دیدیم ترکیه کجاست؟، قیمت تور دیدیم

جاهای دیدنی 23 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

دیدیم ترکیه کجاست، قیمت تور دیدیم

جاهای دیدنی دیدیم؛ یکی از شهرهای توریستی ترکیه

ترکیه یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد توریستی ایرانیان است که در هر فصلی گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. سواحل بکر، مراکز خرید مدرن و طبیعت شگفت‌انگیز باعث شده ترکیه مقصدی رویایی برای تعطیلات باشد. دیدیم (Didim) یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که به‌عنوان استراحتگاه ساحلی شناخته می‌شود. این شهر کوچک و تفریحی در استان آیدین و همسایگی دریای اژه قرار گرفته است. شهر دیدیم با مرکز استان، در حدود 123 کیلومتر فاصله دارد و در غرب ترکیه واقع شده است. همچنین دیدیم فاصله‌ای در حدود 77 کیلومتر با شهر کوشی آداسی، 96 کیلومتر با بدروم و 620 کیلومتر با استانبول دارد.

دیدیم یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه است که تاریخ و فرهنگ بسیار جذابی دارد. معبد ویران شده آپولو نیز در این شهر قرار گرفته است. رشد و توسعه شهر دیدیم تقریبا از سال 1980 شروع شد و گردشگران بومی از دیگر شهرهای ترکیه به دیدیم مهاجرت کردند. از آن زمان پروژه‌های بسیاری در شهر دیدیم راه‌اندازی شد و اکنون به یکی از بهترین شهرهای توریستی ترکیه تبدیل شده است. در این مقاله از مجله آژانس مسافرتی شباویز قصد داریم در رابطه با جاهای دیدنی شهر دیدیم صحبت کنیم و اشاره‌ای به بهترین مراکز خرید و هتل‌های باکیفیت شهر دیدیم خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با شهر توریستی دیدیم، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

 دیدیم ترکیه
شهردیدیم

آپولو (Apollo)؛ یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر دیدیم ترکیه

شهر دیدیم بناهای تاریخی و باستانی بسیاری را در دل خود جای داده است. یکی از آثار تاریخی این شهر، بنای معروف آپولو است. یکی از جاهای دیدنی دیدیم، معبد آپولو ویرانه‌ای است قدیمی و باستانی که برخی افراد ارتباط آن را به افسانه‌های یونان باستان پیوند می‌دهند. واژه آپولو در یونان باستان به معنای خدای نور است و اعتقاد دارند، در زمان تولد آپولو پسر افسانه‌ای زئوس بزرگ، خورشید به زیبایی طلوع کرده و آسمان را درخشان کرده است.

معماری باشکوه آپولو بر اثر زلزله تا حدودی از بین رفته است، اما همچنان زیبایی را در ستون‌های آپولو می‌توان مشاهده کرد. گچ‌بری‌های شگفت‌انگیز معبد آپولو به شکل مار هستند و به گفته باستان‌شناسان، مار در یونان باستان، نمادی از نگهبان‌های پنهانی آپولو است. اگر به بناهای باستانی و تاریخی علاقه‌مند هستید و افسانه‌های یونان باستان برایتان جذابیت دارد، در سفر به شهر زیبای دیدیم از آپولو بازدید کنید.

بنای آپولو دیدیم

شهر افسانه‌ای میلتوس (Miletus) ؛ از جاذبه‌های دیدنی شهر دیدیم

قدمت شهر تاریخی میلتوس به 750 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. در تاریخ یونان باستان، شهر میلتوس یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان بوده است. تجارت در این شهر رونق بسیار خوبی داشته است و بسیاری از تمدن‌های دیگر برای خریدو‌فروش کالا به میلتوس سفر می‌کردند. یکی از فیلسوفان و دانشمندان نامدار یونان باستان که لقب بنیانگذار یونان باستان را به آن اختصاص داده‌اند در این شهر متولد شده است. تالس دانشمند بزرگی است که ریاضیات و فلسفه می‌دانست و به توسعه شهر باستانی میلتوس بسیار کمک کرده است. اگر عاشق سازه‌های قدیمی و باستانی هستید، حتما از سالن تئاتر قدیمی شهر میلتوس بازدید کنید.

شهر افسانه ای میلتوس

شهر تاریخی پرین (Priene)؛ یکی از جاهای دیدنی دیدیم

در زمان باستان، یونانیان مهاجر تمدنی به نام ایونی‌ها داشتند. در واقع ایونیه نام کشوری قدیمی و باستانی است که در منطقه دریای اژه قرار داشته است. شهر باستانی پرین که یکی از جاهای دیدنی دیدیم است و در فاصله 70 کیلومتری این شهر قرار گرفته است و مسیر دسترسی بسیار مناسبی بین این دو شهر وجود دارد.

در قرن 8 قبل از میلاد مسیح، شهر باستانی پرین عضو اتحادیه ایونی بوده است و زیارتگاهی در مرکز این شهر وجود داشته است. پرین تاریخ شگفت‌انگیزی دارد. طبق ادعای برخی از تاریخ‌نویسان شهر پرین در زمان پادشاهی کوروش کبیر، فتح شده است. کاوش‌های بسیاری در این شهر باستانی انجام شده است و آثار ارزشمندی از این شهر در موزه‎های بزرگ دنیا قرار دارد.

سواحل زلال و شفاف دیدیم؛ یکی از زیباترین سواحل ترکیه

ترکیه سواحل بسیار زیبا و جذابی دارد که سواحل شهر دیدیم در این بین جایگاه بسیار مناسبی دارند. سواحل بسیاری در دیدیم وجود دارد که امکانات مناسبی را برای گردشگران و مسافران فراهم کرده‌اند. سواحل دیدیم، آب بسیار شفاف و زلالی دارند و در تمام فصول به راحتی می‌توانید در این سواحل شنا کنید.

در بازدید از سواحل دیدیم، حتما به سایت‌های غواصی مراجعه کنید و چند ساعتی دنیای زیر آب را کشف کنید. دریای اژه پر از شگفتی است و قطعا تجربه‌ای خوب را برایتان رقم خواهد زد.

ساحل دیدیمسواحل دیدیم

مهم‌ترین مراکز خرید دیدیم

یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر خرید است. بسیاری از مسافران و گردشگران علاوه‌بر تفریح، به قصد خرید به شهرهای مختلف ترکیه سفر می‌کنند. وجود فروشگاه‌های مختلف با قیمت‌های متنوع باعث شده تا شهرهای ترکیه به بهشت عاشقان خرید تبدیل شود. شهر دیدیم ترکیه نیز مانند شهرهای دیگر، فروشگاه و پاساژهای زیادی برای خرید دارد. البته که شهر دیدیم نسبت به سایر شهرهای ترکیه کوچک‌تر است.

برخی از مهم‌ترین مراکز خرید دیدیم عبارتند از: CTN Outlet Didim، Gülüm Avm، Kaya Shopping، Jotun Bayi Didim

بسیاری از برندهای درجه یک پوشاک در مراکز خرید دیدیم شعبه یا نمایندگی مخصوص دارند.

بهترین هتل‌های شهر دیدیم

شهر دیدیم در چند سال اخیر رونق بسیاری پیدا کرده است و گردشگران زیادی از شهرها و کشورهای مختلف به دیدیم سفر می‌کنند. به همین دلیل هتل‌های باشکوه و زیبایی در این شهر وجود دارد. هتل‌های دیدیم شامل امکانات ویژه‌ای هستند و تمام استانداردهای روز دنیا در این هتل‌های مجلل رعایت شده است. در هتل‌های دیدیم تخت‌های راحت و بزرگ با تشک‌های بسیار باکیفیت وجود دارد. همچنین تنوع غذایی بسیار خوبی در رستوران‌های این هتل‌ها وجود دارد و انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه را می‌توانید تست کنید.

شما می‌توانید برای اطلاع کامل از امکانات و جزییات هتل های دیدیم مقاله هتل های دیدیم رامطالعه نمایید.

برخی از مهم‌ترین هتل‌های شهر دیدیم عبارتند از:

 City Point Beach، Maxeria Hotel، Venosa Beach Resort

در این هتل‌ها تمام امکانات مناسب مانند سالن‌های ورزشی، سالن بازی کودکان، استخر و سونا و  بسیاری از امکانات دیگر برای مسافران فراهم شده است.

دیدیم؛ یکی از شهرهای گردشگری ناشناخته ترکیه

در این مقاله از آژانس مسافرتی شباویز در رابطه با جاهای دیدنی دیدیم صحبت کردیم و اشاره‌ای به برخی از مراکز خرید و هتل‌های شهر دیدیم داشتیم. درحالت‌کلی شهر دیدیم بین ایرانیان کمتر شناخته شده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، در اولین سفر به ترکیه از این شهر تاریخی بازدید کنید.

برخی از مسافران از طریق بدروم و ازمیر به دیدیم سفر می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به دیدیم و سایر شهرهای ترکیه حتما با همکاران ما در آژانس مسافرتی شباویز تماس بگیرید و برای کسب اطلاعات کامل به سایت شباویزپرواز مراجعه نمایید.

سوالات متداول

  1. فاصله دیدیم با سایر شهرهای ترکیه چه مقدار است؟

شهر دیدیم در همسایگی دریای اژه و غرب ترکیه قرار گرفته است. همچنین دیدیم با کوشی آداسی 77 کیلومتر، با شهر بدروم در حدود 96 کیلومتر و با شهر استانبول در حدود 620 کیلومتر فاصله دارد.

  1. چگونه می‌توان به دیدیم سفر کرد؟

بسیاری از گردشگران از طریق شهرهای ازمیر و بدروم به دیدیم سفر می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای سفر به دیدیم، با همکاران ما تماس بگیرید.

  1. بهترین جاهای دیدنی دیدیم کدامند؟

شهر دیدیم به واسطه تاریخ غنی و کهنی که دارد، جاذبه‌های گردشگری تاریخی بسیاری دارد. توصیه می‌کنیم در سفر به دیدیم حتما از بنای آپولو، شهر افسانه‌ای میلتوس، شهر تاریخی پرین و سواحل زیبای دیدیم بازدید کنید.

مشاوره رایگان