معیار زیبایی در چشم بادومی ها

مطالب خواندنی 29 دی ، 1395 5 دقیقه

معیارهای زیبایی در کشورهای مختلف متفاوت است مثلا در ژاپن معیار زیبایی خانم هایشان به پاهای کوچکشان است و هر خانومی که پاهای کوچکتری داشته باشد زیباتر است و اما در تایلند در بین برخی از اقوام آن ها گردن بلند خانم ها را نشانه ی زیبایی آن ها می دانند.قبیله های گردن دراز که در تپه پادااونگ واقع در شمال تایلند زندگی می کنند یکی از قبیله های شگفت انگیز جهان به شمار می روند. مردم این قبیله در اصل  متعلق به گروه های کوچکی از قوم کارن در میانمار و آواره های برمه ای بودند که سال ها پیش وقتی در وطنشان جنگ و خونریزی در گرفت از کشور خود فرار کردند و برای کسب استقلال به دولت تایلند پناهنده شده و اجازه پناهندگی دریافت کرده اند.آن ها اجازه خروج از مرز و سفر به زیستگاه خود را ندارند.
سی و شش خانوار از روستائیان منطقه "کارن" که 250 هزار نفر هستند ، زنان گردن زرافه یا "پادونگ" خوانده می شوند.

10f464d74e76cee0d6d820bde582282b


زن های گردن دراز از دوران نوجوانی حلقه های بزرگ و سنگین فلزی به وزن ۱۵ تا ۲۲ کیلو را به دور گردن خود می اندازند و این وضعیت باعث می شود تا در نتیجه رشد ترقوه، گردن آنان دراز گردد.

در واقع سنگینی حلقه های فلزی باعث نرم شدن استخوان ها و بندهای گردن می شود بیشتر این حلقه های گل با مریم و یاس پوشانده شده است.
معروف است که نخستین حلقه برنز در سن ۹ سالگی به گردن دختران "پادونگ" آویخته می شود و تا هنگام زناشوئی هر سال یک حلقه ی دیگر به آن افزوده می گردد تا زمانی که درازای آن به یک فوت یا سی سانتیمتر می رسد.

203a5a69363e4d64d79f7402a65772b9


این زنان آنچنان به این حلقه ها وابسته اند که اگر زمانی آنها را از گردن جدا کنند، یارای نگاهداری سر به روی گردن را نخواهند داشت، زیرا ماهیچه های گردن بسیار نا توان و حلقه ها تنها تکیه گاه گردن هستند. گاهی برخی از آنان با پوششی از حلقه های برنزی به خاک سپرده می شوند. آنان چنان به سنت، فرهنگ و ملیت خود پای بند هستند که به هیچ بها، ترک فشار و سنگینی فلز و سختی های آنرا نخواهند کرد و تا آخر عمر آن حلقه ها را از گردن خود باز نخواهند کرد


2354e4bd58200be63b89b71e060e8dff
مشاوره رایگان