سواحل و جزایر پاتایا

سواحل و جزایر پاتایا

ساحل اصلی پاتایا ، به طول سه کیلومتر ، در امتداد مرکز شهر واقع شده و مسیر آن ، پر از هتل ها ، رستوران ها و مراکز خرید است. خیابان موازی ساحل، واکینگ استریت (Walking Street) است که یکی از مشهور ترین مناطق جهان گردی پاتایا و مرکز تفریحات شبانه ی آن است.

از دیگر سواحل معروف پاتایا می توان به ساحل جامتین (Jomtien Beach) اشاره کرد که در سه کیلومتری جنوب ساحل اصلی پاتایاست. این ساحل با هتلهای  لوکس و وسایل تفریحی و ورزشی ، برای کسانی که به آرامش علاقه دارند، مناسب است . آب های این ساحل تمیزتر و برای شنا مناسب تر است. ساحل جمتین ، یک پارک و یک برج بسیار مشهور دارد. این برج با 170 متر طول ، شبیه برج میلاد تهران است و تقریبا تمام نقاط در پاتایا قابل مشاهده است. در این پارک بزرگ ، علاوه بر استخر و وسایل بازی ، مثل سقوط آزاد و ... این امکان وجود دارد که با آسانسور به طبقه ی بالای برج بروند ؛ یا به یک کابل آویزان شوند و از برج ، پایین بیایند.

به طور کلی ، سواحل پاتایا، بسیار معروف و شلوغ هستند. در کنار ساحل پاتایا ، به خصوص در پاتایای جنوبی ، قایق های موتوری زیبایی وجود دارد که برای رفتن به جزایر پاتایا کرایه داده می شوند.

در خارج از پاتایا ، تعدادی جزایر کوچک و مجمع الجزیره وجود دارد که برخی از آنها عبارتند  از کولان (Ko Laan) ، که در 7/5 کیلومتری غرب پاتایا، واقع شده و شش ساحل مشهور دارد؛ کوساک (Ko Sak) که در یک کیلومتری شمال کولان واقع شده و جزیره ی کوچک نعل اسبی شکلی با دو ساحل به هم متصل است؛ ساحل شمالی برای شنا و غواصی و ساحل جنوبی ، برای دیدن مرجان ها مناسب است؛ کوکروک (Ko Krok) که در دو کیلومتری شرق کولان واقع شده و جزیره ای کوچک ، پر از صخره با یک قطعه ی صدمتری ساحل شنی در شرق آن است که محل تماشای صخره های مرجانی است و کوپای (Ko Phai) که محل مناسبی برای غواصی ، استراحت ، ماهی گیری و شناست. سواحل این جزایر ، مرجانی و زیبا هستند.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR