کوه فروشکا گورا نووی ساد

کوه فروشکا گورا نووی ساد (Fruska Gora)

این کوه دوست داشتنی از سوی دولت محافظت می شود و به عنوان پارک ملی اعلام شده است. گوساله ها در این محیط پرورش می دهند. این کوه شامل انواع باغ و تاکستان ها می باشد. در پارک این کوه حیواناتی مانند گوزن ، شغال ، گراز و سیاهگوش یافت می شود. علاقمندان به کوه نوردی می توانند به این کوه مراجعه کنند و در دریاچه کوه شنا کنند یا به ماهی گیری مشغول شوند.

مسیرهای کوهنوردی به خوبی مشخص شده اند و گردشگران و کوه نوردان به راحتی می توانند چندین کیلومتر پیاده روی داشته باشند و از محیط خوب با هوای پاک کوه فروشکا گورا لذت ببرند. در مسیر جاده غرفه هایی برای معرفی باستان شناسی و جاذبه های نووی ساد تعبیه شده است.

کوه فروشکا گورا از شهر نووی ساد خیلی دور نیست و در دشت پانومی قرار دارد. کوه  حدود 80 کیلومتر از شرق به غرب و حدود 12 تا 15 کیلومتر از شمال به جنوب گسترش یافته است.

چند صومعه در کوه فروشکا گورا قرار دارد که در بین قرن های 12 و 15 که ترکیه اشغال شده بود نقطه عطفی برای زندگی معنوی و فرهنگی صرب ها بوده اند. مردم مشهور هم در این منطقه زندگی کرده اند . امروزه تنها 16 صومعه از 35 صومعه حفظ شده است که به ثبت یونسکو هم رسیده اند. متاسفانه شهر نووی ساد دست خوش جنگ های متعددی بوده و خرابی های زیادی در آن سال ها به وجود آمده است.

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR