04 آذر ، 1402

دبی از مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه و دنیا است و سالانه از گردشگران بسیاری پذیرایی می‌کند. از آنجا که مدرن‌ترین برج‌ها و سازه‌ها در دبی قرار گرفته‌اند و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی برای گردشگران فراهم شده است، سفر به این شهر، یک تجربه تازه و شگفت‌انگیز به شمار می‌رود؛ اما گرمای طاقت‌فرسای دبی، بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن است.

دمای هوای شهر دبی در تابستان‌ها به بیش از 40درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در زمستان‌ها از 12درجه سانتی‌گراد پایین‌تر نمی‌آید؛ البته این مشکل حل‌شدنی است. اگر مشتاق سفر به دبی هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا ضمن بررسی آب‌وهوای این شهر در فصل‌های مختلف، بهترین زمان سفر به دبی و زمان برگزاری فستیوال‌ها و حراج‌ها را نیز برای شما تشریح کنیم.

آب و هوای دبی در فصل بهار؛ فصل افزایش گردشگران

آب و هوای دبی در فروردین، اردیبهشت و خرداد،‌ شباهتی به آب‌وهوای ایران در این فصل ندارد. میانگین دمای هوای بهار در این شهر بین 25 تا 35درجه سانتی‌گراد است. مسافران ایرانی به خاطر تعطیلات نوروزی، بیشتر در اوایل بهار به دبی سفر می‌کنند. آب و هوای دبی در فروردین بسیار مطلوب است و شما می‌توانید به ‌راحتی از تفریحات آبی و ساحلی این منطقه، نهایت استفاده را بکنید. فقط در نظر داشته باشید که حجم مسافران دبی در فصل بهار، به ‌ویژه فروردین و اردیبهشت، بالاست و طبیعی است که قیمت تورها و اقامتگاه‌ها نیز بیشتر ‌شود. 

تصویری از یک حوض آب بزرگ در دبی

تصویری از یک پارک گل در دبی

آب و هوای دبی در فصل تابستان؛ ارزانترین فصل برای سفر به دبی

سفر به دبی در تابستان برای اغلب افراد دشوار است؛ زیرا میانگین دمای هوا در این فصل به 40درجه سانتی‌گراد می‌رسد و رطوبت بسیار بالاست. تحمل این هوای گرم و شرجی برای گردشگران و به ‌ویژه کسانی که از نقاط سردسیری به دبی می‌آیند، ممکن نیست.

اما خبر خوب اینکه، ارزانترین زمان سفر به دبی نیز تابستان است. برخی گردشگران برای داشتن یک سفر اقتصادی، گرمای هوا را تحمل می‌کنند. در این فصل، تورها و هتل‌ها با قیمت پایین‌تر به مسافران عرضه می‌شوند و خیابان‌ها و اماکن توریستی خلوت‌تر هستند.

اگر در تابستان به دبی سفر کردید، از مراکز خرید، موزه‌ها و اماکن سرپوشیده بازدید کنید تا گرمای هوا آسیبی به شما نزند؛ البته در شهرهای کویری همچون دبی، دمای هوا در شب، حدود 10درجه سانتی‌گراد کمتر از روز است؛ پس تفریح‌های شبانه را نیز به لیست برنامه‌هایتان در سفر به دبی اضافه کنید.

آب و هوای دبی در فصل پاییز؛ کاهش دما و افزایش بارش‌

میانگین دمای هوای دبی در فصل پاییز حدود 35 تا 27درجه سانتی‌گراد است. از اوایل مهر تا اواخر آذر از شدت گرما کاسته و بارش‌های فصلی کم و بیش آغاز می‌شود. اگر در اواخر پاییز به دبی بروید، یکی از بهترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد. در حقیقت، های سیزن دبی از آذر شروع می‌شود و تا آخر زمستان ادامه دارد. استفاده از تفریحات آبی، ساحل و بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی در این دوره بسیار لذت‌بخش است.

نمایی در از ساختمان‌های دبی

تصویری از ساختمان‌های دبی

آب و هوای دبی در فصل زمستان؛ بهترین فصل مسافرت به دبی

بهترین فصل برای سفر به دبی، زمستان است. میانگین دمای هوای دبی در روزهای زمستانی حدود 25درجه سانتی‌گراد است و در شب به 12 تا 15درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. در این فصل شاهد بارش‌های کوتاه و پراکنده نیز خواهید بود.

در دبی، چنین کاهش دمایی را در هیچ فصلی از سال تجربه نخواهید کرد. در حقیقت، زمستان‌های این شهر، کاملا استوایی است و رطوبت هوا به حدود 50 تا 60 درجه می‌رسد؛ البته بخش‌های بیابانی دبی، در مقایسه با مرکز شهر، هوای خنک‌تر و رطوبت کمتری دارد. اگر قصد کویرگردی دارید، اواخر زمستان و اوایل بهار، بهترین زمان سفر به دبی برای کویرنوردی است.

فصل زمستان و اواخر پاییز، بهترین و گران‌ترین فصول سفر به دبی هستند. در این دوره، با گردشگران بسیاری در سطح شهر مواجه می‌شوید و باید برای خرید تور و اقامت در هتل‌ها، هزینه بالاتری پرداخت کنید.

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید، از دسامبر تا ژانویه، معادل اواخر آذر تا پایان دی ماه است. در این دوره به دلیل نزدیکی به کریسمس و سال نو میلادی، اغلب برندهای معتبر جهانی، حراج‌های فصلی برگزار می‌کنند. اگر می‌خواهید اجناس اورجینال را با تخفیف‌های 20 تا 70درصدی خریداری کنید، حتما اواخر آذر تا اواخر دی به دبی بروید.

بهترین موقع سفر به دبی برای شرکت در فستیوال‌ها

فستیوال‌های بسیاری در دبی برگزار می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توان به فستیوال خرید دبی، فستیوال هنر دبی، فستیوال بین‌المللی جاز و فستیوال ماراتن دبی اشاره کرد. زمان برگزاری کلیه این جشنواره‌ها در یک ماه یا یک فصل نیست؛ اما اگر می‌خواهید در بیشتر این جشنواره‌ها شرکت کنید، ماه‌های دسامبر تا مارس، مصادف با اواخر آذر تا اوایل فروردین، بهترین زمان برای رفتن به دبی محسوب می‌شوند.

یک پاساژ‌ در شهر دبی

تصویری از یک پاساژ در دبی

بهترین زمان سفر به دبی را شما انتخاب کنید

در مقاله «بهترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟»، به بررسی فصل‌های مختلف این شهر و همچنین زمان مناسب برای خرید و شرکت در فستیوال‌ها پرداختیم؛ حتی درباره ارزان‌ترین و گران‌ترین فصل سفر به دبی نیز صحبت کردیم. اکنون کاملا به شما بستگی دارد که بهترین موقع برای سفر به دبی را با توجه به اولویت، بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید.

هر فصل از سال که قصد سفر به شهر دبی را داشته باشید، کافی است تور دبی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از سایت شباویز خریداری کنید. هدف مجموعه شباویز، فراهم کردن بهترین امکانات و رقم زدن به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌ها برای گردشگران است.

 سوالات متداول

۱- بهترین فصل برای سفر به دبی چه زمانی است؟

بهترین فصل برای سفر به دبی بستگی به علایق و تجربیات شما دارد. اگر از هوای گرم لذت می‌برید، زمستان مناسب‌ترین فصل است. اما اگر از هواهای معتدل‌تر و فعالیت‌های خارجی لذت می‌برید، پاییز و بهار ممکن است برای شما،  بهترین زمان باشد.

۲- آیا در فصول مختلف، قیمت‌ها برای سفر به دبی متفاوت است؟

بله، قیمت‌ها در فصول مختلف ممکن است متغیر باشند. به طور کلی، در فصل گرما (تابستان) و تعطیلات، قیمت‌ها معمولا کمتر هستند. اما در فصل‌های خنک‌تر (بهار و پاییز و زمستان)، ممکن است قیمت‌ها افزایش پیدا کند و ترافیک گردشگری نیز بیشتر باشد.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR