رقص های ترکی را می شناسید؟

مطالب خواندنی 16 مهر ، 1396 5 دقیقه

رقص های ترکی را می شناسید ؟

به دنیای رقص های ترکی خوش آمدید. ترک ها جز نژادها و مردمانی هستندکه سرشار از فرهنگ های قدیمی و جدید هستند. فرهنگ ترک ها بسیار جالب است و یکی از زیباترین قسمت آن ، رقص و آهنگ های منحصر به فرد ترکی می باشد. آهنگ های شاد و غمگین ! البته آهنگ های شاد و رقص پاهای ترکی خیلی مشهور هستند و خیلی از مردم در اقسام نقاط دنیا سعی می کنند رقص ترکی را بیاموزند و از این رقص لذت ببرند. در ادامه مطلب به چند نوع رقص ترکی اشاره می کنیم.

رقص بار (Bar) :

این نوع رقص در فضای باز و به صورت گروهی انجام می شود. رقاصان شانه به شانه ، کنار به کنار و گاهی دست به دست هم قرار می گیرند. رقص بار مردان و زنان با یکدیگر فرق دارد و ابزار موسیقی این رقص شامل دهل و سورنا (Zurna) است.

dance_bar_shabavizparvaz

رقص هالای (Halay) :

این رقص نوعی رقص بومی و یکی از مهم ترین رقص های ترکی است . ساختارها و ریتم این رقص بسیار غنی و سمبلی از خلاقیت و اصالت مردم ترکیه است. تمام موسیقی عامیانه ترکی در ملودی های آن آشکار شده است.

turkish_halay_dance_shabavizparvaz

رقص هورون (Horon) :

هورون نوعی رقص دایره ای است که توسط مردم بومی مناطق ساحلی دریای سیاه انجام می گیرد . این سبک رقص با رقص سایر مناطق تفاوت دارد و یکی از سازهای اصلی این سبک تیمپو است. این رقص هم ، مانند سایر رقص های ترکیه به صورت گروهی انجام می گیرد . معمولا در این رقص لباس سیاه با زنجیرهای نقره بر تن می کنند.

Horon_dance_shabavizparvaz

رقص زیبک (Zeybek) :

رقص بومی مناطق آناتولی غربی است و توسط یک یا دو نفر و یا به صورت گروهی انجام می شود.مردان در هنگام این رقص ، لباس رنگارنگی به نام افه (Efe) به تن می کنند.

zybek_dance_shabavizparvaz

رقص کارسیلاماس (Karsilamas) :

نوعی رقصی محلی است و در مجالس عروسی انجام می شود. در این نوع رقص ملودی و ریتم بسیار سریع است.

karsilamas_dance_shabavizparvaz

رقص کاشک اویونو (Kasik Oyunlari) :

این نوع رقص همان رقص با چوب ترکی است و به طور کلی در مناطق مدیترانه ای گسترش یافته است.

kasik_oyunlari_dance_shabavizparvaz

رقص سماع (Samah) :

این نوع رقص به صورت گروهی انجام می شود و با هیچ ابزار ریتمیکی همراه نیست . گاهی این نوع رقص تنها با صدای آواز انجام می گیرد. این رقص را دراویش انجام می دهند.

Dance_samah_turkey_shabavizparvaz

رقص کولباستی (Kolbasti) :

این سبک رقص در بین جوانان بسیار مرسوم است.

رقص کلیچ کال کان (Kilic kalkan) :

این رقص همان رقص سپر و شمشیر است. در این رقص ، لباس ابتدایی جنگی عثمانی را به تن می کنند و بدون موسیقی و با صدای به هم خوردن شمشیرها و سپرها آن را اجرا می کنند.

مشاوره رایگان