میمون سبز آفریقا

مطالب خواندنی 09 بهمن ، 1395 5 دقیقه
نوع بامزه و شیطون از حیواناتی که در آفریقای جنوبی زندگی می کنند .


یک میمون سبز یا وروت بچه‌اش را در آغوش گرفته و مشخص نیست به چه چیزی این چنین با دقت خیره شده است. این گونه میمون در جنگل‌های جنوب صحرای آفریقا ساکن است.

SHABAVIZ1_1

به نقل از مجلهPLoS ONE ؛ نام محلی این گونه میمون جدید لسولا (Lesula) است و بعد از به دام افتادن یک میمون ماده در خانه مدیر یک مدرسه ابتدایی در جمهوری دموکراتیک کونگو در سال 2007 مورد توجه قرار گرفت. صورت این میمون شبیه به جغد است اما رنگ آمیزی آن با تمام گونه های میمون که تا کنون کشف شده اند، متفاوت است. لسولاهای وحشی در جنگل ها و مناطق پرت و دورافتاده از مرکز جمهوری دموکراتیک کونگو زندگی می کنند و از برگ ها، میوه ها و جوانه گل ها تغذیه می کنند.

SHABAVIZ3_1

در 28 سال گذشته این دومین گونه جدید میمون است که در آفریقا شناسایی می شود. اگر چه لسولا در منطقه ای به وسعت 6500 مایل مربع از جنگل های دورافتاده و کم تراکم کونگو زندگی می کند اما این جانور تقریباً در خطر انقراض است. به همین دلیل از هم اکنون تدابیر خاصی در جهت کنترل شکار این جانور دیده شده و نواحی حفاظ شده حیات وحش برای محافظت این میمون مشخص شده است. به گفته دانشمندان گونه هایی که از گستردگی کمی برخوردارند می توانند خیلی زود در معرض خطر انقراض قرار گیرند.
البته به گفته ی بعضی از سایت های علمی این کونه از جانوران با اصلاح نژاد توسط دانشمندان ژنتیک برای یافتن روشی برای درمان برخی از بیماری های انسان با و جود شباهت در آفرینش و نژاد به وجود آمده اند .

فیلمی کوتاه از میمون شیطون و بامزه

مشاوره رایگان