لغو ویزا صربستان با ایران

مطالب خواندنی 15 مهر ، 1396 5 دقیقه

لغو روادید صربستان با ایران

صربستان ویزای توریستی برای اتباع ایران و هند را لغو کرد. به گزارش ایسنا از ریانووستی ، دفتر مطبوعاتی دولت صربستان اعلام کرد ، از این پس شهروندان ایران و هند نیازی به دریافت ویزا برای سفر به صربستان ندارند.

این تصمیم در نشست روز سه شنبه (31 مرداد) دولت جمهوری صربستان اتخاذ شد و علت آن توجه به منافع گردشگری و جلب شهروندان ایران و هند برای سفر توریستی به این کشور اروپایی اعلام شد.

به گفته دولت صربستان ، ورود گردشگران ایران و هند و سرمایه گذاران بالقوه آنها ، فضای اقتصادی مطلوبی را برای صربستان ایجاد خواهد کرد و باعث رشد مناسبات دو کشور خواهد شد.

براساس آمار موجود ، مراودات اقتصادی ایران و صربستان در حدود 20 میلیون دلار و هند صربستان در حدود 150 میلیون دلار است.

جمهوری صربستان با جمعیت 10 میلیون نفر در جنوب شرقی اروپاست، پایتخت آن بلگراد است و از شمال با مجارستان ، از شرق با رومانی و بلغارستان ، از غرب با مونته نگرو ، کرواسی و سوسنی و هرزگوین و از جنوب با آلبانی و مقدونیه همسایه است.

flag_serbia_shabavizparvaz_01

منبع : ایسنا

بهترین زمان برای سفر به صربستان :

کشور صربستان مقصد گردشگری بسیار خوبی برای تمام فصول سال می باشد. بیشترین بارش برف در نواحی کوهستانی می باشد و از آذرماه تا اسفند ماه فصل اسکی بازی در این کشور است. ماه ژانویه سردترین و ژوئن گرم ترین ماه سال در کشور صربستان است.

پایتخت کشور صربستان :

شهر بلگراد پایتخت کشور بلگراد است. شهر بلگراد بزرگترین شهر کشور است و معنی لغوی بلگراد ، سفید می باشد .

نژاد  مردم صربستان :

بیشتر جمعیت صربستان را صربها تشکیل می دهند. مهمترین اقلیت ها شامل آلبانیاییها ، مجارها ، بوستیاییها ، کلوبها ، کرواتها ، چکها و اسکلواکها ، مونته نگرویی ... می باشد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاذبه های کشور صربستان ، نقشه کشور صربستان ، مکان های دیدنی شهر های کشور صربستان ، هتل های کشور صربستان، مراکز خرید شهرهای کشور صربستان ، کلیساها ، مکان های فرهنگی ، تفریحات و ... به قسمت جاذبه های گردشگری سایت شباویز پرواز مراجعه فرمایید و اطلاعات کاملی را دریافت کنید.

Iranian_Biometric_Passport_Cover


مشاوره رایگان