تجربه ی ترس همراه با هیجان

مطالب خواندنی 04 بهمن ، 1395 5 دقیقه
بارها گفته‌ایم و دیگر بار تکرار می‌کنیم که همه ما با درجات متفاوت به دنبال کسب هیجان هستیم. بعضی این هیجان را با تجربه‌ی کارهای عجیبی همچون پریدن از ارتفاع و انجام کارهای ترسناک جستجو می‌کنند و بعضی دیگر تریجیح می‌دهند با تماشای فیلم‌های ترسناک به این هیجان دست پیدا کنند. اگر از یک عاشق واقعی این دنیا سوال کنید، باز هم خواهان تکرار همین تجربه توأم با هول و هراس است.

1_SHABAVIZ

گردشگری وحشت نیز به نوعی با همین تجربیات سروکار دارد که سعی می‌کنند لباسی از حقیقت را به تن کرده و بر بُعد ترسناک و مرموز ماجرا بیفزایند و شاید به همین خاطر است که گردشگران مشتاق این حوزه، به لوکیشن فیلم‌های معروف ژانر وحشت علاقه‌مند هستند.

2_SHABAVIZ

واقعیت این است که ترس گاهی ما را پس می‌زند و گاهی همچون آهنربایی قدرتمند به سمت خود جذب می‌کند و در نهایت این کشش باعث محبوبیت شماری از مکان‌ها شده است که در ادامه مرور آنها را پی خواهیم گرفت.


3_SHABAVIZ

کمپ «دریاچه‌ی کریستال» (Crystal Lake) که در فیلم «جمعه سیزدهم» با نام «کمپ خونین» معرفی شد، در حقیقت یک کمپ متعلق به پسران پیشاهنگ است که در دنیای واقعی با نام «No-Be-Bo-Sco» شناخته می‌شود.

4_SHABAVIZ

جمعه سیزدهم را باید یکی ازموفق‌ترین آثار ارائه شده در ژانر وحشت دانست که در میان بسیاری دیگر از فیلم‌هایی که با چنین تم و درون مایه‌ای ساخته و ارائه شدند، بسیار در جذب بیننده موفق عمل کرد.
در میان بیشمار طرفدار که هر ساله روانه‌ی این بخش از نیوجرسی شده و به بازدید لوکیشن‌های این فیلم می‌روند، یک مکان خاص پرطرفدار و البته دست نیافتنی‌تر است. جایی که شخصیت شناخته‌ شده و معروف «جیسون ورهیز» با آن نقاب سرد و بی‌حالتش، نوجوانان بیچاره را به طرزی دلخراش و یکی پس از دیگری سلاخی می‌کند.
 این کمپ یک مکان کاملا خصوصی است. تنها در طول سال، دو مناسبت ویژه تهیه و تدارک دیده شده است که طرفداران می‌توانند با خرید بلیط از نزدیک به بازدید این کمپ بروند و شدت این علاقه به حدی است که در هر دو مورد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، همه‌ی بلیط‌ها به فروش می‌رود.
فیلم سراسر وحشت و خشونت «جمعه سیزدهم» در این ناحیه فیلمبرداری شده و امروز مورد توجه گردشگران است.
دیگر لوکیشن محبوب این منطقه «غذاخوری دریاچه کریستال» است که با نام «غذاخوری بلرزتاون» (Blairstown) شناخته شده و در شهری به همین نام در ایالت نیوجرسی واقع شده است. کارمندان این غذاخوری همیشه از ملاقات طرفداران این فیلم خشنود شده و با روی باز به این مهمانان متفاوت خوشامد می‌گویند.

5-SHABAVIZ_1

در واقع اینجا مکانی است که حتما باید درنگی کوتاه در آنجا داشت و از قضا توصیه شده که طرفداران فیلم حتما به کارمندان رستوارن بگویند که جیسون آنها را به آنجا فرستاده است.

7_SHABAVIZ
دیگر لوکیشن معرفی شده در این فهرست این هتل معروف است، جایی که بسیاری از فیلم‌های وحشتناک قدیمی همچون «عروسان دراکولا» (۱۹۶۰)، «طاعوت زامبی» (۱۹۶۶) و فیلم «و اکنون فریاد کشیدن آغاز می‌شود» (۱۹۷۳) در اینجا فیلمبرداری شده‌اند.
8_SHABAVIZ

خانه شخصیت نانسی در فیلم معروف «کابوس خیابان الم یا الم استریت» هنوز هم پابرجا است، آن هم در خیابان کوچکی در سانست بولوار هالیوود، کالیفرنیا.
11-SHABAVIZ_1
 این فیلم دیگر فیلم موفق و البته دنباله‌دار دنیای ترس و هیجان است که در شمار اسلشرهای محبوب دهه‌ی ۱۹۸۰ جای دارد. کابوس الم استریت به ماجرای کابوس‌های نوجوانان علاقه دارد و شخصیت معروف آن که در نزد هر عاشق ژانر وحشتی شناخته شده است، «فردی کروگر» نام دارد که قربانیان خود را در خواب‌های‌شان مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. این فلم دنباله‌هایی هم داشت که به اندازه‌ی فیلم اول موفق نبودند.

مالکان فعلی این خانه هنوز هم در همین عمارت اقامت دارند و ظاهر آن را به همان شکل و شمایل سابق حفظ کرده‌اند.
12_SHABAVIZ
مستقیم در میان همان خیابانی که خانه‌ی نانسی واقع شده است، خانه‌ای دیگر نیز قرار دارد که شخصت «گلن مت» (Glen Met) با بازی جانی دپ در آنجا ساکن بود. نقشی که در قالب آن بیننده شاهد نخستین بازی تحسین شده این بازیگر بود که خبر از ظهور سوپراستاری جدید می‌داد.

عمارتی دیگر در اورگن (Oregon) به عنوان «هتل اوورلوک» (Overlook Hotel) در فیلم ساخته شده توسط کارگردان نامی «استنلی کوبریک» (Stanley Kubrick) شناخته می‌شود که برمبنای کتاب «درخشش» نوشته «استیفن کینگ» (Stephen King) ساخته شد. اگرچه هتل استنلی (Stanley Hotel) الهام بخش اصلی کینگ در نگارش این کتاب بود، اما هر دو هتل مورد توجه علاقمندان این ژانر قرار گرفته‌اند، علاقمندانی که هم به دنبال فرصتی برای عکسبرداری از آنها هستند و هم سوغاتی‌های مختلفی با همین حال و هوا خریداری می‌کنند.
6_SHABAVIZ

امکان ندارد جزو علاقمندان آثار سینمایی ژانر وحشت باشید و نامی از فیلم معروف و به یاد ماندنی جن‌گیر نشینده باشید. پوستر این فیلم نیز در جای خود بسیار مورد توجه قرار گرفت، آن هم با نمایی از خانه‌ای که شخصیت محوری فیلم «ریگان» (Regan) و مادرش در آنجا زندگی می‌کردند. این خانه که شاهد روزهای سراسر وحشت ناشی از تسخیر شدن این دختر بود، هم اکنون نیز مورد توجه گردشگران قرار گرفته و محبوب شده است.

14_SHABAVIZ

یکی دیگر از مهم‌ترین لوکیشن‌های این فیلم «پلکان خیابان ام» (M Street) است، جایی که شیطان خارج شده از جسم ریگان، ظاهرا «پدر کاراس» (Karras) را از همان جا به پایین پرت کرده و باعث مرگ او شد.

بازدیدکنندگان همچنین فرصت دارند تا خلال بازدید از این پلکان با تیم جرج‌تاون (Georgetown Track team) نیز ملاقات کنند که اغلب از این مسیر برای تمرینات خود استفاده می‌کنند.


مشاوره رایگان