چرا برخی افراد عشق سفر هستند، ژن سفر دوستی

مطالب خواندنی 24 تیر ، 1395 5 دقیقه

چرا برخی افراد عشق سفر هستند، ژن سفر دوستی

TRAVEL_SHABAVIZ_PARVAZ0001

آیا می دانستید تمایل به سفر به ، به ژن افراد بر می گردد!

تحقیقات نشان داده اند که افرادی هستند که هیچ وقت حس بیرون رفتن ندارند . آن ها به ماندن در شهری که در آن متولد شده اند ، صندلی که بر روی آن نشسته اند و محیط 360 درجه ای که آن ها را احاطه کرده است ، قناعت می کنند . در آن طرف میدان نیز افرادی هستند که نمی توانند در یک جا ثابت بمانند.

TRAVEL_SHABAVIZ_PARVAZ0004

هر چقدر هم به تعطیلات و سفرهای مختلف بروید ، عطش شما برای مسافرت و سیاحت سیر نمی شود . برای شما همیشه چیزی جدید برای دیدن وجود دارد ، چیزی که قبلا ً تجربه نکرده اید . از سفرهای یک روزه لذت می برید ...

طبق ادعاهای جدید علمی ، ممکن است حتی قبل از این که سفر اول خود را تجربه کرده باشید ، این ویژگی در DNA شما نقش بسته باشد. میل ذاتی سفر را می توان به یک ژن نسبت داد ، که از لحاظ ژنتیکی از ژن DRD4  مشتق می شود و با سطح دوپامین مغز در ارتباط است. خود ژن که با نام SRS4 -7R شناخته می شود ، به خاطر ارتباط آن با افزایش سطح کنجکاوی و بی قراری در اکثر موارد ، با نام عامه پسند "ژن سفردوستی" شاخته می شود.

این ژن خیلی هم معمول نیست، در واقع فقط حدود 20 درصد از جمعیت دنیا آن را دارند. با این اوصاف ، در نقاطی از جهان که درگذشته اشتیاق سفر بیش تر بوده ، این ژن شیوع بیش تری دارد.

TRAVEL_SHABAVIZ_PARVAZ0002


TRAVEL_SHABAVIZ_PARVAZ0003

مشاوره رایگان