حقایق ترسناکی که هیچ خلبانی نمی گوید

مطالب خواندنی 22 خرداد ، 1396 5 دقیقه

حقایقی ترسناک درباره پروازهای هوایی


هواپیماها جای امنی هستند و احتمال بروز حادثه در آن ها مثل احتمال هر نوع تصادفی در هنگامی است که به سمت فرودگاه رانندگی می کنیم! در حالی که این حرف ممکن است درست باشد، ولی به این معنا نیست که وقتی در یک لوله و موشک فلزی در آسمان هستید، هیچ جای ترسی وجود ندارد. در ادامه با
شباویزپرواز همراه باشید .


حتی هواپیمایی که هنوز به پرواز در نیامده هم می تواند ناامن باشد

parvaz



یکی از مرگبارترین حوادث هوایی قبل از به پرواز در آمدن هواپیما اتفاق افتاده است. ماجرا از این قرار بود که  ترکیب کشنده ای از مه و سیگنال های رادیویی باعث شد که دو هواپیما که بیش از ۶۰۰ مسافر را جابجا می کردند در وسط باند به هم برخورد کنند؛ حادثه ای که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد.

 هواپیما منبع میکروب است

صندلی، میز سینی، جیب صندلی و حتی جزوه کوچک ایمنی در جعبه های سرگرم کننده – همه غرق در میکروب هستند! هواپیما بخاطر آمد و رفت مداوم مسافران بیشتر وقت ها پر است پس کمتر از از آنچه فکر می کنید تمیز می شوند.
 هواپیما به لحاظ فنی نیاز به خلبان ندارد

تکنولوژی هواپیما آنقدر پیشرفته است که خودش به تنهایی بدون کمک خلبان هم می تواند پرواز کند. اگرچه فرودی که با کامپیوتر انجام می شود نرم تر و دقیق تر است اما خطوط هوایی همچنان به خلبان اجازه می دهند تا هواپیما را کنترل کند. مطمئن نیستم کدام ترسناک تر است- بودن در دست انسانی که می تواند بطور بالقوه به خواب رود، یا بودن در دست کامپیوتری که همه چیز را بطور کامل انجام می دهد.

5


تا به حال به این فکر کردید که اگر بر فراز آسمان ها ناگهان در هواپیما باز شود چه اتفاقی می افتد؟  رفع فشار ناگهانی باعث می شود درب به شدت بشکند و هر کسی که در نزدیکی در ایستاده باشد از هواپیما به بیرون پرت می شود. در همین حال، هوا به سرعت به حد لرز سرد می شود و هواپیما نیز به آرامی در هم می شکند. دفعه بعد که در پرواز هستید، سعی کنید به چیز دیگری فکر کنید.


 خلبانان غذا هواپیمایی را نمی خورند

گاهی از مزه غذایی که در هواپیما به ما داده می شود خوشمان نمی آید شاید برایتان جالب باشد که بدانید در همین لحظه خلبانان از وعده غذایی خاص خود که به طور جداگانه برای آنها آماده شده لذت می برند. دلیل این کار این است که شانس مریض شدن آن ها را کمتر کنند.

مشاوره رایگان