چگونه در هواپیما رفتار مناسبی داشته باشیم

راهنمای سفر 07 اردیبهشت ، 1396 5 دقیقه
سفر با هواپیما اگر چه باعث راحتی رفت و آمدها و سفر به مناطق مختلف دنیا شده است اما اگر حتی یکبار تجربه ی سوار شدن به هواپیما را داشته باشید این را می دانید که در زمان های شلوغی خطوط، رفتارهای به ظاهر کوچک هم می تواند باعث عصبانیت مسافران شود. در این مواقع بعضی از افراد طوری رفتار می کنند که ظاهرا در خانه ی خودشان هستند! اما شاید ندانند که رفتارشان درست نیست. این مطلب از الی گشت به همین دلیل نوشته شده تا به شما کمک کند تا جز آن دسته ی «بعضی از افراد» نباشید:




هر مکانی رفتار خاصی را طلب می کند مثلا وقتی در یک جمع دوستانه هستید، یک رفتار می توانید داشته باشید و در جمع رسمی، یک رفتار دیگر و به طور کلی هر محیطی رفتارهای خاص خودش را اقتضا می کند. این رفتارها مخصوصا وقتی در هواپیما و در ارتفاع چند هزار کیلومتری و به مدت طولانی تری باشید، بیشتر خودش را نشان می دهد. پس چه رفتاری در هواپیما مناسب است؟

    محفظه ی بالای سرتان فقط مخصوص شما نیست. این روزها همه دوست دارند تا آنجا که می شود همراه خودشان بار جا به جا کنند اما یادتان باشد که محفظه ی بالای سرتان فقط مختص شما نیست و همانقدر که شما دوست دارید وسایلتان را روی آن بچینید، بقیه هم دوست دارند! بنابراین بهتر است به مقدار سهم خودتون، وسایلتان را بگدارید و همه ی جا را اشغال نکنید.
    صندلی را بخوابانیم یا نه؟ از آنجاییکه این موضوع همیشه در هواپیماها بوده و هست، بعضی از هواپیمایی ها همیشه صندلیشان را در حالت قفل شده می گذارند اما به طور کلی اگر خواستید صندلی تان را بخوابانید و برای فرد پشت سری تان هم ایجاد مزاحمت نکنید، این ۲ نکته را رعایت کنید: قبل از اینکه صندلی تان را بخوابانید به نفر پشتی اطلاع بدهید و اینکار را به آرامی انجام دهید.

3_2


    مهماندارها مقصر همه ی اتفاقات نیستند! شاید با خودتان فکر کنید چون مهمانداران در هواپیما سرویس می دهند، بنابراین باید مسئول هر اتفاقی باشند. باور کنید مهماندارها منوی غذایی، فاصله ی بین صندلی ها، قوانین پرواز و … را از خودشان اختراع نکرده اند. پس اگر بابت هر کدام از این موضوع ها عصبانی شدید، خودتان را کنترل کنید و آن را روی آنها خالی نکنید. مهمانداران فقط دستورات ایمنی را به شما می کویند شما هم بهتر است در کمال احترام آنها را بپذیرید.
    در صندلی های وسطی، دسته صندلی مال چه کسی است؟ شاید خیلی سوال پیش و پا افتاده ای باشد اما واقعیت این است که سوال خیلی ها است و خیلی از افراد همیشه این موضوع را در ذهنشان مرور می کنند. در جواب باید بدانید صندلی وسطی به طور کلی خیلی جای مناسبی نیست چون کسی که در صندلی وسط می نشیند فضای کافی برای دراز کردن پاها ندارد. بنابراین بهتر است به هر ۲ دسته صندلی اش تسلط داشته باشد.

نکات سفر با هواپیما

    سکوت: قانون طلایی… بهتر است فرض را بر این بگذارید که همه دوست ندارند در هواپیما با شما هم کلام شوند. خیلی ها دوست دارند تنها باشند، موزیک گوش بدهند و یا بخوابند. دانستن این قانون می تواند کمک زیادی به درک بهتر دیگران و داشتن رفتار مناسب در هواپیما کند.

منبع : الی گشت

مشاوره رایگان