29 شهریور ، 1402

بیشتر ما زمانی که تصمیم می‌گیریم به کشور زیبای ترکیه سفر کنیم، خودمان را محدود به شهرهای شناخته‌شده‌ای مثل استانبول یا آنتالیا می‌کنیم. این در حالی است که شهر ساحلی و البته تاریخی ازمیر به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهر ترکیه شناخته می‌شود و ما از این شهر اطلاعات بسیار ناچیزی داریم. این شهر منحصر‌به‌فرد که سومین شهر پرجمعیت ترکیه است و تاریخ آن به دوران نوسنگی بازمی‌گردد، به دلیل موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری متعدد هر سال میزبان گردشگران فراوانی از سراسر نقاط جهان است. اگر قصد سفر به این شهر شگفت‌انگیز را دارید، بخت با شما یار است. قرار است در این مطلب در مورد آب و هوای ازمیر و بهترین زمان سفر به آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آب و هوای ازمیر در هر فصل چگونه است؟

به دلیل قرارگیری در مجاورت دریای اژه، هوای ازمیر دستخوش تغییرات قابل‌توجهی در فصل‌های مختلف می‌شود. اگر تور ازمیر خریده‌اید یا قصد سفر به این شهر را دارید، در این بخش بهترین زمان سفر به ازمیر را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با تصمیم‌گیری دقیق سفر خوشی را کنار دوستان و عزیزانتان تجربه کنید.

به طور کلی آب و هوای ازمیر مدیترانه‌ای است. در نتیجه، تمامی ویژگی‌های آب و هوای مدیترانه‌ای را می‌توانیم در ازمیر انتظار داشته باشیم. هوای ازمیر در طول ماه‌های تابستان گرم و در فصل زمستان سرد می‌شود. ازآن‌جایی‌که این شهر منحصربه‌فرد در مجاورت دریا قرار گرفته است، در طول سال نسیم دریا به خنکی به شما می‌وزد. خب بیایید ببینیم این شهر رؤیایی در هر فصل چه آب‌وهوایی دارد.

آب و هوای ازمیر در بهار

شروع بهار همیشه با نسیم خنک زمستانی همراه است و هوای ازمیر بسیار مطبوع و برای گردشگران با هر سلیقه‌ای مناسب است. میانگین دمای روز در این فصل حدود ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌شود و در شب به ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. شهر ازمیر مملو از گل‌های رنگارنگ است که در فصل بهار شکوفا می‌شوند. وجود رستوران‌ها و کافه‌های بالکن‌دار که با این گل‌های خوش‌عطر تزئین شده‌اند، فضای دلنشینی را برای شما خلق می‌کنند. علاوه‌براین، جشنواره موسیقی جاز که هر ساله در ماه مارس برگزار می‌شود، یک رویداد هنری فرهنگی بی‌نظیر است که با حضور هنرمندان و نوازندگان برجسته جهان اجرا می‌شود.

جشنواره توت فرنگی، جشنواره بادبادک‌بازی و جشنواره گیلاس طلایی تنها بخشی از برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده این شهر خارق‌العاده در بهار هستند. سفر به ازمیر در نوروز با تور یکی از گزینه‌های پیش‌روی شما است!

آب و هوای ازمیر در بهار

عکسی از خیابان‌های ازمیر در فصل بهار

آب و هوای ازمیر در تابستان

تابستان و شنا در دریای اژه بخش جدایی‌ناپذیر صنعت گردشگری در ازمیر است. دمای هوای ازمیر در ماه جولای یا همان تیرماه بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد می‌شود. اگر سفر به ازمیر در تابستان انتخاب شما است، شرجی بودن این شهر و گرمای این فصل را مدنظر بگیرید. شما می‌توانید علاوه‌بر شنا و آفتاب گرفتن در سواحل تمیز و زیبای ازمیر، در بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی این شهر شرکت کنید. در جشنواره بین‌المللی ازمیر که تا ماه تیر ادامه پیدا می‌کند، برنامه‌های نظیر اجرای موسیقی، باله، اپرا و تئاتر اجرا می‌شوند.

آب و هوای ازمیر در تابستان

تصویری از یک رستوران ساحلی در ازمیر در فصل تابستان

آب و هوای ازمیر در پاییز

هوای ازمیر در پاییز بی‌نظیر است. با شروع فصل پاییز در حالی که گرمای تابستان فروکش می‌کند، آب دریا همچنان برای شنا مناسب است و میانگین دمای هوا در این شهر به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این فصل به شما اجازه می‌دهد با خیال آسوده‌تری در خیابان‌های ازمیر قدم بزنید و از سکوت و خلوتی لذت ببرید. اما این بدان معنا نیست که هیچ برنامه فرهنگی و شادی در ازمیر برگزار نمی‌شود!

اواخر شهریور و اوایل مهر جشنواره برداشت انگور برگزار می‌شود که فرصت بی‌نظیری را برای آشنایی با فرهنگ و البته کشاورزی این منطقه فراهم می‌کند. گزینه سفر به ازمیر در پاییز مناسب عشاق پیاده‌روی در خیابان‌های خلوت و درختان پاییززده است!

آب و هوای ازمیر در زمستان

همان‌طور که انتظار می‌رود، هوای ازمیر در زمستان به زیر صفر می‌رسد. میانگین دمای روزهای زمستانی ۱۱ درجه سانتی‌گراد است و تنها ۲ تا ۳ مرتبه در ماه باران و برف می‌بارد. با این تفاسیر، هنوز هم سفر به ازمیر در زمستان برای بسیاری از گردشگران جذاب است و این شهر سرزنده هیچ زمان خالی از گردشگر نمی‌شود.

با خرید تور ترکیه می‌توانید زیبایی شهرهای مختلف ترکیه را با چشم ببینید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. پس اگر به‌دنبال یک سفر خارجی عالی می‌گردید، به یکی از شهرهای ترکیه ازجمله ازمیر سفر کنید.

بهترین زمان سفر به ازمیر

از‌آنجایی‌که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات ازمیر در فضای باز هستند، اطلاع از آب و هوای ازمیر و بهترین زمان سفر نقش مهمی در سفر شما ایفا می‌کنند. اما بهترین فصل سفر به ازمیر چه وقتی از سال است؟ در ادامه این مطلب آب و هوای ازمیر را در هر ماه مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با دید بهتری برای سفر به این شهر بی‌نظیر برنامه‌ریزی کنید.

سفر به ازمیر در فروردین ماه

در حالی که هنوز وزش باد زمستانی به اتمام نرسیده است، میانگین دما بین ۷ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد و میزان بارندگی به ۷۵ میلی‌متر در هفته می‌رسد. هنوز تعداد گردشگران در این شهر زیاد نیست و افرادی که از شلوغی و ازدحام دوری می‌کنند، مهمان ازمیر هستند.

سفر به ازمیر در اردیبهشت ماه

در اردیبهشت هوای ازمیر کاملاً بهاری است و هنوز حضور گردشگران علاقه‌مند به گرما و آفتاب در شهر مشاهده نمی‌شود. میانگین دما به ۹ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و میزان بارندگی به ۵۵ میلی‌متر در هفته می‌رسد. اواسط اردیبهشت دمای هوا به شما اجازه می‌دهد در سواحل آفتاب بگیرید و از شنا در دریای اژه لذت ببرید.

آب و هوای ازمیر

سفر به ازمیر در اردیبهشت

سفر به ازمیر در خردادماه

در این زمان تعطیلات تابستانی  به طور رسمی آغاز می‌شود و می‌توان گفت بهترین زمان سفر به ازمیر، خرداد دلپذیر است. میانگین دما بین ۱۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و میزان بارندگی در ۳ روز به ۳۰ میلی‌لیتر می‌رسد. شما در این ماه می‌توانید با خیال راحت از تمامی جاذبه‌های گردشگری ازمیر بازدید کنید، در فستیوال‌های هیجان‌انگیز شرکت کنید و در کنار ساحل از لیموناد ترش و شیرینتان لذت ببرید.

سفر به ازمیر در تیرماه

با شروع تابستان دما هم بالاتر می‌رود، نسیم خنک دریا فروکش می‌کند و جنب‌وجوش گردشگران و مردم محلی در ازمیر بیشتر می‌شود. میانگین دمای ازمیر در تیر به ۱۸ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بارندگی متوقف می‌شود. جت اسکی، اسکی روی آب و پاراسلینگ تنها بخشی از تفریحات آبی ازمیر هستند که از این تاریخ فعالیتشان را آغاز می‌کنند.

سفر به ازمیر در مردادماه

گردشگران اوج گرما را در مرداد تجربه می‌کنند؛ به‌طوری که میانگین دما به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در حالی که از گشت‌وگذارهای روزانه کاسته می‌شود و سواحل خلوت‌تر می‌شوند، زندگی شبانه به قوت خود باقی است و گردشگران در این جشن بی‌کران در حال تفریح و خوش‌گذرانی هستند.

سفر به ازمیر در شهریورماه

هوای ازمیر در ماه‌های مرداد و شهریور بسیار مشابه یکدیگر است. دمای هوا بالا، بارندگی ناچیز و خشکی هوا باعث ایجاد محدودیت در تفریحات روزانه می‌شوند. اگر قصد سفر به ازمیر در تابستان را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در طول روز از ضدآفتاب استفاده کنید و برای ساعت‌های متوالی زیر نور خورشید قرار نگیرید.

سفر به ازمیر در مهرماه

ماه مهر یکی از بهترین زمان‌های سفر به ازمیر است. تعداد گردشگران در مهرماه کم می‌شود و هزینه اقامتگاه و هتل و همچنین پروازهای ایرلاین‌های مختلف به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. میانگین دما در این ماه بین ۱۷ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد و بارندگی به ۲۰ میلی‌متر در طی ۲ روز می‌رسد. شما در ماه مهر علاوه‌‌بر اینکه از تفریحات ساحلی لذت می‌برید و زیر نور خورشید استراحت می‌کنید، می‌توانید عصرها را به رستوران‌گردی اختصاص دهید و در خیابان‌های زیبای ازمیر قدم بزنید.

سفر به ازمیر در آبان ماه

آبان بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ازمیر و البته پیاده‌روی در سواحل زیبای دریای اژه است. میانگین دما بین ۱۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد و میزان بارندگی در ۴ روز ۴۰ میلی‌متر است. با وجود اینکه بارندگی در آبان تا حدودی افزایش پیدا می‌کند، دمای هوا باعث خشک شدن خیابان‌ها می‌شود و شما به راحتی می‌توانید پس از یک بارش پاییزی سفر ماجراجویانه خود را در ازمیر ادامه دهید.

سفر به ازمیر در آذرماه

در ماه آذر میانگین دما بین ۸ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد و میزان بارندگی در ۸ روز ۱۲۰ میلی‌متر است. روزهای خنک و شب‌های کمی سرد نوید فرا رسیدن زمستان را به گردشگران می‌دهند.

سفر به ازمیر در دی ماه

با وجود اینکه به کریسمس و جشن سال نوی مسیحی نزدیک می‌شویم، بارش فراوان باران و دمای هوا باعث محدود شدن فعالیت‌های گردشگران می‌شوند. اگر از علاقه‌مندان به سفرهای زمستانی هستید، می‌توانید با سفر به ازمیر از نمایش‌های خیابانی، نورپردازی‌های ویژه کریسمس و آتش‌بازی‌های هیجان‌انگیز لذت ببرید.

سفر به ازمیر در بهمن ماه

بهمن یکی از سردترین ماه‌های ازمیر است. میانگین دمای هوای ازمیر در این ماه بین ۴ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد و میزان بارندگی هفتگی به ۱۰۰ میلی‌متر می‌رسد. اگر می‌توانید سرما را تحمل کنید و تنها فرصت سفر به این شهر زیبا در این ماه برای شما فراهم شده است، لباس‌های گرمتان را همراه داشته باشید.

سفر به ازمیر در اسفندماه

اسفند بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های باستانی و تاریخی ازمیر است. در این ماه میزان بارندگی زیاد است و میانگین دما به ۴ الی ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سفر به ازمیر و تماشای زیبایی های آن

این مطلب راهنمای جامعی است و به شما اجازه می‌دهد بهترین فصل سفر به ازمیر را پیدا کنید. واضح است که بهترین زمان برای هرکس متفاوت است؛ درصورتی که می‌خواهید تعطیلات دلخواهی داشته باشید، باید همه جنبه‌های سفر را در نظر بگیرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به ازمیر معیارهای مهم دیگری از جمله آب و هوای محبوب خودتان، نوع سفر و همچنین میزان علاقه به شلوغی و خلوتی مقصد را مدنظر قرار دهید.

سؤالات متداول:

1. بهترین زمان سفر به ازمیر چه فصلی است؟

فصل تابستان و پاییز بهترین زمان سفر به ازمیر محسوب می‌شوند و آب‌وهوای ازمیر در این فصل‌ها مطبوع است.

2. سفر به ازمیر در چه فصلی ارزان‌تر است؟

در فصل پاییز و زمستان به دلیل سرمای هوا و تعداد گردشگر کمتر هزینه سفر به ازمیر ارزان‌تر می‌شود. 

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR