تجربه ی هیجانی که شما را به کام مرگ میکشاند

مطالب خواندنی 07 بهمن ، 1395 5 دقیقه
جامپینگ یکی از ورزشه ای پرطرفدار در سالهای اخیر درتمامی کشورها حتی کشور عزیزمان بوده است دوستداران هیجان از امتحان کردن این ورزش به شدت لذت میبرند البته باید گفت این ورزش به شدت هم خطرناک است و بسیاری از انسان ها را به کام مرگ می کشاند حتی اگر در این ورزش آموزش درست برای پرش ندیده باشید و پرش را انجام دهید احتمال آسیب دیدن به نخاع و قطع نخاع را دارید، اما با وجود این همه هیجان با ترسو و حشت اگه وسایل مناسب داشته باشیدو وارتفاع مناسب انتخاب کنید و برای انجام این کار آموش دیده باشید انجام این کار خالی از لطف نیست بیس جامپینگ را اگر بخواهیم تعریف کنیم عبارت است از پرش به همراه وینگ سوییت ( نوعی لباس مخصوص که می توان به شکلی با آن پرواز کرد ) و یا چتر از ارتفاع. این ارتفاع می تواند صخره باشد و یا یک ساختمان، مهم این است که دارای ارتفاع مناسبی باشد تا خطری متوجه شخص پرنده نباشد. این نوع از پرش ها از چتربازی به مراتب خطرناک تر می باشد و می توان دلیل آن را بیشتر بودن ارتفاع و مکان های انجام آن دانست.
SHABAVIZ1
در ایالات متحده ی آمریکا بیس جامپینگ طرفداران زیادی دارد و به دلیل داشتن مناطق طبیعی زیاد و مناسب برای انجام این فعالیت تبدیل به مهد بیس جامپینگ شده است. جالب است که بدانید در برخی از اماکن انجام بیس جامپینگ غیر قانونی قلمداد می شود و پلیس با متخلفان برخورد می کند و این محدودیت حتی در کشور آمریکا نیز به چشم می خورد.

این فعالیت برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط گروهی متشکل از Carl Boenish ،  Jean Boenish ، Phil Smith ، Phil Mayfield برای ساخت یک فیلم انجام شد و این شروعی بود برای بیس جامپینگ.
SHABAVIZ2
شاید از تفاوت های میان بیس جامپینگ و چتربازی بتوان به تفاوت در ارتفاع و نحوه ی انجام آن ها اشاره کرد. البته باید این را هم در نظر داشت که بیس جامپینگ می تواند بوسیله ی چتر و یا وینگ سوییت انجام شود و نوعی جدا از چتربازی و پرش با وینگ سوییت می باشد.
یس جامپینگ یکی از  خطرناک ترین فعالیت های ورزشی محسوب می شود و در سال تعداد زیادی را به کام مرگ می کشاند. در سال ۲۰۱۶ تحقیقاتی که انجام گرفت نشان داد که نمی توان بطور دقیق میزان این مرگ و میرها را مشخص کرد. در بسیاری از سایت ها افرادی هستند که پرش های خود را بصورت آنلاین استریم ( نوعی به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای و برنامه های تلویزیونی )  می کنند و زمانی که میمیرند تعداد زیادی شاهد آن هستند.

یکی از این اتفاق ها که چندی پیش رخ داد این گونه بود :

    در ۲۶ آگوست ۲۰۱۶ مردی بصورت آنلاین تصمیم گرفت تا پرش خود را استریم کند تا بسیاری شاهد پرش او باشند. ویدیو با تصویر مردی شروع می شد که یک وینگ سوییت بر تن دارد، موی او سیاه می باشد و به زبان آلمانی صحبت می کند.

    او دستش را سوی دوربین تکان می دهد و لبخندی می زند.
SHABAVIZ3

    زیپ وینگ سوییت را بالا می کشد. در این لحظه بیشتر لبخند می زند و این به دلیل استرس بالای وی است، مانند کودکی که میخواهد هدیه تولدش را باز کند و هیجانی همراه با استرس وجود او را فراگرفته است. به زبان آلمانی می گوید تو امروز با من پرواز خواهی کرد و می پرد.

    بعد صدای باد به گوش می رسد و مرد در حال پرواز کردن است. بعد از گذشت دقایقی با صدایی بلند همه جا سیاه می شود و دیگر صدای باد به گوش نمی رسد.

    دوربین روشن می شود و صخره هایی به چشم می خورند. به نظر می رسد در یکی از کوهستان های اروپا این ویدیو به ثبت رسیده است.

    سکوت، سکوت و باز هم سکوت …

    بعد از گذشت چند ثانیه صدای ناله ای به گوش می رسد و بعد نفس نفس زدن و سپس پایان زندگی مرد حس می شود.

این اتفاق برای Armin Schmieder رخ داد. او در اصل ملیتی ایتالیایی دارد که در شهر Freiburg آلمان زندگی می کرد. وی تنها ۲۸ سال سن داشت و دارای فرزند کوچکی بود.

بسیاری از کسانی که بیس جامپینگ می کنند نمی توانند پایان تابستان را ببینند. در سال ۲۰۱۶ 31 نفر جان خود را از دست داده اند و ۲۳ نفر در فصل تابستان از دنیا رفته اند، ۶ نفر در ماه ژوئن، ۲ نفر در جولای و ۱۵ نفر در ماه آگوست. به همین دلیل فصل تابستان را فصلی می دانند که بسیاری جان خود را از دست داده اند. شاید دلیلش مناسب تر بودن شرایط آب و هوا دانست.

SHABAVIZ5
بسیاری از کسانی که به انجام این فعالیت علاقه مند هستند مکان های مناسبی را برای پرش انتخاب نمی کنند و همین موضوع باعث می شود تا خطر همیشه در کمین این افراد باشد و حتی جان خود را از دست بدهند.
تابستان در کوهستان آلپ بهترین زمان برای پرش به حساب می آید، مخصوصا بخش هایی که برف ها آب شده اند. ولی باید برای پرش محل مناسبی را انتخاب کرد و نباید از روی هر ارتفاعی و یا صخره ای به سمت پایین شیرجه زد.
مشاوره رایگان