معابد شهر چیانگ مای

معابد شهر چیانگ مای

چیانگ مای ، بیش از سیصد معبد بودایی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از :

معبد فرادات دوی سوتپ (Phra That Doi Suthep)

معروف ترین معبد این منطقه است که بر روی تپه ای در شمال غربی شهر ، واقع شده و ساخت آن به سال 1383 میلادی بر می گردد.

معبد چیانگ مای(Chiang Man)

قدیمی ترین معبد چیانگ مای است که تاسیس آن به قرن سیزدهم بر می گردد و محل دو تا از مهم ترین و محترم ترین پیکره های بوداست. این معبد در گذشته ، اقامتگاه شاه منگرای (King Mengrai) ، موسس چیانگ مای بوده است.

معبد فراسینگ (Phra Singh)

این معبد که تاسیس آن به سال 1345 بر می گردد، درون دیواره ی شهر واقع است و نمونه ای از معماری کلاسیک سبک شمال تایلند است. فراسینگ ، یکی از مهم ترین معابد این شهر است و شامل معبدی زیبا با منبت کاری های عالی و دیوار نماهای سبک شمالی و یک صندوق باشکوه برجسته کاری است.

معبد چدی لانگ (Chedi Luang)

این معبد که در سال 1401 بنا شده ، سه بتکده ی بزرگ به سبک لانا دارد که ساخت آن به همان زمان برمی گردد. یکی از بتکده ها در زمین لرزه ای در قرن شانزدهم خراب شد و امروزه تنها دو تا از آنها باقی مانده است.

معبد چدیود (Ched Yot)

این معبد که در حومه ی شهر واقع شده ، در سال 1455 ساخته شده و در سال 1977، میزبان هشتمین مجلس شورای بودایی جهان بوده است.

ویانگ کوم کام (Wiang Kum Kam)

این مکان ، در حومه ی جنوبی چیانگ مای است و پادشاه منگرای ، تا قبل از تاسیس چیانگ مای ، از آن استفاده می کرده است. کوم کام ، تعداد زیادی معابد ویران دارد .

معبد یو - مونگ (U - Mong)

معبدی جنگلی در تپه های پای کوه در غرب شهر ، نزدیک دانشگاه چیانگ مای است. این معبد به دلیل داشتن مجسمه های عجیب و غریب از روزه داری بودا و صدها ضرب المثل بودایی موثر در زبان انگلیسی و تایلندی که روی درختان، نصب شده ، معروف است

معبد سو آن دوک (Suan Dok)

معبدی متعلق به قرن چهاردهم است که در غرب دیوار شهر قدیمی واقع شده است. این معبد ، چند جای دیدنی بی نظیر دارد ؛ یکی از آن ها سالن بزرگ انتصاب است که نه تنها از نظر اندازه ، غیر معمول است ؛ بلکه فضای دور تا دور آن باز است. یک دیگر از عجایب این معبد ، وجود خاکستر بسیاری از حکمرانان چیانگ مای است . تندیس برنزی پانصد ساله ی بودا درکلیسای کوچک فرعی این معبد ، یک از بزرگترین پیکره های فلزی تایلند است.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR