معروفترین مراکز پوشاک این شهر است.

میدان نای لرت (Nai Lert)

بازار نای لرت ، کمی پایین تر از جاده ی پتبری (Phetbuti) قرار دارد و نوع کوچکی از چاتوچاک (Chatuchak) است. اگر آنجا را دیده اید ، دیگر لازم نیست به اینجا بیایید.

بانگ لامفو (Bang Lamphu)

این بازار از جاده ی پراسامون (Phra Sumen) تا چاکراپونگ (Chakrapong) وسعت دارد. این بازار برای خرید بومیان منطقه و مخصوصا پوشاک و وسایل خانه مناسب است.

محله چینی ها (Chinatown)

این محله ، طلافروشی های بسیار و نیز چند محل خرید سنتی دارد ؛ از قبیل بازار  جواهر فروشی بان مو (Ban Mo)، بازار پوشاک فاهورات (Phahurat) و میدان قدیمی سیام.

بازار بو - بی (Bo-be Market)

یکی از معروف ترین مراکز خرید پوشاک شهر است.

بازار آخر هفته ی جاتوجاک یا چاتوچاک

(Jatujak or Chatuchak Weekend Market)

بازاری در نزدیکی پارک چاتوچاک ، که شنبه و یک شنبه ، فعال است.

پاک کلونگ تالات (Pak Khlong Talat)

بازار عمده فروشی گل و سبزیجات است.

سافان فوت (Saphan Phut)

بازاری شبانه است که در زیر پل فرافوتایوتفا (Phra Phuttayotfa) واقع شده و در آن ، اجناس دست دوم ، از قبیل لباس ، کفش و اشیای دیگر به فروش می رسد.

لانگ کراسووانگ (Lang Krasuang)

منطقه فروش وسایل نظامی ، از قبیل اونیفرم ، کفش و نیز لوازم مسافرتی ، مثل چادر ، کیسه خواب و تجهیزات اردو گاهی و نیز فروشگاه های لوازم موسیقی است.

کلونگ سان پییر (Khlong san Pier)

منطقه ی خرید پوشاک و کفش کودکان ونوجوانان است.

ووئنگ ناخون کاسم (Woeng Nakhon Kasem)

بازار اشیای عتیقه ی سنتی چینی ، هندی و تایلندی است ؛ مثل ظروف چینی آبی و سفید ، ظروف برنجی و لوازم منزل که با صدف و مروارید ، تزیین شده اند.

تی ویت (Thewet)

بازار گیاهان گلدانی است.

بازار شناور تلنیگ چان (Taling chan Floating  Market)

این بازار که آخر هفته ها برپا می شود، محل ارائه ی انواع محصولات کشاورزی است.

بازار شناور وت سای (Wat Sai Floating Market)

در این بازار که در منطقه ی چوم تونگ واقع شده، محصولات کشاورزی در قایق ها به فروش می رسد.

بازار شناور دامنوئن سادوآک (Damnoen Saduak Floating Market)

این منطقه معروف ، در هشتاد کیلومتری غرب بانکوک واقع شده که روزانه ، صدها فرودشنده با قایق ، از صبح تا ظهر در این منطقه جمع می شوند.

مرکز خرید ام. بی . کی (MBK) یا ماه بون کرانگ (Mahboonkrong)

مرکز خریدی کوچک در شهر بانکوک است. در این مرکز خرید ، یک فروشگاه بزرگ ، رستوران ، وسایل سرگرمی و مغازه های زیادی وجود دارد.نیمی از بازدید کنندگان خارجی هستند.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR