آشنایی با بهترین جاهای دیدنی فتحیه

جاهای دیدنی 04 آذر ، 1402 5 دقیقه

وقتی صحبت از جاهای دیدنی ترکیه می‌شود، بلافاصله نام شهرهایی همچون استانبول، ازمیر، آنتالیا یا کوش آداسی به ذهن‌ها خطور می‌کند؛ اما امروز تصمیم گرفته‌ایم به معرفی مناطق گردشگری یکی از شهرهای دیدنی استان موغلا واقع در جنوب غربی ترکیه بپردازیم. اگر از شهرهای مشهور ترکیه خسته شده‌اید و می‌خواهید سایر جاذبه‌های این کشور باشکوه را بشناسید، خود را برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی فتحیه، شهری بندری در استان موغلا، آماده کنید و تا انتهای مقاله پیش ‌رو همراه ما باشید.

تنگه ساکلیکنت؛ طولانی‌ترین تنگه در ترکیه

در اولین گزینه از فهرست آشنایی با بهترین جاهای دیدنی فتحیه، به سراغ تنگه ساکلیکنت می‌رویم. ساکلیکنت، طولانی‌ترین تنگه ترکیه و دومین تنگه طولانی اروپا محسوب می‌شود. عمق این تنگه به ۳۰۰ متر می‌رسد و ۱۶ غار و چندین آبشار را در خود جای داده است. سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از پارک ملی ساکلیکنت از سراسر دنیا به فتحیه سفر می‌کنند. فصل تابستان بهترین زمان برای لذت بردن از زیبایی‌های این تنگه و جاذبه‌های اطراف آن است. توصیه ما این است که اگر نمی‌دانید فتحیه کجاست، ابتدا این مطلب را بخوانید و دفعه اول، با توری که راهنمای کاربلدی دارد به این مقصد گردشگری سفر کنید.

تصویری از تنگه ساکلیکنت

تصویری از تنگه ساکلیکنت

گورهای صخره ای فتحیه؛ یکی از عجیب‌ترین گورستان‌های دنیا

یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی فتحیه، گورهای صخره‌ای است. با یک کوهنوردی مختصر، به این گورهای صخره‌ای و در لیکیه می‌رسید. لیکیایی‌ها اعتقاد داشتند که موجودات بالدار، افراد را پس از مرگ به سوی آسمان‌ها می‌برند؛ از این‌ رو جسد مردگان را به ارتفاعات می‌بردند و در دل کوه دفن می‌کردند.

شاخص‌ترین گور موجود در این مجموعه، آرامگاه آمینتاس است که حدود ۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. ستون‌های بلند و ظاهر چشمگیر این مقبره، توجه‌ بسیاری را به خود جلب می‌کند. همه روزه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ می‌توانید از این جاذبه تاریخی در خیابان کایا بازدید کنید.

تصویری از گورهای صخره‌ای در فتحیه

تصویری از گورهای صخره‌ای در فتحیه

جزایر فتحیه؛ از جذاب‌ترین نقاط دیدنی فتحیه

از زیباترین نقاط دیدنی فتحیه می‌توان به جزایر این شهر اشاره کرد. فتحیه، ۱۲ جزیره دارد که اغلب در قسمت مرکزی سواحل فتحیه قرار گرفته‌ و با قایق‌های بزرگ و کوچک قابل‌ دسترسی هستند. این قایق‌ها روزانه چندین بار به طرف جزایر فتحیه می‌روند و برای صرف شام و ناهار در جزایر مختلف توقف می‌کنند.

در این سفر دریایی، شاهد مناظری زیبا و آرامش‌بخش خواهید بود. اگر قصد خرید تور فتحیه نوروز را دارید، حتما به جزایر آن سر بزنید و برای ساعاتی از هیاهو دور شوید.

جزایر فتحیه

تصویری از جزایر فتحیه

کوه بابا داغ؛ مکانی مناسب برای تفریح

بابا داغ یا کوه پدر، از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی فتحیه به شمار می‌رود. این کوه، ۱۹۶۹ متر ارتفاع دارد و مکانی مناسب برای کوهنوردی، کوهپیمایی، پاراگلایدر و کمپ است. فقط به یاد داشته باشید که در محوطه اطراف کوه، به‌ویژه در فصل تابستان، آتش روشن نکنید؛ زیرا احتمال آتش‌سوزی بسیار زیاد است.

کوه بابا داغ، چشم‌انداز دل‌انگیزی دارد و کاملا شبیه کارت پستال است. اگر در ماه‌های آپریل، ژوئن، سپتامبر یا نوامبر به این کوه بروید، رویایی‌ترین مناظر را مشاهده خواهید کرد.

تله کابین در کوه باباداغ

تصویری از تله کابین بر فراز کوه بابا داغ

موزه شهر فتحیه؛ یکی از اسرارآمیزترین مکان‌های تاریخی شهر

موزه‌ها، از اسرارآمیزترین مکان‌های تاریخی هر شهر هستند که ناگفته‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند. اگر به بازدید از این مکان‌ها علاقه‌مند هستید و از مطالعه تاریخ لذت می‌برید، موزه شهر فتحیه را فراموش نکنید. اغلب آثار موجود در این موزه از قبیل جواهرات، مجسمه‌ها، سنگ قبرها، ظروف سفالی و سرستون‌ها، مربوط به دوره روم باستان، بیزانس و هلنیسم هستند و ارزش تاریخی و ملی بالایی دارند. همچنین در موزه شهر فتحیه به اطلاعات جالبی درباره تاریخ لیکیا دست پیدا خواهید کرد.

نمای بیرونی از موزه شهر فتحیه

تصویری از موزه شهر فتحیه

فواره های شهر فتحیه؛ از بهترین جاهای دیدنی فتحیه

اگر به پارک اوغور مومجو در پشت میدان شهر سر بزنید، فواره‌های شهر فتحیه را می‌بینید. این فواره‌های زیبا و موزیکال، نورهای رنگی ساطع می‌کنند و از جاذبه‌های گردشگری فتحیه به شمار می‌روند. شاید تصور کنید که تماشای چند فواره معمولی، چندان جذاب نباشد، اما مطمئن باشید که از بازدید آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

فواره های شهر فتحیه

تصویری از فواره‌های شهر فتحیه

کایاکوی؛ از مشهورترین شهرهای ارواح دنیا

پس از برقراری صلح بین دو کشور یونان و ترکیه در سال ۱۹۲۳، حدود ۵۰۰ هزار مسلمان ترک و یک میلیون مسیحی یونانی، به کشورهای خود بازگشتند. یونانیان در آن زمان، کایاکوی یا شهر ارواح یونانی را از خود به یادگار گذاشتند. کایاکوی در فهرست ۱۰ شهر ارواح معروف دنیا قرار گرفته و از مناطق دیدنی فتحیه است. اکنون، حدود ۳۵۰۰ خرابه در این شهر به چشم می‌خورد که هر یک از آن‌ها، یادآور رویدادهای گذشته هستند.

برای بازدید از این منطقه می‌توانید همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸:۰۰ به هشت کیلومتری جنوب فتحیه، جاده جمهوریت مراجعه کنید و با پرداخت مبلغی اندک به عنوان ورودی، یکی از جاذبه‌های ترکیه را ببینید.

تصویری هوایی از شهر کایاکوی

تصویری هوایی از شهر کایاکوی

خرابه های تلوس؛‌ ویرانه‌های 2000 ساله

در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق فتحیه، ویرانه‌هایی وجود دارند که قدمت آن‌ها به 2000 سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد. درباره تاریخچه خرابه‌های تلوس که اکنون به عنوان موزه‌ای روباز آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند، اطلاعات چندانی موجود نیست. استادیومی که در بین این خرابه‌ها است، از شاخص‌ترین بازمانده‌های این منطقه به شمار می‌رود، اما کاربری آن دقیقا مشخص نیست. برای بازدید از تلوس باید هزینه پرداخت کنید.

تصویری از خرابه‌های تلوس

تصویری از خرابه‌های تلوس

دره پروانه؛ بکرترین نقطه در فتحیه

دره پروانه، از بکرترین نقاط فتحیه در ترکیه است، اما افرادی که عاشق هیجان هستند، آن را می‌شناسند. زیرا پرش از ارتفاع با چتر نجات، یکی از سرگرمی‌های محبوب در این منطقه است. ساحل پروانه، چشم‌اندازی رو به دریا، ساحل و طبیعتی سرسبز دارد و بیش از آنکه تصورش را کنید، جذاب و تماشایی است. اگر به دنبال تفریحی متفاوت و هیجان‌انگیز هستید، حتما چتربازی را در این دره امتحان کنید.

تصویر هوایی از دره پروانه

تصویری از دره پروانه

سواحل فتحیه؛ بهترین مکان‌ برای ورزش و تفریح

هنگام بازدید از مناطق دیدنی فتحیه، سواحل آن را فراموش نکنید. این سواحل از جمله بهترین مکان‌ها برای وزش‌ها و تفریحات آبی هستند و طبیعت خارق‌العاده‌ای دارند. از مشهورترین و محبوب‌ترین سواحل فتحیه در بین گردشگران می‌توان به ساحل چالیش، ساحل اولودنیز فتحیه ترکیه، ساحل گمیلر، ساحل کومبورنو و ساحل کاترانسی اشاره کرد. استراحت و تفریح در این سواحل، حس طراوت و شادابی را در شما زنده و روحیه‌تان را تقویت می‌کند.

خلیج گمیلر؛ نماد قرون وسطی در نزدیکی فتحیه

در فهرست بهترین جاهای دیدنی فتحیه، نوبت به معرفی خلیج گمیلر رسیده است. این خلیج در فاصله ۹ کیلومتری مرکز فتحیه قرار گرفته و نماد قرون وسطی است. چشم‌انداز گمیلر را در کمتر نقطه‌ای از دنیا پیدا می‌کنید. پس در سفر به فتحیه، بازدید از این خلیج را به‌ هیچ‌ وجه از دست ندهید.

شما عزیزان همه روزه از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰ می‌توانید به خلیج گمیلر مراجعه کنید و در ازای پرداخت مبلغی اندک، از زیبایی‌های خلیج بهره‌مند شوید. شنا و قدم زدن در ساحل گمیلر، از تفریحات محبوب مردم محلی و گردشگران است.

تصویری از خلیج گمیلر

تصویری از خلیج گمیلر

بازارهای سنتی فتحیه؛ سفری در تاریخ ترکیه

بازارها از تماشایی‌ترین قسمت‌های هر شهر هستند. برای دیدن بازارهای سنتی فتحیه، باید به خیابان پاسپاتور در نزدیکی شهر قدیمی مراجعه کنید. صنایع دستی و محصولات محلی این بازارها اغلب قیمت مناسبی دارند و برای سوغاتی، ایده‌آل هستند.

کافه‌ها و رستوران‌های بازار، محل مناسبی برای خوردن غذاهای اصیل ترکی به شمار می‌روند. حتی می‌توانید در محدوده بازارهای سنتی فتحیه، ماساژ ترکی را نیز امتحان کنید. با بازدید از این بازارها در تاریخ سفر خواهید کرد.

شهر قدیم فتحیه؛ شهری مملو از خانه‌های کهن

در شرق فتحیه و مجاورت مارینا، شهر قدیم فتحیه قرار گرفته است. خانه‌های قدیمی و کوچه‌های سنگی از جاذبه‌های این شهر هستند. اگر اهل پیاده‌روی هستید، این شهر قدیمی برایتان بهترین مکان است. علاوه بر پیاده‌روی در سطح شهر، می‌توانید از بازارها و مغازه‌های محلی، کافه‌ها و رستوران‌های دنج و ادویه‌فروشی‌های شهر قدیم فتحیه نیز دیدن کنید. این شهر، همچون یک گذرگاه تاریخی است و شما را به سال‌ها قبل می‌برد.

پارک یاکا؛ یکی از محبوب‌ترین پارک‌های فتحیه

همه شهرهای دنیا، طراوت و شادابی خود را مدیون پارک‌ها هستند. پارک یاکا، یکی از محبوب‌ترین پار‌ک‌های فتحیه محسوب می‌شود و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد. اگر می‌خواهید برای چندین ساعت از هیاهوی شهر دور باشید و از طبیعت سرسبز لذت ببرید، در سفر به فتحیه، حتما به سراغ پارک یاکا بروید. مطمئن باشید که بازدید از این پارک زیبا، روح شما را تازه خواهد کرد.

خیابان چترها؛ جذاب‌ترین مکان فتحیه برای عکاسی

احتمالا تصاویر خیابان چترها را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید. سقف این خیابان که بخشی از خیابان پاسپاتور فتحیه را تشکیل می‌دهد، از چترهای رنگارنگ پوشیده شده و فضای زیبایی را به وجود آورده است. پس از گشت‌وگذار در کافه‌های پاسپاتور و خرید سوغاتی از مغازه‌های آن، می‌توانید در خیابان چترها توقف کنید و عکس‌های یادگاری جذاب بگیرید.

تصویری از خیابان چترها در فتحیه

تصویری از خیابان چترها در فتحیه

بازدید از جاهای دیدنی فتحیه، تجربه‌ای شگفت‌انگیز

در مقاله «آشنایی با بهترین جاهای دیدنی فتحیه» به معرفی تعدادی از جاذبه‌های گردشگری این شهر در استان موغلای ترکیه پرداختیم. فتحیه، پر از شگفتی است؛ اما متاسفانه توجه چندانی به آن نشده است. اغلب گردشگران در سفر به ترکیه، به بازدید از شهرها و مناطق تکراری از جمله استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و کوش آداسی می‌پردازند و از زیبایی‌های فتحیه غافل می‌شوند. اگر عازم ترکیه هستید، حتما گشت‌وگذار در فتحیه را نیز در برنامه‌های خود بگنجانید.

با تور فتحیه آژانس شباویز به این شهر زیبا سفر کنید و بهترین تجربه‌ها و خاطره‌ها را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای مسافرتی این مجموعه وارد صفحه اصلی شوید یا با کارشناسان حاضر در شباویز تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱- فتحیه کجاست؟

یکی از شهرهای دیدنی استان موغلا واقع در جنوب غربی ترکیه، فتحیه نام دارد. این شهر باستانی، با طبیعت یزبا و بناهای تاریخی که سال‌ها تمدن و زندگی را به دوش می‌کشند، از بهترین مقاصد گردشگری در ترکیه به حساب می‌آید.

۲- در بازارهای فتحیه چه چیزهایی می‌توان خرید؟

صنایع دستی و محصولات محلی این بازارها اغلب قیمت مناسبی دارند و برای سوغاتی، ایده‌آل هستند و کافه‌ها و رستوران‌های بازار، محل مناسبی برای خوردن غذاهای اصیل ترکی به شمار می‌روند. حتی در بازارها، این فرصت را دارید که ماساژ ترکی را هم امتحان کنید.

مشاوره رایگان