چرا هواپیمایی ترکیش ؟

مطالب خواندنی 03 مهر ، 1396 5 دقیقه
هواپیمایی ترکیه به ۱۱۸ کشور پرواز دارد

در فوریه سال ۲۰۱۵، هواپیمایی ترکیه به ۲۸۰ مقصد و در ۱۱۸ کشور پرواز داشت. این رقم بیش از هر هواپیمایی دیگری است. برای مثال،‌ این شرکت به سومالی و افغانستان هم پرواز دارد و شبکه‌ی پروازی عظیمی هم در آفریقا دارد که سریعاً‌ در حال رشد است. شعبه مرکزی این هواپیمایی در استانبول است و تقریباً‌ به تمامی کشورهای جهان پرواز دارد. این شرکت بیان کرده که قصد دارد مسیرهای جدیدی از آفریقا شروع کند و پرواز مستقیم از استانبول به استرالیا را هم راه اندازی کند که یکی از طولانی ترین پرواز های جهان خواهد شد.

1

هواپیمایی ترکیه بهترین شرکت هواپیمایی در اروپا است

در سال ۱۹۸۰ این شرکت با دشواری های زیادی دست و پنجه نرم کرد. در آن زمان شهرت این هواپیمایی به خدمات پایین و تاخیرهای متعدد در پروازهایش بود. ولی بعد از تغییر مدیریت و تغییر سیاست ها و استراتژی ها، کیفیت خدمات این شرکت بهبود پیدا کرد و تبدیل به یکی از بهترین های جهان شد. به مرور زمان هم افراد تصویر منفی نسبت به آن را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۵ این شرکت به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی در اروپا شناخته شد. در واقع هواپیمایی ترکیه برای ۵مین بار متوالی بود که این جایزه را تصاحب می کرد.

2

لیونل مسی و کوبه برایانت برای این شرکت تبلیغ کردند

در تبلیغ سال ۲۰۱۳ شرکت هواپیمایی ترکیه،‌ لیونل مسی به عنوان بهترین فوتبالیست جهان، و کوبه برایانت اسطوره بسکتبالیست ایفای نقش کردند. در این تبلیغ‌،‌ این دو بازیکن یکدیگر را به خاطر گرفتن بهرین سلفی تعقیب می کنند و در مسیر خود به موسکو، کاپه، دنیای زیرآب و غواضی و استانبول می روند. این کلیپ تاحالا ۱۴۳ میلیون مرتبه بازدید شده و از آن به عنوان «تبلیغ قرن» یاد می کنند.

3

هواپیمایی ترکیه طولانی ترین مسیر پیروازی دنیا به سیدنی را دارد

در سال ۲۰۱۶ هواپیمایی ترکیه مطرح کرد که این شرکت طولانی ترین مسیر پروازی جهان را به سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا،  شروع خواهد کرد. این پرواز اولین پروازی است که اروپا را به صورت مستقیم به استرالیا متصل می کند. لازم به زکر است که بین دو کشور ۱۴،۸۶۸ کیلومتر فاصله است.

4

هیچ شرکتی با سرعت هواپیمایی ترکیه وارد آفریقا نشده است

هیچ شرکتی در جهان نتوانسته با سرعت هواپیمایی ترکیه شبکه های پروازی خود در آفریقا را افزایش بدهد. در انتها سال ۲۰۱۵ بود که این شرکت اعلام کرد که ۴۵مین مقصد آن ها در آفریقا شهر ساحلی Durban خواهد بود.مدیر این شرکت اعلام کرد که هیچ نقطه دیگری در روی کره ی زمین به اندازه ی این قاره ی سیاه توانایی و پتانسیل ندارد.

5

فرودگاه جدید استانبول بزرگترین فرودگاه جهان است

در حال حاضر فرودگاه آتاتورک ترکیه ۱۳مین فرودگاه شوغ جهان و ۴مین فرودگاه شلوغ ارووا، بعد از لندن، فرانسه و فراکنکفورت است.

شمار مسافران این شرکت هواپیمایی حدوداً‌سالی ۱۰ درصد افزایش می یابد. در حال حاضر این فرودگاه دیگر به آستانه تحمل خود رسیده و جای خالی برای پیشرفت و بزرگتر شدن ندارد. فرودگاه جدیدی با ۶ باند پرواز در حال ساخت است که می تواند تا سقف ۱۵ میلیون مسافر را در طول سال جابجا کند.

7

هواپیمایی ترکیه در سال ۱۹۳۳ فعالیت خود را آغاز کرد

تاریخ تاسیس رسمی این شرکت ۲۰م ژوئن سال ۱۹۳۳ است. شروع اولیه آن با ۵ هواپیما بسیار کوچک بود که بیش از ۷ مسافر نمی‌توانست سوار کند و برخی از مدل های آن ها حداکثر سرعتی برابر با ۲۳۰ کیلومتر داشتند و قدرت آن ها ۳۰۰ اسببخار بود. ولی موتور بویینگ ۷۷۷ که هواپیمایی معروف است، حدود ۱۱۰هزار اسب بخار . بیشتر از کشتی تایتانیک قدرت دارد.

8

ترافیک فرودگاه استانبول در طی ۵ سال ۲ برابر شده است

در سال ۲۰۱۰ این فرودگاه ۳۲ میلیون مسافر داشت که آن را تبدیل به ۴۰مین فرودگاه شلوغ دنیا کرده بود. تنها پس از گذشت ۵ سال، شمار مسافران این هواپیمایی دو برابر شده است. بنابراین فرودگاه استانبول تبدیل به یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا شده است که با نرخ رشدی بسیار بالا همچنان همراه با هواپیمایی امارات و دبی رشد می کند.

فرودگاه جدید این هواپیمایی به زودی افتتاح می شود و فرودگاه آتاتورک دیگر بسته خواهد شد. فرودگاهی که مدتی بیشترین نرخ لغو شدن پروازها در اروپا را د

منبع : www.eligasht.com
مشاوره رایگان