پارک‌های سئول

پارک‌های سئول

دنیای سرگرمی لوته (Lotte World)

بزرگ ترین پارک تفریحی - سرگرمی داخل سالنی (فضای بسته) در دنیاست و در سال 1989 ، تعدادی از برجسته ترین متخصصان ، آن را طراحی کرده اند. این پارک ، هر روز از 9:30 صبح تا یازده شب باز است و به سبک دیسنی (Disney) ، شهری کوچک است متشکل از شهربازی، موزه مردم شناسی، مراکز ورزشی (مثل پیست اسکیت، پارک آّبی و استخر) ، مراکز خرید و هتل . در موزه مردم شناسی این پارک ، تاریخ و فرهنگ مردم کره به نمایش گذاشته شده است. در این موزه برنامه های مختلف فرهنگی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد. جهت مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

Lotte_World_South_Korea_shabavizparvaz_02

پارک ملی بوخانسان (Bukhansan National Park)

در شمال شهر سئول واقع شده. نام این پارک ، از رشته کوه اطراف آن به همین نام گرفته شده. حداکثر ارتفاع آن 836/5 متر است. رشته کوه بوخانسان در بخش قابل توجهی از سئول گسترده شده. پارک بوخانسان ، وسعتی حدود 79/92 کیلومتر مربع دارد و در سال 1983 به بهره برداری رسیده است. کلمه بوخانسان به معنی کوهی در شمال رودخانه هان است.

این پارک ، صخره هایی از جنس سنگ خارا ، معابد ، و سه قله مهم به نام های باکوندا (Baekundae) (به ارتفاع 836/5 متر) ، این سوبونگ (Insubong)(به ارتفاع 810/5 متر) و مانگ نیونگ دای (Mangnyeongdae) (به ارتفاع 799/5 متر) دارد. از این پارک ، دورنمای زیبایی از کوه های زیبای مه گرفته می توان دید و علاقه مندان به صخره نوردی نیز می توانند از صخره این سوبونگ به ارتفاع 810 متر بالا بروند . سالانه پنج میلیون نفر از این پارک دیدن می کنند. این پارک نزدیک به شهر است و با مترو می توان به آنجا رفت . جهت مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

bukhansan_national_park_seoul_shabavizparvaz_01

پارک حومه ای نمهان سان سونگ (Namhan Sanseong)

در 25 کیلومتری جنوب شرقی سئول است و در آن ، دروازه های سنگی بزرگ ، معابد قدیمی ، و روستایی کوچک وجود دارد. ساخت این پارک در سال 1626 به پایان رسیده است. درختان بلوط و کاج ، و گلهای وحشی ، مناظر زیبایی در آن ایجاد کرده اند.

namhansanseong_park_seoul_shabavizparvaz_02

پارک تاپ گل (Tapgol) یا پارک پاگودا (Pagoda)

یک پارک عمومی کوچک در خیابان جانگ گیل 97 (Jongno=gil 97) و مکان خوبی برای استراحت بازنشسته هاست. مجسمه پاگودا با دوازده متر ، ارتفاع ، در این پارک قرار دارد. این مجسمه در دهه 1470 میلادی ساخته شده و جزو میراث ملی کره جنوبی است. کلمه تاپ به معنی پاگودا (نوعی بتکده) است و اسم پارک از پاگودای وون گاکسا - پاگودای سنگی ده طبقه ای - (Wongaksa Pagoda) که در پارک قرار دارد ، گرفته است.

این پارک از لحاظ تاریخی مهم است؛ چون اولین محلی بوده که در آن اعلام استقلال کره خوانده شده است. مجسمه ها و آثار تاریخی زیادی مربوط به قربانیان دوره سلطه ژاپنی ها در این پارک وجو دارد.

Korea_Seoul_Tapgol_Pavilion_Park_shabavizparvaz_01

پارک بزرگ سئول (Seoul Grand Park)

در تپه های پای کوه چانگی (Chonggye) در نزدیکی شهر سئول واقع شده و ناحیه ای وسیع ، شامل یک باغ وحش بزرگ برای کودکان با بیش از 52 نوع حیوان اهلی به خود اختصاص داده است. این پارک در سال 1948 افتتاح شد. شعار این پارک برای بچه ها این است: «بچه ها هر کاری دوست دارید در این پارک انجام دهید؛ هیچ کس نمی تواند جلوی شما را بگیرد» .

در این پارک ، مسیرهای مخصوص پیاده روی ، باغ وحش بچه ها ، باغ گل رز، یک سرزمین بازی و موزه هنر سئول وجود دارد. در اطراف پارک ، ارودگاهی نیز وجود دارد. نمایش دلفین ها سه تا چهار بار در روز در ساعات مختلف اجرا می شود؛ علاوه بر این ، دومین باغ گیاه شناسی آسیا از لحاظ وسعت ، در این پارک است و در آن ، 46 هزار گیاه از 1300 نوع در چهار سالن وجود دارد.

seoul_grand_park__shabavizparvaz_01

پارک نام سان (Namsan)

در منطقه جانگ گو (Jung-gu) در جنوب سئول واقع شده . ارتفاع کوه نامسان 262 متر است و محل مناسبی برای کوه نوردی ، تفریح و تماشای مناظری زیبا از خط افق در مرکز شهر سئول است. کوه و نواحی اطراف آن، جزو پارک عمومی هستند. این پارک ، مکان مناسبی برای دیدن مناظره ای وسیع از شهر سئول است.

namsan_park_seoul_shabavizparvaz_02

namsan_park_seoul_shabavizparvaz_01

شهربازی اورلند (Everland)

در حومه شهر سئول ، در جاده جوندای ری (Jeondae-ri) واقع است. از شهر تا شهربازی، با اتوبوس، یک ساعت راه است. دراین شهر بازی، سه پارک تفریحی تخصصی وجود دارد:

پارک جشنواره جهانی (Festival World Park) ، خلیج کاریبین (Caribbean Bay) ، و پیست اورلند (Everland Speedwaw). هر یک از این سه پارک ، سرگرمی خاصی ارائه میکند؛ مثلا در پارک جشنواره جهانی، انواع مختلفی از جشنواره های گل برگزار می شود؛ باغ وحشی نیز در آن وجود دارد که انواع زیادی از حیوانات را در خود جای داده است. خلیج کاریبین ، یک پارک آبی است و در آن ، امکانات تفریحی آبی در فضای بسته و باز وجود دارد.

everland_seoul_shabavizparvaz_01

آکواریوم کوایکس (Coex Aquarium)

یک مجتمع تفریحی با بیش از چهل هزار جانور دریایی است. در این مجتمع ، یک برنامه تفریحی - آموزشی به نام سفر آب (Journey Of Water) وجود دارد که شرکت کنندگان در این سفر، از قله کوه های برفی و یخی در حال ذوب و از پیچ و خم های سخت در میان جنگل های بارانی عبور می کنند و به یک دریای عمیق می رسند.

هدف از این سفر، آشنایی با حالت های مختلف آب است . در این آکواریوم ، کنفرانس های آموزشی در مورد شناخت موجودات دریایی برگزار می شود. یک رستوران مخصوص غذاهای دریایی نیز در آن وجود دارد. جهت مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

coex_aquarium_park_seoul_shabavizparvaz_05

پارک و استادیوم جام جهانی (World Cup Station and Park)

در غرب سئول در سونگ سان (Seongsan) واقع است. در این پارک ، سالن ژیمناستیک ، سالن غذاخوری ، استخر شنا ، و سینما وجود دارد. استادیوم آن در سال 2001 برای جام جهانی فیفا 2002 ساخته شد و گنجایش آن، 68476 نفر است. این استادیوم ، از سال 2004 ، محل باشگاه اف.سی سئول (FC Seoul) لیگ کی (K-League) است.

world_cup_station_and_park_seoul_shabavizparvaz_01

پارک المپیک سئول (Seoul Olympic Park) یا ال پارک (Olpark)

برای میزبانی کره در مسابقات تابستانی المپیک 1988 ، در منطقه سانگ پا گو (Songpa-gu) در بانجی دانگ (Bangi-Dong) ساخته شد.

seoul_olympic_park_seoul_shabavizparvaz_01

پارک چانگی چیون (Cheonggyecheon)

یک مکان تفریحی عمومی مدرن، به طول شش کیلومتر درمرکز شهر سئول است. این مکان در سال 2005 افتتاح شد و در میان ساکنان سئول و جهانگردان و معروفیت دست یافت.

cheonggyecheon_park_seoul_shabavizparvaz

6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR