18 آذر ، 1402

سفرهای خارجی، تجربه‌های جدیدی هستند و هیجان بالایی دارند. اغلب گردشگران پیش از سفر، به جمع‌آوری اطلاعات درباره کشور مقصد می‌پردازند تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشوند. از آنجا که کشور ترکیه و شهرهای مختلف آن از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی هستند، در این مقاله تصمیم داریم راهنمای جامع سفر به ازمیر را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در این مقاله با ذکر دلیل، به بهترین زمان سفر به ازمیر، راه‌های رسیدن به این شهر، بهترین هتل‌های شهر، لذیذترین غذاهای سنتی، بهترین مراکز خرید، دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و در نهایت هزینه سفر به این شهر زیبا و تماشایی اشاره می‌کنیم. مطلب پیش ‌رو، کامل‌ترین راهنمای سفر به ازمیر ترکیه است که خواندن آن را به همه علاقه‌مندان به سفر پیشنهاد می‌دهیم.

چرا به ازمیر سفر کنیم؟

چرا گردشگران از سراسر دنیا به ازمیر سفر می‌کنند؟ در پاسخ به سوال نمی‌توانیم به یک دلیل خاص اکتفا کنیم؛ زیرا ازمیر، شهری همه‌چیزتمام و مقصدی عالی برای سفر است. از دلایل اصلی سفر به ازمیر می‌توان به جاذبه‌های باستانی و طبیعی موجود در این شهر، زیبایی‌ بی‌حدواندازه‌ و آب‌وهوای ازمیر در هر فصل اشاره کرد. ازمیر در واقع آرام‌ترین شهر ترکیه و از مدرن‌ترین شهرهای این کشور است که از آن به عنوان پایتخت مد و میوه ترکیه نیز یاد می‌شود.

بهترین زمان سفر به ازمیر

ازمیر، یک شهر بندری در غرب ترکیه است که آب‌وهوای معتدل و مرطوبی دارد. تابستان‌های ازمیر، گرم و شرجی و زمستان‌های آن نسبتا سرد است. از این ‌رو، بهترین زمان سفر به ازمیر از لحاظ آب‌وهوا، فصل‌های بهار و پاییز است. در این فصل‌ها به ‌راحتی می‌توانید در دریا شنا کنید و از تفریحات آبی و ساحلی لذت ببرید. همچنین گشت‌وگذار در سطح شهر و بازدید از اماکن گردشگری و مراکز خرید در این دوره بسیار لذت‌بخش است.

اغلب جشنواره‌های ازمیر نیز در فصل بهار برگزار می‌شوند تا گردشگران بیشتری امکان سفر به این شهر و شرکت در فستیوال‌ها را داشته باشند. البته به این نکته توجه کنید که قیمت هتل‌ها و تورهای مسافرتی در پاییز و بهار بیشتر از سایر فصل‌های سال است. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید و مشکلی با شرایط جوی ندارید، زمستان و تابستان را برای سفر به ازمیر انتخاب کنید.

تصویری از یک ساحل در ازمیر

تصویری از یک ساحل در ازمیر

چگونه به ازمیر سفر کنیم؟

برای سفر به ازمیر می‌توانید از راه‌های زمینی و هوایی استفاده کنید. در ادامه هر یک از این روش‌ها را به ‌طور خلاصه بررسی خواهیم کرد. راه‌های سفر به ازمیر عبارتند از:

  1. سفر به ازمیر با تور: راحت‌ترین و بهترین روش برای سفر به ازمیر، خرید تور از آژانس‌های گردشگری معتبری همچون شباویز است.
  2. سفر به ازمیر با ماشین شخصی: برای این سفر، باید در ابتدا آماده‌سازی‌ها لازم را انجام دهید و مجوز خروج بگیرید. در سفر به ازمیر با ماشین شخصی حتما از مرز بازرگان، رازی یا سرو و همچنین شهر وان عبور خواهید کرد. فاصله مرز بازرگان تا ازمیر ترکیه حدود 2000 کلیومتر است که چیزی حدود 22 ساعت طول می‌کشد.
  3. سفر هوایی به ازمیر: سریع‌ترین و البته گران‌ترین راه برای رسیدن به ازمیر، استفاده از هواپیما است. بلیط هواپیما را از آژانس‌های معتبر خریداری کنید و با خیال آسوده به سفر بروید.
  4. سفر به ازمیر با اتوبوس و قطار: سفر به ازمیر با قطار امکان‌پذیر نیست؛ زیرا ریل راه‌آهن مستقیم در این مسیر وجود ندارد و باید در ابتدا به آنکارا یا استانبول بروید. برای سفر به ازمیر با اتوبوس نیز مشکل مشابهی وجود دارد.

برای داشتن یک سفر اقتصادی به ازمیر می‌توانید از راه زمینی استفاده کنید؛ اما هزینه‌های جانبی استفاده از خودروی شخصی و زمان طولانی سفر، اغلب گردشگران را از سفر زمینی به این شهر پشیمان می‌کند. تورهای گردشگری، بسیار سریع و کاملا آسان شما را به ازمیر می‌رسانند.

یک هواپیما در آسمان

تصویری از یک هواپیما بر فراز آسمان

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر، هیچ گردشگری را ناامید نمی‌کنند. چه عاشق آثار باستانی باشید یا به طبیعت و تفریح‌های ساحلی علاقه‌مند باشید، سفر به ازمیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه با تعدادی از جاهای دیدنی این شهر آشنا خواهید شد. توضیحات بیشتر را نیز در ادامه می‌توانید بخوانید.

  • میدان کناک و برج ساعت
  • آسانسور ازمیر
  • بازار کمرالتی
  • منطقه باستانی آگورا
  • شهر باستانی افسوس
  • تلفریک ازمیر
  • چشمه‌های آب گرم پاموکاله

در کنار بازدید از این جاذبه‌های زیبا، می‌توانید در کنار سواحل تماشایی ازمیر به تفریح و استراحت بپردازید و از منظره پیش‌ روی خود لذت ببرید. این شهر بندری، سواحل متعددی دارد که همگی تمیز و بسیار پرطرفدار هستند.

میدان کناک و برج ساعت

 میدان کناک توسط گوستاو ایفل طراحی شده و محلی برای ملاقات‌های عمومی است. برج ساعت نیز نماد ازمیر محسوب می‌شود و در هر نقطه از شهر قابل مشاهده است.

آسانسور ازمیر

این آسانسور حدود یک قرن قدمت دارد و در سال 1907 برای سهولت رفت‌وآمد شهروندان به خیابان رفعت پاشا ساخته شده است.

بازار کمرالتی

این بازار تاریخی طی سال‌های 1650 تا 1670 ساخته شده و یکی از مهم‌ترین نشانه‌های دولت عثمانی در ازمیر است. در بازدید از این بازار زیبا از مسجد حصار نیز دیدن کنید.

منطقه باستانی آگورا

این منطقه، چهار قرن پیش از میلاد مسیح و در دوره هلنیستی ساخته شده و از زیباترین جاذبه‌های تاریخی ازمیر است. این منطقه اکنون به شکل یک موزه روباز درآمده و بازدید آن برای عموم آزاد است.

شهر باستانی افسوس

این شهر در منطقه ایونیا، 80 کیلومتری جنوب ازمیر واقع شده و از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های باستانی این شهر به شمار می‌رود. این ویرانه 6000 ساله، طی سالیان دراز عظمت و شکوه خود را حفظ کرده و بسیار تماشایی است.

تلفریک ازمیر

این تله‌کابین در منطقه بالچوا واقع شده است و دید 360درجه به دریای اژه و شهر ازمیر دارد. تلفریک ازمیر از پرطرفدارترین جاذبه‌های تفریحی شهر به شمار می‌رود.

چشمه‌های آب گرم پاموکاله

حوضچه‌های سفیدرنگ و پله‌ای منطقه پاموکاله از سنگ تراورتن تشکیل شده و منظره خیره‌کننده‌ای به منطقه بخشیده‌اند. این چشمه‌های طبیعی بسیار محبوب هستند و آب‌تنی در آن‌ها خواص درمانی دارد.

یک اثر باستانی در شهر ازمیر

تصویری از شهر باستانی افسوس

غذاهای معروف شهر ازمیر؛ از گوزلمه تا کوفته

غذاهای سنتی ترکیه عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارند و همچون غذاهای ایرانی در دنیا مشهور هستند. در این بخش شما را با تعدادی از غذاهای محلی ازمیر آشنا می‌کنیم.

  1. بویوز: معروف‌ترین غذای سنتی ازمیر که در اصل نوعی شیرینی است و معمولا در وعده صبحانه و به همراه تخم مرغ سرو می‌شود.
  2. گوزلمه: بیش از 700 نوع گوزلمه در ازمیر وجود دارد. مواد تشکیل‌دهنده این غذا، خمیر ورقه‌ای با پرکننده‌های مختلف هستند.
  3. کومرو: نوعی نان ساندویچی که داخل آن با سوسیس، گوچه فرنگی، پنیر کاشار، سالامی، فلفل، سس کچاب و مایونز پر می‌شود.
  4. کوفته کادینبودو: نوعی کوفته ترکی که با استفاده از گوشت چرخ‌کرده، برنج، آرد و ادویه طبخ می‌شود.
  5. کوفته ازمیر: این غذای راحت ترکی از گوشت چرخ‌کرده، آرد، تخم مرغ و انواع ادویه تشکیل شده است.

از آنجا که اغلب غذاهای ترکی با استفاده از گوشت درست می‌شوند، مورد استقبال ایرانی‌ها قرار می‌گیرند و بسیار لذیذ هستند. در سفر به ازمیر حتما این غذاها را امتحان کنید.

سوغات خوراکی و صنایع دستی ازمیر

خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان یکی از بخش‌های لذت‌بخش سفر است. اگر بودجه کمی دارید، سوغاتی‌های ارزان‌قیمت خوراکی را پیشنهاد می‌دهیم. در غیر این صورت می‌توانید صنایع دستی ترکیه را خریداری کنید و به عنوان سوغات به همراه آورید. در ادامه با تعدادی از مشهورترین سوغات ازمیر و ترکیه آشنا خواهید شد.

سوغات خوراکیمحصولات و صنایع دستی
قهوهفرش و قالی
باقلوالوسترهای موزاییکی
خشکبارمحصولات چرمی
روغن زیتونسنگ چشم نظر
لوکومظروف مسی
ادویهسرامیک‌های منقوش

جدول معرفی خوراکی‌ها و صنایع دستی ازمیر

علاوه بر سوغات خوراکی و صنایع دستی می‌توانید لباس و پوشاک اورجینال را به عنوان سوغات از ازمیر خریداری کنید. مراکز خرید ترکیه در بین ایرانیان بسیار محبوب هستند. از این ‌رو، اغلب گردشگران به خوراکی و صنایع دستی ترکیه توجه چندانی نمی‌کنند. در بخش بعدی، تعدادی از بهترین مراکز خرید ازمیر را به شما معرفی می‌کنیم.

آثار سنتی شهر ازمیر

تصویری از صنایع دستی شهر ازمیر

در سفر به ازمیر از کجا خرید کنیم؟

گردشگران بسیاری برای خرید به شهرهای مختلف ترکیه به ویژه استانبول و ازمیر مراجعه می‌کنند. در ادامه، شما را با تعدادی از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید در ازمیر آشنا می‌کنیم.

  • مرکز خرید آگورا
  • مرکز خرید بورنوا
  • مرکز خرید اپتیموم اوت لت
  • اوت لت سلوی
  • بازار کمرالتی

شما می‌توانید انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، لوازم منزل و زیورآلات را از این مراکز تجاری خریداری کنید. اجناس موجود در اوت لت‌ها، مربوط به فصل‌های گذشته برندهای جهانی هستند و قیمت مناسبی دارند.

هتل های معروف ازمیر

رزرو هتل مناسب، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران در سفر به شهرهای خارجی است. اگر با تور به ازمیر سفر کنید، دیگر نگران اقامتگاه نخواهید بود. اما افرادی که قصد دارند بدون تور سفر به ازمیر را تجربه کنند، بهتر است در ابتدا با بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های ازمیر آشنا شوند.

  1. هتل‌های لوکس ازمیر: هتل حیات ریجنسی ایستینیه پارک، هتل رامادا بای ویندهام، هتل بوکا رزیدنس،‌ هتل رنسانس
  2. هتل‌های میان‌رده ازمیر: هتل اسمارت ازمیر، هتل ایسمیرا، هتل تانیک، بلانکا هتل، هتل کایا پرستیژ
  3. هتل‌های ارزان‌قیمت ازمیر: هتل زیبک، هتل رامادا پلازا، هتل گرند کرنر

با هر بودجه و سلیقه‌ای که دارید، بهترین هتل‌های ازمیر در انتظار شما هستند. هتل‌های لوکس و 5 ستاره، امکانات ویژه‌ای دارند و با قیمت بالاتری به مسافران عرضه می‌شوند؛ اما هتل‌های ارزان‌قیمت، فقط امکانات پایه را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند و برای خواب و استراحت مناسب هستند.

یک هتل ۵ ستاره در شهر ازمیر

تصویری از یک هتل در شهر ازمیر

هزینه سفر به ازمیر ترکیه

پیش از سفر به ازمیر، حتما هزینه‌های احتمالی را برآورد کنید. مواردی همچون هزینه‌های تور یا بلیط،‌ هتل، خورد و خوراک، بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی و هزینه حمل‌ونقل در سطح شهر، در هزینه‌های نهایی سفر تاثیرگذار هستند. در حال حاضر هر فرد باید برای خرج روزانه خود در ازمیر، حدود 500 لیر کنار بگذارد. هزینه اقامت و بلیط نیز به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. هرچه روزهای بیشتری در ازمیر اقامت داشته باشید، هزینه‌های جانبی شما نیز بیشتر می‌شود.

سفر به ازمیر را در برنامه خود بگنجانید

در مقاله «راهنمای سفر به ازمیر ترکیه»، صفر تا صد سفر به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی را بررسی کردیم. اکنون می‌دانید چه راه‌هایی برای رسیدن به ازمیر وجود دارد؛ بهترین هتل‌ها، غذاها، اماکن گردشگری و سوغاتی‌های این شهر را می‌شناسید و قادر به تخمین هزینه تقریبی سفر به ازمیر هستید. اگر خواندن این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده است، لینک آن را با سایر دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید تا در سفر به ازمیر دچار مشکل نشوند.

برای داشتن یک تعطیلات به‌یادماندنی و جذاب، همین حالا تور ازمیر را از شباویز خریداری کنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با قیمت منصفانه و خدمات ایده‌آل به فروش می‌رسند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورها، وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با کارشناسان حاضر در شباویز تماس بگیرید. لطفا نظرات‌تان را در مورد سفر به ازمیر، در همین صفحه با ما و خوانندگان مجله گردشگری شباویز به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

۱-  ازمیر در ترکیه کجا واقع شده است؟

ازمیر یک شهر بزرگ و بندری است که در غرب ترکیه واقع شده است و در ساحل دریای اژه قرار دارد.

۲- چه جاذبه‌های گردشگری معروفی در ازمیر وجود دارد؟

ازمیر شهری تاریخی و توریستی است و  جاذبه‌های فراوانی دارد. معروف‌ترین جاذبه‌های شهر بناهای تاریخی، غذاهای سنتی و مراکز خرید لوکس و بازارهای محلی را شامل می‌شوند. همچنین، ازمیر به عنوان یک شهر ساحلی دارای سواحل زیبا و مناظر طبیعی جذابی است.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR