هوازدگی چیست و چگونه اتفاق می افتد ؟

مطالب خواندنی 30 خرداد ، 1396 5 دقیقه

احساس تهوع در هواپیمت حالتی است که می تواند برای هرکسی اتفاق بیوفتد ، اما برخی از افراد نسبت به آن حساس ترند ، کودکان خردسال بین 3 تا 12 ساله رایج هست اما با بالا رفتن سن این مشکل به خودی خود حل می شود یا کمرنگ می شود زنان معمو.لا بیشتر در معرض این بیماری هستند در بین خانم ها نیز خانم های شیرده بیشتذ در معرض این مشکل هستند افرادی که میگرن دارند بیشتر از سایر افراد دچار بیماری دریازدگی یا به عبارتی سفر زدگی می شونئ

علائم بیماری دریا یا بیماری هوا عبارتند از :

پست رنگ پریده

عرق سرد

سرگیجه

افزایش بزاق

استفراغ

برخی از علائم اضافی عبارتند از :

سردرد

خواب آلودگی

خستگی شدید

نفس کم عمق

در بیشتراوقات با گذشت زمان این بیماری شروع به بهبود می کند چون بدن شما با شرایطی که شما را دچار مشکل کرده بود سازگار می شود . اما برخی از افراد تا ترک نکردن سریع موقعیت علائم را با خود دارند .

بیماری هوا زدگی در هواپیما که از آن به عنوان پرواز زدگی یافت می شود ب هعللت تغییر ارتفاع به همراه حساس شدن برخی از بخش های داخلی گوش و گوش میانی اتفاق می افتد ، این حالت مانند بیماری حرکت است که در آن با تغییر ارتفلاع و دمای بدن نوعی ناهماهنگی در وضعیت گوش داخلی و یا میانی اتفاق می افتد که در نتیجه فرد با احساس سرگیجه ، حالت تهوع  و چرخش اجسام به دور خود مواجه می شود .

با تغییر ناگهانی ارتفاع ، سیستم ایمنی گوش میانی و داخلی افراد تحریک شده و برخی را به علت حساس بودن گوش داخلی تحت تاثیر قرار می دهد در نتیجه این تغییرات به برخی افراد احساس تهوع و گاهی استفراغ دست می دهد ، اما خوشبختانه به منظور پیشگیری از حالت تهوع در هواپیما روش هایی وجود دارد

آماده شدن برای سفر هوایی :

1. از خوردن غذاهای سنگین اجتناب کنید اما با معده ی خالی هم سوار هواپیما نشوید .

حداقل  24 ساعت قبل از سفر مراقب خوراکی هایی که می خورید باشیاد از خوردن خوراکی هایی که باعث رفلاکس معده می شود پرهیز کنید .

میزان مصرف نوشیدنی خود را پایین بیاورید .

برای اینکه کمتر حرکنت هواپیما را احساس کنید صندلی های بالای بال واپیما را انتخاب کنید .

اگر این صندل ها موجود نبود می توانید صندلی های جلوی هواپیما و یا نزدیک پنجره را انتخاب کنید که در هنگام پرواز کمتر احساس حرکت به فرد دست می دهد .

به اندازهی کافی قبل از پرواز استراحت کنید .

البته اگر با انچام هریک از این کارها باز هم این علائم را داشتید از داروهای زیر استفاده کنید 

برخی از این داروها دیفن هیدرینات و مسیلیزین بدون نسخه ی پزشک هم می توان تهیه کرد .

منبع  : www .shabaviz.net

مشاوره رایگان