پارک های شهر بانکوک

پارک های شهر بانکوک

پارک بنچاسیری (Benchasiri Park)

پارکی به وسعت 46400 متر در سال 1992 به مناسبت شصتمین سال روز تولد ملکه سیرکیت (Queen Sirikit) ، ساخته شده است.  این پارک در جاده ی سوخوم (Sukhumvit Road) واقع شده و مجسمه ی ملکه در حالت ایستاده به بلندی سه متر و دو عمارت به سبک تایلندی در آن واقع است که برخی از فعالیت های ملکه در آن به نمایش درآمده .

پارک ملکه سیرکیت (Queen Sirikit)

این پارک نیز به مناسبت شصتمین سالروز تولد ملکه ساخته شده و استخر بزرگی با سه فواره و مجموعه ای زیبا از درختان تایلند و دیگر کشورها دارد.

پارک چاتوچاک (Chatuchak)

این پارک ، نزدیک جاده ی کام فانگ فت (Kamphaengphet) ، در ناحیه ی چاتوچاک ، کنار بازار چاتوچاک ، واقع شده است. چاتوچاک ، یکی از قدیمی ترین پارک های بانکوک است که ساخت آن در سال 1975 آغاز شد و در چهارم دسامبر 1980 افتتاح شد. این پارک ، زمین تنیس ، فوتبال و رودخانه ای مصنوعی با پل های زیادی روی آن دارد.

پارک لامپینی (Lumpini)

فضای باز بزرگی است که سابقا ً متعلق به رامای ششم بوده و امروز به پارکی عمومی تبدیل شده است.

پارک رومانیناک (Rommaninat)

یک پارک عمومی است که در حیاط زندانی قدیمی ساخته شده است. موزه ی تنبیه و مجازات (correction) در این پارک ، ابزار شکنجه و سیرتکاملی مجازات و شکنجه را در تایلند به نمایش گذاشته است.

پارک یادبود شاهزاده ی مادر(Princess Mother Memorial)

 این پارک زیبا شامل یک نسخه عینی و کامل از خانه ی شاهزاده ی مادر و سالن های نمایشگاه ، ساختمان های قدیمی بازسازی شده است.

پارک عمومی وغرفهی نمایشگاه سانتی چای پراکان

(Santi Chai Prakan Pavilion and Public)

در سال 1999، این پارک حکومت پادشاهی تایلند ، به مناسبت ششمین سالگرد سلطنت پادشاه ساخته شده است و در جاده ی فرا اتیپ (Phra Athit Road) در سواحل رودخانه ی چائوفرایا واقع شده است.

پارک سارانروم (Saranrom)

این پارک ، در اصل ، باغی سلطنتی در کاخ سارانروم بوده است.

سوآن لوآنگ رامای نهم (Suan Luang Rama IX)

پارک عمومی است با یک باغ گیاه شناسی که در سال 1987 تاسیس شده است.

سرزمین رویاها(Dream World)

پارک تفریحی بزرگی است با یک میدان سبک اروپایی و محوطه ای از افسانه های بزرگ جهان و نمونه عجایب هفتگانه ، که وسایل بازی بسیار مهیجی دارد.

پارک شهر سیام(Siam Park City)

پارک آبی است که در جاده ی سوخافیبان  2 (Road 2 Sukhaphiban) واقع شده است و در آن ، سرسره های آبی بلند وجود دارد. از دیگر جاذبه های این پارک می توان به استخر ، زمین بازی کودکان ، باغ وحش باز ، محل نگهداری پرندگان و باغ گیاهان اشاره کرد . این پارک در سال 1980 افتتاح شده است.

باغ وحش دوسیت (Dusit Zoo)

قدیمی ترین باغ وحش بانکوک که پستانداران آسیایی و آفریقایی و پرندگانی در یک باغ گیاهی دارد.

مزرعه ی مار(Snake Farm)

این موسسه ، مجموعه ای از مارهای سمی از قبیل کبری ، افعی مالایا و کرایتس (Kraits) دارد که از کشیدن سم آن ها ، به صورت روزانه سرم های ضد مار گزیدگی ، تولید می کنند.

باغ وحش جهان (Safari World)

پارک تفریحی و بزرگ ترین باغ وحش روباز بانکوک است. این مجموعه ی 222 هکتاری ، شامل یک پارک گردش با پستانداران آسیایی و آفریقایی ، یک پارک دریایی با اجراهای سرگرم کننده ی دلفین ها و خوک های آبی ، یک پارک پرندگان و یک قسمت برای بازی و سرگرمی است.

دنیای اقیانوس سیام (Siam Ocean World)

بزرگترین آکواریوم در جنوب شرقی آسیاست که بیش از سی هزار حیوان دریایی از سراسر جهان و انواع گونه های کمیاب و عجیب و غریب جانوران دریایی را دارد.

باغ وحش و پرورشگاه تمساح (Crocodile Farm and Zoo)

این مکان ، بزرگ ترین پرورشگاه تمساح جهان است و در آن ، یک مرکز تحقیقات و آموزش نگهداری حیوانات وحشی و هم چنین موزه ی دایناسور نیز وجود دارد.


6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR