موزه های شهر بانکوک

موزه های شهر بانکوک

تالار شاهی آنانتاساماخوم (Ananta Samakhom Throne Hall)

ساخت این ساختمان سبک رنسانس - که از سنگ مرمر ایتالیایی است- از زمان رامای پنجم شروع شد و در زمان رامای ششم به پایان رسید. در گنبد این تالار ، نقاشی های دیواری بسیار زیبا باموضوع اقدامات خاندان سلطنتی ، از پادشاهان رامای اول تا رامای ششم ، به تصویر کشیده شده است.

شهر قدیمی (Ancient city)

موزه ی روباز بزرگی است که در 33 کیلومتری شرق بانکوک واقع شده است . در این موزه، همه ی مکان های تاریخی مهم ، در حدود یک سوم اندازه واقعی شان بازسازی شده اند. این موزه ، پیوستار تاریخی ، هنری ، فرهنگی ، مذهبی ، تفکرات و عقاید مردم تایلند رانشان می دهد و بازتابی از فرهنگ های مختلف تایلند است. ساخت آن به اواخر سال 1963 مربوط است.

باغ حشره شناسی و پروانه ای بانکوک (Butterfly Garden and Insectarium)

در منطقه ی حنوب شرقی پارک راه آهن واقع شده و شامل چهار بخش اصلی است.

موزه ی عروس بانکوک (Doll Museum)

 این موزه در سال 1956 ، تاسیس شده است . تولید عروسک بانکوک ، شهرت بین المللی دارد و در بین مجموعه داران عروسک ، بسیار مشهور است . این مکان هم به عنوان موزه و هم کارگاه عروسک سازی ، استفاده می شود.

موزه ی اکتشافات کودکان (Children's Discovery)

این موزه ، داخل پارک ملکه سیرکیت (Queen Sirkit) واقع شده و سه ساختمان نمایشگاه و یک محوطه ی فعالیت روباز دارد. موزه در سال 2001 ساخته شده نمایشگاه ها و بخش های سرگرم کننده ای با موضوعات علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، طبیعت و محیط برای کودکان دارد.

خانه ی موزه ها (House of Museums)

نمایشگاهی از یک مجموعه ی قدیمی و نیز لوازم و وسایل جدید مورد استفاده در شهرها و روستاهاست؛ از قبیل اسباب بازی ، کتاب ، لوازم تحریر، وسایل آشپزخاه و اسباب خانه.

موزه ی جیم تامسون (Jim Thompson)

مجموعه ای از خانه های سنتی سبک تایلندی است که به صورت اقامتگاه در آمده بوده و متعلق به مردی است که به احیای صنعت ابریشم تایلند، پس از جنگ جهانی دوم کمک کرد. امروزه این مجموعه به صورت موزه درآمده و شامل محموعه ای ارزشمند از ابزارهای هنری آسیایی است.

موزه ی پادشاه پراجادیپوک (King Prajadhipok)

این موزه در یک ساختمان حفاظت شده در بخش کارخانه ی عمومی (Public Works Department) ، در منطقه ی فراناخون (Phra nakhan) واقع شده است. پراجادیپوک در سال 1906 به سبک نئوکلاسیک ، ساخته شده است.

موزه ی داروسازی تایلندی (Thai Pharmcy)

این موزه ، در طبقه سوم شرکت دارویی تایلند ، واقع شده و ترکیبی  از موضوعات پیدایش داروسازی ، تکامل تدریجی داروسازی شرقی و حکمت پایه ، تکامل تدریجی داروسازی تایلندی غربی و تکامل تدریجی گیاهان و فرآورده های طبیعی ، است.

موزه ی گالری ملی (National Gallery)

این مکان در گذشته ، ضراب خانه ی سلطنتی تایلندی بوده و امروزه مجموعه هایی از هنرهای سنتی و معاصر تایلندی از هنرمندان معروف قدیمی و جدید تایلند در آن به نمایش درآمده است.

موزه ی ملی (National Museum)

این موزه که هم زمان با کاخ بزرگ ساخته شده ، شامل چند تالار و عمارت شاهی است.موزه ی ملی ، امروزه محل دومین کاخ پادشاه ، دانشگاه تاماسات ، کالج هنرهای زیبای بانکوک ، کالج هنرهای دراماتیک بانکوک و تئاتر ملی است.

موزه ی تمبر شناسی و کتابخانه (Philatelic Museum and Library)

این موزه در طبقه دوم دفتر پستی اصلی شهر ، واقع شده و ارائه دهنده ی تاریخچه ی خدمات پستی تایلند تمبرهای تایلندی ، از گذشته تا به امروز است.

مرکز مردم شناسی شاهزاده ماهاچاکری سیریندون

(Princess Maha Chakri Sirindhorn Anthropology Center)

یک موسسه ملی است که مسئول جمع آوری و پردازش اصولی اطلاعات پراکنده ی انسان شناسی از سراسر کشور است و نمایشگاه های گوناگونی از پیش رفت های فرهنگی و اجتماعی در تایلند ، باستان شناسی ، مجموعه های سرامیک تایلندی و نیز زندگی نامه ی شاهزاده ماهاچاکری سیرنیدون (Maha Chakri Sirindhorn) دارد.

موزه ی سنگ های کمیاب (Rare Stone Museum)

 این موزه ، محل نمایش بیش از ده هزار سنگ کمیاب از تایلند و سراسر جهان ؛ و نمایشگاه هایی شامل سنگ های قیمتی ، فسیل ها ، کریستال ها و ... است.

موزه ی ملی کرجی سلطنتی (Royal Barge National Museum)

کرجی های حکاکی شده ی سلطنتی است که در آبراه بانکوک ، به نمایش گذاشته شده اند. از این قایق ها - که در گذشته شناورهای جنگی بوده اند - امروزه خانواده سلطنتی استفاده می کنند.

مرکز علمی آموزش (Science Center for Education)

محل نمایشگاه های گوناگون در زمینه های مختلف علمی است. یک افلاک نما ، آکواریوم و نمایشگاه های دایمی علوم ورزشی ، فن آوری ارتباطات و محیط زیست طبیعی ، از جاذبه های این موزه است.

موزه ی سیریراج (Siriraj Museum)

این موزه ، در بیمارستان سیریراج (اولین موسسه ی دارویی تایلند) واقع است و شامل موزه ی کالبد شناسی کوندون (Congdon) ، موزه ی دارویی سونکران نیومسان (Songkran Niyomsane) ، موزه ی ما قبل تاریخ ، موزه ی آسیب شناسی و موزه ی داروهای سنتی تایلندی است.

کاخ سوآن پاکاد (Suan Pakkad Palace)

این مجموعه ، از پنج خانه ی سبک تایلندی تشکیل شده که سابقا اقامتگاه یکی از مجموعه داران هنری بزرگ تایلند به نام شاهزاده چامبوت (Prince Chumbhot) بوده و امروزه محل نمایش مجموعه ی وسیعی از آثار هنری و عتیقه جات آسیایی است که شامل ابزارهای مربوط به تمدن های ماقبل تاریخ و نیز مجموعه ی زیبایی از صدف های دریاییست.

موزه ی سانتورن (Sunthorn Museum)

موزه ای خصوصی است که در آن عتیقه جات بسیار گران بها از دوره های مختلف، به نمایش درآمده است؛ از قبیل موتور سیکلت های بی.ام.و از زمان جنگ جهانی ، انواع مختلف ساعت های قدیمی ، چراغ ، اسباب بازی های ساخته شده از روی ، پنکه و ماشین های دوزندگی.

موزه ی کارگر تایلندی (Thai Labour Museum)

این موزه ، تاریخچه ی کارگری تایلند را به تصویر می کشد.

سالن نمایش دایمی زندگی تایلندی (Thai Life Permanent Exhibition Hall)

در مرکز فرهنگی تایلند واقع شده و محل نمایش تاریخ مردم تایلند و جنبه های مختلف فرهنگ تایلندی است.

موزه ی هنر بودایی (The Museum Of Buddhism Art)

این موزه ، مجموعه ای بزرگ و خصوصی از تصاویر بوداست وموسسه ی حفظ هنرهای تایلندی ، آن را دایر کرده است.

موزه ی چاپ و مطبوعات (The Press Museum)

این موزه ، اولین موزه ای است که با هدف ارتقای موقعیت حرفه ای صنعت چاپ ، تاسیس شده و منبع اطلاعاتی مفیدی در این رشته است که اطلاعات تاریخی با ارزشی نیز در مورد صنعت چاپ تایلند ، از گذشته تا به امروز ارائه می کند.

تالار مشاهیر راه آهن کشور(The State Railway Hall of Fame)

موزه ی قطار است و در آن ، موتورهای بخار ، ماکت قطار و قطارهای کوچکی ، برای نمایش داستان سیستم های راه آهن جهان وجود دارد.

موزه ی عمارت بزرگ ویمانمک (Vimanmek Mansion)

بزرگ ترین ساختمان ساخته شده از چوب طلایی درخت ساج در جهان است که سه طبقه و 81 اتاق و تالار دارد. این ساختمان را رامای پنجم ، در سال 1901 به عنوان اقامتگاه سلطنتی ساخته است.


6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR