جشنواره های شهر پاتایا

جشنواره های شهر پاتایا

جشنواره پاتایا (Pattaya Festival)

این جشنواره ، معمولا ًدر نیمه ی آوریل (اول اردیبهشت)  ، با قایق های گل ، زقابت برای انتخاب زیباترین دختر پاتایا، مسابقه های ورزش های سنتی آبی ، آتش بازی ، ترقه بازی و نمایشگاه ها و اجراهای فرهنگی و هنری برگزار می شود.

مسابقات بوفالوی چوی بوری (Chonburi Buffalo Races)

این مسابقه ، هر سال در اکتبر (مهر) در جون بوری ، برپا می شود. در این فستیوال ، مسابقاتی میان بوفالوها با هم و با انسان برگزار می شود. در ضمن به سالم ترین و بهترین تزئین بوفالو ، هدیه داده می شود.

جشن کوپراسای وان لای در بانگسائن (Koh Pra Sai Wan Lai Bangsaen)

این جشنواره براساس سنتی قدیمی ، در زمان سال نوی تایلندی برگزار می شود. در این مراسم ، روستاییان مناطق مختلف گرد هم جمع می شوند. از جمله مراسم این جشن می توان به ساخت مجسمه های شنی ، بازی ها و ورزش های بومی و ملی اشاره کرد.

جشن بوم کلانگ بان و فاناتنیکوم بسکتور(Boom Klang Ban and Phanatnikhom Basketwave)

این مراسم در طول سومین تا ششمین ماه تقویم قمری تایلندی برگزار می شود. مراسم مذهبی این جشن ، شامل تقسیم غذا و اجراهای بازی های ملی است.

فستیوال پاتایا چونبوری (Thailand Pattaya Festival Chonburi)

فستیوالی یک هفته ای است که هر ساله با شروع فصل باران در ماه مه در پاتایا برگزار می شود. در این فستیوال ، موسیقی ، رقص ، آتش بازی و مسابقات ساخت قلعه و دژ شنی و ماسه ای برگزار می شود.

فستیوال وان لای (Wan Lai) یا (Flowing Day)

هر ساله بین روزهای 13 - 20 ماه آوریل و در طول جشن سال نو ، با برنامه هایی از جمله موارد زیر برگزار می شود : ریختن آب روی دست بزرگ ترها و پدر و مادر بزرگ ها - که بزرگ ترها آرزوی خوش بختی و سلامتی برای کوچک ترها می کنند- شستن تصویرهای بودا در بعد از ظهر - بعد از این کار آن آب را روی همدیگر می ریزند-، ساخت پاگودای شنی و آواز خواندن و شوخی ، برگزاری مناسک مذهبی و احترام به بزرگ ترها.

مسابقه ماراتن پاتایا (Pattaya Marathon)

یک نوع مسابقه ی بین المللی که هر سال در ماه جولای در پاتایا برگزار می شود. دونده های زیادی از سرتاسر دنیا ، مخصوصا دونده های بومی ، در این مسابقه شرکت می کنند.

فستیوال موسیقی پاتایا (Pattaya Music Festival)

هر سال به مدت سه روز (23-21)  در ماه مارس (فروردین ) در پاتایا برگزار می شود. در این فستیوال ، گروه های موسیقی از جمله پاپ و راک ، از اروپا و آسیا در آن شرکت می کنند. این فستیوال اولین بار در سال 2002 افتتاح شد.

فستیوال بین المللی خال کوبی  (Internatonal Tatto Festival)

برای اولین بار در سال 2009 در پاتایا برگزار شد. در این فستیوال چهار روز ، استعدادهای هنرمندان خال کوبی از سراسر جهان ارائه می شود.


6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR