سوغات تایلند چیست ؟

جاهای دیدنی 02 خرداد ، 1396 5 دقیقه

از تایلند چی سوغاتی بیاوریم ؟

یکی از مقاصد محبوب در میان ایرانیان تایلند است که خیلی ها تایلند را برای مناظر دیدنی و معابد و جاذبه های گردشگریش و دیدن آثار فرهنگ و تمدن گذشتگان انتخاب می کنند شاید در سفر به تایلند با این سوال مواجه شوید که چه چیزی برای سوغاتی مناسب تر است جالب است بدانید در تایلند سوغاتی های منحصر به فرد و خاص در تمامی قیمت ها می توانید پیدا کنید .


۱- لباس محلی

یکی از سوغاتی های تایلند لباس محلی خاص زنان و مردانشان است که به دلیل رنگ آمیزی شاد سوغاتی و تحفه ی خاصی به شمار می اید علاوه بر لباس های محلی زنان برای مردان هم می تونید لباس های محلی خاص با آستین های بلند انتخاب کنید .

ROOSARI_SHABAVIZPARVAZ

2- روغن و عطر
در تایلند می توانید انواع هطها و روغن های طبیعی را به عنوان سوغاتی انتخاب کنید . در تایلند تمامی روغن ها و عطرها از گیاهان به دست می اید یکی از مناسب ترین سوغاتی های تایلند روغن نارگیل است حواستان باشد که روغن نارگیل تقلبی خریداری نکنید .

ESANAS_SHABAVIZPARVAZ

۳- کاسه مدیتیشن

یکی از سوغاتی های بامزخ تایلند که به نوعی نشانگر اعتقادات و مذهب تایلندیها است کاسه هایی است که به ان سیتکینگ بال گفته میشود و ترکیبی از جند فلز مختلف است و با دستههایی شبیه هاونگ عرضه می شوند با کوبیدن دسته به کاسه ها صداهای جالبی تولید می شود ، از این کاسه ها در معابد بودایی استفاده می شود جون براین معتقدند که این صداها برایشان آرامش بخش و کمک کننه به مدیتیشن است .

KASE_SHABAVIZPARVAZ

۴- کوسن های مثلثی | Triangle Cushions

اگر به نقاشی های کهن تایلندی توجهک نید نوعی کوسن مثلثی را خواهید دید که سوغاتی مناسبی می باشد قسمت مثلثی کوشن هرمی شکل است که تشکی نرم به آن وصل شده و می وتانید به آن تکیه داده و لذت ببرید . از این کوسه ها همچنین در معابد هم استفاده می شود . این کوسن هارا می توانید هم از مغازه ها خربداری کنید مردم معمولی هم این کوسن ها را به فروش می رسانند که بهتر است از مردم عادی خرید کنیدکه کمک خرجی برای ان ها باشد چوم اکثر فروشندگان کشاورزانی هستند که در فصل هایی که فروش ندارند به این کار مشغول می شوند .

HERAM


۵- ظرف برنج

یکی دیگر از سوغاتی های تالیند کاسه های برنجی است که در رنگ های مختلف با صرف وقت بسیلر درست می شود و می تواند گزینه ی مناسبی برای افراد خوش ذوق باشد

BERENJI0SHABAVIZPARVAZ


۶- ابریشم | Silk
یکی دیگر از سوغات های تایلند که سوغاتی متفاوتی به شمار رفته و و ارزش مالی زیادی دارد ابریشم است ، در چین و تایلند و آسیای شرقی ابریشم مرغوبی وجو دارد اما موظب باشید ک هانواع تقلبی آنرا به جای اصل ان به شما ندهند چند روش برای تشخیص نوع تقلبی از اصل ابریشم وجود دارد که ددر زیر به آن اشاره می کنیم :

1. باسوزاندن ابریشم اصل بویی شبیه سوختن موی طبیعی از ان خارج می شود.

2. با چند بار دست کشیدن روی ابریشم طبیعی گرمایی از ان خارج می شود .

3. ابریشم طبیعی به راحتی از یک فلز کوچک عبور می کند اما ابریشم مصنوعی به راحتی از یک فلز عبور نمی کند .

4 ابریشم طبیعی درخشش خاصی دارد که ابریشم تقلبی ندارد .

ABRISHAM

7 . فانوس تایلندی

یکی از سوغاتی های تایلند فانوس و لوستر است که در انواع مخلف کاغذی و شیشه ای در تایلند یافت می شود .و سو غاتی خاص با هزینه ی بسیار مناسب برای اطرافیان است.

BALOAN

۸- چتر تایلندی | Thai Umbrella

یکی دیگر از سوغاتی های تایلند چتر است که در ساخت ان از بامبو و پنبه استفاده می شود این چتره ا نوع ابریشمی هم دارند که هدیه ای متفاوت و بارزشی خواهد بود و روی این جترها طراحی و رنگ امیزی هم انجام می شود .

CHATR_SHABAVIZPARVAZ

۹- مجسمه های سرامیکی
مجسمهه ای سرامیکی نیز سوغاتی تایلند هستناد که روی ان ها چهره های مختلف حکاکی شده است .


۱۰- صابون های ویژه

در سرتاسز تایلند صابون هاب مخلف رنکارنگ پیدا میشود که دره یچ کجا دنیا نمی توان  پیدا کرد .

SOAP_SHABAVIZPARVAZ

۱۱- کنده کاری های چوبی

یکی دیگر از سوغاتی های تایلند کنده کاری های چوبی است شاید بهنظر شما سوغاتی باشد ک ه حمل ان سنگین باشد اما وسایل چوبی بانکوک را در هیچ گجا نمی توان پیدا کرد . بهتر است حتی اگر شده یک کاسه ی کوچک را هم خریداری کنید .



۱۲- دکور خانه | Home Decor

اگر از طرفداران صنایع دستی و هنرهای دست ساز و منحصر به فرد هستید باید بدانید که در تایلند وسایل و لوازم تزئینی خاصی را پیدا خواهید کرد که هر یک به تنهایی می توانند یک هنجار شکنی بزرگ در اصول دکورسیون منزل شما باشند. این وسایل می توانند هم برای شما و هم آشنایانتان سوغاتی خوب و خاص باشند.

DASTI_SHABAVIZPARVAZ


۱۳- کیف دستی | Handmade Bags

KIF_SHABAVIZPARVAZ


۱۴- ادویه و ترشیجات

در تایلند و بخصوص شهر بانکوک انواع و اقسام تنقلات، ترشیجات و ادویه تولید می شوند که سوغاتی کم دردسر و در عین حال خاص هستند. کمی ادویه و یا آب نبات و میوه های خشک را می توانید به عنوان سوغات به دیگران هدیه دهید، در واقع این نوع تنقلات از محبوب ترین سوغات تایلند می باشند.

TORSHI_SHAABVIZPARVAZ


۱۵- جواهرات

انواع و اقسام جواهرات وسنگ هاب مختلف بار نگ امیزی های متفاوت را می توانید در تایلند پیدا کنید که سوغاتی مناسبی محسوب می شود .

GOOSHNVARE

مشاوره رایگان